بهترین بازی شوتر اول شخص اندروید

12 مورد از بهترین بازی شوتر اول شخص اندروید

کدام دسته راامروز به معرفی تعدادی از بهترین بازی های شوتر اول شخص اندروید در سال 2023 خواهیم پرداخت که می‌توانید همین الان به تجربه آن‌ها بر روی گوشی یا تبلت خود بپردازید.

سری بازی‌های شوتر اول شخص (FPS) از قدیم‌الایام از ژانرهای مورد علاقه بسیاری گیمرها بوده‌اند و بسیاری افراد بر روی پلتفرم‌های مختلف، از PC گرفته تا کنسول و حتی موبایل، به تجربه این عناوین می‌پرداختند.

با قدرت گرفتن بازی‌های موبایل در سال‌های اخیر، ژانرهای مختلفی که قبلا حضور چندان پررنگی بر روی پلتفرم‌های موبایل نداشتند رفته رفته به این پلتفرم وارد شده و سعی در تصاحب سهمی از این بازار داشتند.

یکی از این ژانرها، شوتر اول شخص بوده که در سال‌های اخیر با رشدی انفجاری روبرو شده است. امروزه به لطف پیشرفت‌های تکنولوژیک خیره‌کننده صنعت بازی‌های موبایل، دست توسعه‌دهندگان و بازی‌سازان نیز بسیار بازتر از قبل شده؛ به‌طوری که اکنون شاهد عرضه بازی‌های بزرگ، پرجزئیات و سنگینی در ژانر FPS بر روی پلتفرم های موبایل هستیم.

با در نظر گرفتن تعدد بازیهای شوتر اول شخص موجود برای پلتفرم‌های موبایل، خصوصا اندروید، انتخاب برای افرادی که قصد تجربه یک بازی FPS مناسب دارند بسیار سخت خواهد شد.

به همین دلیل امروز سعی داریم در گجت نیوز به معرفی تعدادی از بهترین بازی های شوتر اول شخص پلتفرم اندروید بپردازیم که می‌توانید تجربه کنید.

بهترین بازی های شوتر اول شخص اندروید در سال 2023

Dead Effect 2

بازی Dead Effect 2

Dead Effect 2 دنباله یکی از جالب‌ترین بازی‌های شوتر ژانر زامبی در سال‌های اخیر است.

داستان نسخه اول حول تلاش‌های دانشمندان برای دست یافتن به اکسیر نامیرایی در اعماق کهکشان جریان داشت و در آن یک اشتباه، منجر به شکل‌گیری یک فاجعه و غلبه زامبی‌ها بر ایستگاه فضایی محل آنجام آزمایش شد.

نسخه دوم، دقیقا از جایی آغاز می‌شود که نسخه اول به پایان رسید.‌ با این وجود این  بار علاوه بر زامبی‌ها، سربازانی که از زمین برای از بین بردن مدارک این آزمایش‌ها به ایستگاه فضایی فرستاده شده‌اند هم دشمنان شما خواهند بود!

این بازی رایگاه گیم پلی بسیار نرم و روانی داشته و با ارائه مینی گیم‌هایی نظیر حل پازل و… سعی در ایجاد تنوع در آن دارد.

علاوه بر این، گیمر در این بازی به مجموعه‌ای از اسلحه‌های معمولی و سلاح‌های فضایی آینده‌نگرانه دسترسی خواهد داشت.

 Combat Master Mobile FPS

بازی Combat Master FPS

‌همان‌طور که از نام بازی پیداست، این عنوان قرار است یک پکیج کامل شبیه‌سازی بازی های شوتر اول شخص برای پلتفرم‌های موبایل باشد و همین اتفاق به‌طور همزمان به مهم‌ترین نقطه قوت و نقطه ضعف آن تبدیل شده است!

با وجود تلاشی که سازندگان بازی برای تنوع بخشیدن به گیم پلی بازی داشته‌اند، Combat Master Mobile FPS گیم پلی چندان متنوع و خیره‌کننده‌ای ندارد!

یادگیری گیم پلی و ریزه‌کاری‌های بازی چندان ساده نیست و گیمرهای تازه‌کار احتمالا باید به قیمت چند صد بار کشته شدن به دست حرفه‌ای‌ترها آن را فرابگیرند.

با این وجود، زمانی که به گیم پلی مسلط شوید، بازی تبدیل به یک شبیه‌ساز روان FPS خواهد شد که قادر است لحظات لذت‌بخشی را برایتان خلق کند.

مهم‌ترین نقطه ضعف این بازی نیز عدم پشتیبانی آن از دسته‌های بازی است که کار گیمرها برای امور روتینی نظیر انتخاب اسلحه و یا حتی مدهای مختلف حرکت را بسیار سخت‌تر کرده است.

افزودن پشتیبانی از دسته می‌تواند تغییر مهمی در گیم پلی بازی ایجاد کرده و جایگاه آن در این لیست را بسیار بالاتر ببرد!

Shadowgun Legends: Online FPS

بهترین بازی شوتر اول شخص اندروید

Shadowgun Legends روایتگر سال‌ها نبرد انسان‌ها و موجودات فضایی است که به پلتفرم های موبایل آمده تا در اختیار جامعه‌ای گسترده‌تر از گیمرها قرار گیرد.

شما در این بازی عهده‌دار نقش یک سرباز شجاع هستید که با رشادت به خرج دادن در نبرد چندین ساله انسان‌ها و موجودات فضایی قرار است نام خود را ویترین قهرمانان این نبرد جاودانه کنید.

در ابتدای بازی، گیم پلی توسط راهنمایی‌های متعدد روی صفحه نمایش برای‌تان توضیح داده می‌شود. همچنین قبل از هر ماموریت نیز باید با عبور از یک لابی اسلحه‌ها، مهمات و گجت‌های مورد نیاز خود را انتخاب کرده و سپس نبرد را آغاز کنید.

Shadowgun Legends صدها ماموریت مختلف را پیش روی گیمرها قرار می‌دهد که می‌توان به‌صورت تکنفره یا کوآپ به تجربه آن‌ها پرداخت.

علاوه بر این، با به پایان رساندن هر ماموریت مجموعه‌ای از اسلحه‌ها و مهمات جدید برای‌تان آنلاک خواهد شد. طبیعتا فروشگاه بازی نیز مجموعه‌ای از آیتم‌های متنوع را برای فروش در اختیار کاربران علاقمند قرار خواهد داد.

Infinity Ops: Cyberpunk FPS

بازی Infinity Ops

بازی  Infinity Ops: Cyberpunk FPS هم یکی دیگر از بهترین بازی های شوتر اول شخص اندروید است که شما را به یک پادآرمانشهر در آینده نه چندان دور می‌برد که در آن انسان‌ها، ربات‌ها و مزدوران به جان یکدیگر افتاده و یک میدان جنگ را تشکیل داده‌اند!

گرافیک این بازی رایگان در سطح بسیار خوبی قرار داشته و گیم پلی آن نیز با الهام گرفتن از برخی عناوین برگزیده کنسولی مثل Titanfall کاملا قابل قبول ارزیابی می‌شود.

در هر دور از این مسابقه شما باید به‌طور تنها یا با همراهی دوستانتان، تیم رقیب را شکست داده و پیروز نبرد باشید!

مهم‌ترین ویژگی جذاب این بازی، امکان فراخواندن تایتان‌ها از آسمان است که باعث تنوع خیره‌کننده گیم پلی شده است.

سوار شدن بر این تایتان‌ها در ازای محدودتر کردن دامنه حرکتی شما، قدرت فوق‌العاده بیشتری را برایتان به ارمغان خواهد آورد؛ به‌طوری که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، تایتان‌ها و حتی ساختمان‌های دشمن را به‌سادگی نابود کنید.

با این که بسیاری گیمرها از قابلیت شلیک خودکار در بازی‌های موبایلی چندان دل خوش ندارند؛ اما استفاده از آن می‌تواند در Infinity Ops: Cyberpunk FPS بسیار مفید بوده و کنترل تایتان‌ها را ساده‌تر کند.

Into the Dead 2

بازی Into the Dead 2

تماشای لحظات ابتدایی بازی Into the Dead 2 حس و حال بازی یا سریال The Last of Us را برای بسیاری افراد تداعی خواهد کرد. با این وجود، به محض شروع گیم پلی، تفاوت‌های آن‌ها پدیدار خواهند شد.

در این بازی شما در نقش راننده یک کامیون قرار می‌گیرید که پس از تصادفی سنگین به‌هوش آمده و متوجه می‌شوید که دنیا توسط زامبی‌ها احاطه شده و شما باید با گذر از آن‌ها، جان خانواده خود را نجات دهید!

طراحی گرافیکی بازی کمی کارتونی شکل است که به جذابیت آن افزوده و به‌خوبی قادر است حس و حال حضور در یک دنیای پساآخرزمانی را به شما ببخشد.

در ابتدای بازی شما حرکات محدودی دارید و تنها می‌توانید با خم شدن به طرفین هدف‌گیری بهتری داشته باشید.

همچنین با پیشرفت در بازی رفته رفته عناصر مختلف لازم برای ارتقای مهمات و اسلحه‌ها و حتی ساخت آیتم‌های جدید را جمع‌آوری خواهید کرد.

نکته جالب توجه در خصوص Into the Dead 2 آن است که گیم پلی بازی همان‌قدر که بر روی قلع و قمع کردن زامبی‌ها تاکید دارد گیمرها را به استفاده بهینه از منابع و مخفی کاری سوق می‌دهد. این اتفاق، ترکیب جذابی را برای این بازی شکل داده است.

Unkilled

بهترین بازی شوتر اول شخص اندروید

یکی دیگر از بهترین بازی های شوتر اول شخص اندروید سال 2023 هم Unkilled است که اثری دیگر در ژانر زامبی به شمار می‌رود.

در این بازی شما در نقش یکی از بازماندگان حمله زامبی‌های قرار خواهید داشت که باید شهر خود را منطقه به منطقه و ساختمان به ساختمان جستجو کرده و برای از بین بردن زامبی‌ها تلاش کنید!

در طول این مسیر رفته رفته با موجودات قدرتمندتر و چندش‌آورتری روبرو می‌شوید و البته به اسلحه‌ها و مهمات قدرتمندتری هم دسترسی پیدا خواهید کرد که کار مقابله با آن‌ها را ساده‌تر می‌کند.

با وجود این که Unkilled یک تجربه نسبتا کامل از بازی‌های شوتر اول شخص روی پلتفرم‌های موبایلی را ارائه می‌دهد، اما فاقد برخی ظرافت‌کاری‌هاست که مانع از لذت بردن کامل از آن می‌شود!

به‌عنوان مثال انیمیشن‌های از بین بردن زامبی‌ها با این که خوب و دقیق طراحی شده‌اند، اما آن‌چنان که باید و شاید حس تجربه یک بازی FPS تمام عیار را به گیمر منتقل نمی‌کنند.

Hitman: Sniper

بازی Hitman Sniper

با وجود قدمتی که فرنچایز هیتمن در دنیای بازی‌های ویدیویی دارد، در نگاه اول، بازی Hitman Sniper یک نسخه بسیار محدود از فرنچایز اصلی به شمار می‌رود.

با این حال بازی موبایلی جدید سری هیتمن سیستم گیم پلی جدیدی را ارائه می‌دهد که جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت.

شما در این عنوان عهده‌دار نقش مامور 47 دوست‌داشتنی هستید و باید در کشور مونته نگرو یک قاچاقچی انسان را شناسایی کرده و از بین ببرید.

بازی Hitman: Sniper فاقد جنب و جوش و حرکات فوق‌العاده‌ایست که از یک بازی شوتر اول شخص انتظار دارید. در عوض تمام آن چه در این بازی با آن روبرو خواهید شد، یک اسلحه دوربین‌دار است که باید به کمک آن با کشف روش‌های خلاقانه برای از بین بردن دشمنان، آن‌ها را از بین ببرید.

قیمت بازی Hitman: Sniper در فروشگاه گوگل پلی برابر با یک دلار است.

Guns of Boom

بازی Guns of Boom

Guns of Boom عنوانی رایگان از Game Insight است که گرافیک آن تعمدا غیرواقعی طراح شده است!

به این ترتیب گیمرها از ابتدا متوجه خواهند شد که با یک بازی شوتر نه چندان جدی طرف هستند که هدف اصلی آن چیزی بیش از سرگرمی نیست!

در نگاه اول، طراحی بازی بسیار شبیه به فورتنایت است. با این وجود گیم پلی Guns of Boom کم جنب و جوش‌تر از Fortnite است.

به‌جای صد نفر، در این بازی گیمرها در گروه‌های چهار نفره قرار گرفته و باید به کمک هم‌تیمی‌های خود تیم رقیب را شکست دهند.

در این مسیر، اسلحه‌های مختلف، انواع مهمات و بسته‌های سلامتی که پیش روی هریک از گیمرها قرار دارند نیز به آن‌ها کمک بسیاری خواهند کرد.

قابلیت‌های Aim-assist و Auto-fire به‌طور پیش‌فرض در این بازی فعال خواهند بود. بنابراین این بازی شاید برای گیمرهای حرفه‌ای مناسب نباشد. با این حال گیمرهای تازه‌وارد و جوان قطعا با یک عنوان سرگرم‌کننده سر و کار خواهند داشت.

Critical Ops: Multiplayer FPS

بازی Critical Ops

بازی Critical Ops بسیاری از زرق و برق‌های برخی عناوین دیگر این لیست را نداشته و بیش ازهرچیز سعی کرده با الهام گرفتن از سری کانتر استرایک یک تجربه شوتر اول شخص غنی را ارائه کند.

در این بازی شما در یکی از دو دسته Coalition یا Breach قرار می‌گیرید. گروه Coalition مسولیت حفاظت از کره زمین را بر عهده دارد و Breach نیز به دنبال تسلط بر زمین و انسان‌هاست.

فارغ از این که کدام دسته را انتخاب کنید، شما عضو دسته‌ای پنج نفره خواهید بود که باید با غلبه بر تیم حریف به پیروزی برسید.

در این بازی رایگان بر خلاف بسیاری عناوین FPS به جای اسلحه کشیدن و تیراندازی فراوان باید با استراتژی و کار گروهی دست رقیب را خوانده و آن‌ها را شکست دهید.

در گام‌های ابتدایی بازی شما صرفا قادرید در مسابقات حضور پیدا کنید. با این وجود کمی بعد می‌توانید در مسابقات گروهی در کنار دوستان یا سایر گیمرها شرکت کرده و لذت واقعی این بازی را تجربه نمایید.

Modern Combat 5: Mobile FPS

بازی مدرن کامبت 5

مدرن کامبت 5 هم عنوان جذاب دیگری است که نام کمپانی مطرحی مثل گیم لافت را پشت نام خود می‌بیند و به‌طور رایگان در اختیار کاربران اندروید قرار دارد.

داستان بازی سه هفته پس از یک حمله سایبری در ونیز در جریان است و شما در نقش یک مامور امنیتی باید سر از اتفاقات پشت پرده این ماجرا درآورید!

گیم پلی بازی پر از انفجار و شلیک و کشت و کشتار است و محیط‌های متنوع بازی نیز تنوع بسیار خوبی به گیم پلی بازی می‌بخشند.

در بازی Modern Combat 5 خبری از شلیک خودکار نیست. بنابراین شما باید در صحنه‌های حساس نبرد، دقت شلیک‌ها را فدا کرده و تیرهای خود را به‌طور رگباری شلیک کنید تا اهداف متعدد پیش روی خود را سرنگون کنید.

اگر به دنبال یک بازی شوتر اول شخص خوش‌ساخت برای گوشی اندرویدی خود می‌گردید که داستان قابل قبول و مبارزات معقولی را ارائه دهد، مدرن کامبت 5 کامل‌ترین پکیج است.

Call of Duty Mobile

بهترین بازی شوتر اول شخص اندروید

در رده بعدی لیست بهترین بازی های شوتر اول شخص اندروید، نسخه موبایلی کال آف دیوتی قرار دارد که توسط یکی از مطمئن‌ترین نام‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی، یعنی اکتیویژن ساخته شده است.

این بازی مدهای متعددی نظیر مالتی پلیر معمولی، بتل رویال و زامبی را ارائه می‌دهد که هریک مدهای متفاوت دیگری مثل تسخیر پرچم، فقط اسنایپر (Sniper-Only) و… را به گیمرها ارائه می‌کنند.

کال آف دیوتی موبایل به‌طور پیش‌فرض در هنگام نصب بر روی تنظیمات گرافیکی حداقلی تنظیم است. با این وجود می‌توان با دانلود محتوای مربوط به اجرای بازی با رزولوشن بالا، این عنوان فوق‌العاده را در کیفیت بالاتری تجربه کرد.

یکی از بهترین قابلیت‌های Call of Duty Mobile نیز ویژگی نگه دار و شلیک کن (aim-and-fire) است که یکی از بزرگ‌ترین مشکل‌های اکثر بازی‌های شوتر موبایلی را رفع کرده و به گیمر اجازه می‌دهد که بدون نیاز به رها کردن تریگر، ضمن رعایت کردن زمان‌بندی دقیق، تعداد زیادی گلوله را به سمت حریفان شلیک کنند.

همچنین آنلاک کردن قابلیت‌ها، اسلحه‌ها و آیتم‌های مخصوص شخصی‌سازی کاربران نیز از دیگر ویژگی‌های نسخه موبایل سری Call of Duty به شمار می‌رود.

PUBG Mobile

بهترین بازی شوتر اول شخص اندروید

پابجی عنوانی است که با الهام گرفتن از یک فیلم ژاپنی توانست نام ژانر بتل رویال را بر سر زبان‌ها انداخته و دنیای بازی‌های FPS را با پدیده‌ای جهانی روبرو کند.

بازی پابجی موبایل همانند سایر عناوین بتل رویال رایگان بوده و از پرداخت‌های درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند.

در هر دست از این بازی، شما به همراه 99 بازیکن دیگر از یک هواپیما به جزیره‌ای می‌پرید و نبرد خود با سایرین برای بقا را آغاز می‌کنید!

نقشه بازی دائما در حال کوچک‌تر شدن بوده و گیمرها باید ضمن از بین بردن سایر دشمنان، از حاشیه‌های نقشه هم دوری کنند تا خطر نابودی تهدیدشان نکند!

برنده بازی آخرین فردی خواهد بود که در بازی باقی بماند.

این بازی از پشتیبانی نرم افزاری فوق‌العاده‌ای برخوردار است؛ به‌طوری که سازندگان بازی پابجی موبایل حتی با گذر تعداد دفعات دانلود این بازی از عدد پانصد میلیون نیز همچنان محتوای جدیدی را به‌صورت دوره‌ای به آن افزوده و در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند.

پابجی موبایل صدرنشین لیست بهترین بازی های شوتر اول شخص اندروید در سال 2023 ماست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*