بررسی گلکسی A34

نکات مهمی که پیش از خرید گلکسی A34 باید بدانید

با توجه به‌موفقیت گسترده Galaxy A33، بسیاری منتظر بررسی گلکسی A34 بودند. اگر علاقه‌مند به‌ خرید گلکسی A34 هستید، باید نکات مهمی را در رابطه با امکانات و کیفیت این گوشی بدانید.

سال گذشته گلکسی A33 و A53 تفاوت‌‌های نسبتا کمی داشتند؛ اما سامسونگ امسال تلاش کرده است گلکسی A34 را نه‌تنها نسبت به نسل قبل بلکه نسبت به گلکسی A54 متفاوت جلوه دهد. این گوشی از نمایشگری بزرگتر نسبت به A54 بهره می‌برد و نسبت به سال گذشته سریع‌تر نیز شده است. همچنین سامسونگ تراشه اگزینوس را رها کرده و شاهد استفاده از تراشه مدیاتک دایمنسیتی 1080 در این گوشی هستیم.

هرآنچه باید پیش از خرید گلکسی A34 بدانید

بررسی گلکسی A34

سامسونگ گلکسی A34 اخیرا وارد بازار ایران شده است و نسخه ۱۲۸ گیگ آن با قیمت ۱۶۷۰۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. قیمتی که حتی از گلکسی A53 نیز بیشتر است. آیا گلکسی A34 ارزش خرید دارد؟ نقاط قوت و نقاط ضعف این گوشی کدامند؟ کیفیت دورببین چطور است؟ بیایید ابتدا به مشخصات گلکسی A34 نگاهی بیندازیم و سپس بخش‌های مختلف آن را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات فنی Galaxy A34

گوشیSamsung Galaxy A34
ابعاد و وزن۱۶۱.۳ در ۷۸.۱ در ۸.۲ میلی‌متر، ۱۹۹ گرم، بدنه پشتی و فریم پلاستیکی، بدنه جلویی از گوریلا گلس 5، تاییدیه IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب (تا نیم ساعت در عمق ۱ متری)
صفحه نمایشنمایشگر ۶.۶ اینجی سوپر امولد، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، تراکم ۳۹۰ پیکسل در اینچ
پردازندهتراشه ۶ نانومتری دایمنسیتی 1080، هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali G68 MC4
حافظه۶ یا ۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، ۸ گیگ رم در کنار ۲۵۶ گیگ حافظه ذخیره‌‌سازی، پشتیبانی از کارت حافظه
نرم افزاراندروید ۱۳، One UI 5.1
دوربین عقب
  • دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
  • دوربین فوق‌عریض ۸ مکاپیکسی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین ۱۳ مگاپیکسلی
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ ۲۵ وات
سایرحسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش، اسپیکرهای استریو

محتویات جعبه

گلکسی A34 با یک جعبه باریک عرضه می‌شود که یعنی از همان نگاه اول می‌توانید بفهمید شارژر درون جعبه نیست. البته سامسونگ یک کابل USB-C را درون جعبه قرار داده است.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A34

سامسونگ تلاش می‌کند از زبان طراحی یکپارچه‌ای در گوشی‌های خود استفاده کند. همین نیز باعث شده که دوربین‌ها کمی از بدنه بیرون بزنند. این موضوع باعث لق زدن شدید گوشی در هنگام قرار گرفتن روی یک سطح می‌شود بنابراین نمی‌توانید در این حالت با آن تایپ کنید. بدنه پشتی گوشی پلاستیکی است؛ اما براق است و حس شیشه را به‌شما منتقل می‌کند. همچنین به‌شدت مستعد جذب اثر انگشت و چربی است.

بررسی گلکسی A34

فریم میانی نیز از جنس پلاستیک است؛ اما کیفیت فوق‌العاده بالایی دارد و به‌راحتی در دست می‌نشیند. در هنگام بررسی گلکسی A34 متوجه می‌شوید که از بهترین مواد ساخته نشده است؛ اما کیفیت ساخت مناسبی دارد و به‌هیچ وجه حس کالایی ارزان را منتقل نمی‌کند.

صفحه‌نمایش

پنل سوپرامولد استفاده شده در گلکسی A34 کیفیت بسیار خوبی دارد. همچنین شاهد دقت بالایی در نمایش رنگ‌ها هستیم. در بحث روشنایی صفحه نمایش نیز ۴۷۶ نیت را در حالت دستی و عدد فوق‌العاده ۱۰۰۹ نیت را در حالت خودکار داریم.

گوشی سامسونگ

همچنین امسال سامسونگ رفرش‌ریت ۹۰ هرتز گلکسی A33 را به ۱۲۰ هرتز در گلکسی A34 افزایش داده است. متاسفانه رفرش‌ریت به‌صورت خودکار تغییر نمی‌کند.

بررسی عمر باتری و سرعت شارژ گلکسی A34

گلکسی A34 عمر باتری بسیار خوبی دارد و می‌تواند با یک بار شارژ انرژی مورد نیاز برای ۱۹ ساعت و ۱۰ دقیقه وب‌گردی (وای‌فای) را در اختیار شما قرار دهد. همچنین برای ۲۱ ساعت و ۲۷ دقیقه تماشای ویدیو به‌صورت آفلاین نیز هیچ مشکلی نخواهد داشت. توجه داشته باشید که این اعداد همگی با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز به‌دست آمده‌اند و در صورتی که رفرش‌ریت را کاهش دهید، بیشتر هم خواهند شد.

بررسی گلکسی A34

سامسونگ همچنان چندان میانه‌ای با شارژ سریع ندارد و میان‌رده خود را با پشتیبانی از شارژ ۲۵ وات عرضه کرده است. پس از خرید این شارژر می‌توانید باتری گلکسی A34 را در تنها نیم‌ساعت به ۴۷ درصد برسانید و شارژ کامل نیز تقریبا یک ساعت و نیم طول می‌کشد.

عملکرد و قدرت پردازشی

در هنگام کار کردن و بررسی گلکسی A34 متوجه خواهید شد که این گوشی کاملا روان است و هیچگونه تاخیر زمانی را نیز متوجه نخواهید شد. در واقع نه‌تنها در امور روزمره به‌مشکل نخواهید خورد، بلکه بازی کردن نیز با آن لذت‌بخش خواهد بود. البته اگر عملکرد گرافیکی خیلی برای شما اهمیت دارد، می‌توانید در این بازه قیمتی به‌سراغ گوشی‌هایی همچون پوکو X5 پرو یا پوکو F4 بروید.

گوشی سامسونگ

در بنچمارک‌ها پردازنده Galaxy A34 بسیار بهتر از گلکسی A33 و A53 ظاهر شد و فاصله زیادی با گلکسی A54 ندارد. حتی در تست تک‌هسته‌ای از آن پیشی می‌گیرد. اما شاید مهم‌تر از همه پایداری عملکرد باشد. میان‌رده جذاب سامسونگ پایداری فوق‌العاده خوبی دارد و حتی پس از یک ساعت فشار پردازشی بالا نیز نه افت عملکردی مشاهده خواهید کرد و نه گوشی اندکی داغ می‌شود.

بررسی کیفیت دوربین گلکسی A34

دوربین اصلی

کیفیت تصاویر گلکسی A34 برای یک گوشی میان‌رده فوق‌العاده است. کنتراست و گستره داینامیک مناسبی را شاهد هستیم و جزئیات نیز مشکلی ندارند. هرچند که رنگ‌ها به‌رسم همیشگی سامسونگ کمی اشباع‌شده به‌نظر می‌رسند. اگر در هنگام عکاسی حالت ۴۸ مگاپیکسلی را انتخاب کنید، رنگ‌ها نیز طبیعی‌تر ثبت می‌شوند.

بررسی گلکسی A34

خوشبختانه سامسونگ حسگر سنجش عمق را حذف کرده است. با وجود‌ این، شاهد تصاویر پرتره بسیار باکیفیتی هستیم و سوژه و پس‌زمینه به‌خوبی جدا می‌شوند. همچنین شما می‌توانید از زوم ۲ برابری بدون افت کیفیت لذت ببرید.

دوربین اصلی در نور کم نیز عملکرد خوبی دارد و می‌تواند جزئیات زیادی را با رنگ‌های مناسب ثبت کند. نویز نیز تا حد خوبی کنترل می‌شود.

دوربین فوق‌عریض

بررسی دوربین فوق عریض گلکسی A34 نیز تصاویری کاملا رضایت‌بخش را نشان می‌دهد. جزئیات فراوان هستند و نویزی هم دیده نمی‌شود. همچنین مشکل لبه‌های نرم به‌خوبی مدیریت شده است. هرچند که رنگ‌ها همچون دوربین اصلی کمی اشباع‌شده هستند. دوربین فوق‌عریض در شب به‌مشکل می‌خورد. تصاویر بدون‌تردید نرم و دارای نویز هستند. همچنین جزئیات در برخی قسمت‌ها به‌شدت آسیب دیده‌اند.

دوربین ماکرو

دوربین ۵ مگاپیکسلی دارای فوکوس ثابت ۴ سانتی‌متر است. اگر بتوانید این فاصله را حفظ کنید، می‌توانید تصاویری با جزئیات مناسب و کنتراست بالا داشته باشید.

دوربین سلفی

پس از خرید و بررسی اولیه گلکسی A34، قطعا از کیفیت عکس‌های سلفی رضایت خواهید داشت. زیرا جزئیات زیادی را در آنها مشاهده می‌کنید و رنگ پوست نیز کاملا طبیعی ثبت می‌شود. همچنین بافت صورت آسیب نمی‌بیند. همه اینها در کنار کنتراست بالا و گستره داینامیک مناسب نتیجه‌ای بسیار خوب را ارائه می‌دهند.

جمع‌بندی

در طول بررسی گلکسی A34 متوجه شدیم که سامسونگ همه‌چیز را متناسب ارائه داده است. از کیفیت صفحه‌نمایش و دوربین‌ها گرفته تا پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت و قدرت پردازنده. سال گذشته برخی کاربران از قدرت پردازشی، کیفیت دوربین و میزان روشنایی صفحه‌نمایش گلکسی A33 انتقاد می‌کردند. اما  حالا همه این موارد برطرف شده‌اند.

بررسی گلکسی A34

تنها موردی که شاید شما را از خرید گلکسی A34 منصرف کرده و به‌سمت گزینه‌های چینی سوق دهد، سرعت شارژ نسبتا پایین آن است که آن هم برای برخی مهم نیست. مشکل اصلی این گوشی در مشخصات و امکاناتش نیستند، بلکه در قیمت دیگر مدل‌های سامسونگ نهفته است. با این قیمت شما می‌توانید نسخه ۱۲۸ گیگ گلکسی A73 را خریداری کنید که به‌طور محسوسی نسبت به میان‌رده فعلی برتری دارد.

همچنین در همین بازه قیمتی گلکسی A53 در دسترس است. اگرهم چندان تفاوت‌های جزئی برایتان مهم نیست، هنوز خرید گلکسی A33 با قیمت بسیار پایین‌تر می‌تواند یک انتخاب منطقی باشد.

نظر شما درباره خرید گلکسی A34 چیست؟ در صورتی که از کاربران Galaxy A34 هستید، لطفا تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به‌اشتراک بگذارید.