انفجار گوشی موبایل شیائومی

انفجار گوشی شیائومی، جان یک دختر بچه را گرفت؛ علت حادثه و مدل موبایل چه بود؟

انفجار یک گوشی موبایل در هند، به مرگ دختری دبستانی منجر شد. این گوشی هوشمند، ساخت برند زیرمجموعه شیائومی – Xiaomi بود.

روز گذشته، یک دختربچه 8 ساله ساکن ایالت کرالا هند، در اثر انفجار گوشی موبایل خود، جانش را از دست داد. ظاهرا داغ کردن بیش از حد گوشی، عامل انفجار آن بوده است؛ اما طبق یافته‌های کارشناسان، این «ردمی نوت 5 پرو» هنگام وقوع حادثه در حال شارژ نبود. این احتمال وجود دارد که تماشای طولانی مدت ویدیو با گوشی، به انفجار آن ختم شده باشد.

انفجار l مرگبار گوشی موبایل

کارشناسان، در حالی که قطعات به‌جا مانده در صحنه را برای بررسی دقیق‌تر جمع‌آوری کرده‌اند، نتایج تحقیقات مقدماتی خود را با مقامات قانونی به‌اشتراک گذاشته‌اند. بر اساس گزارش پلیس هند، انفجار باعث جراحات شدیدی شد که روی صورت، انگشتان و کف دست قربانی، قابل رویت بود.

به‌گفته‌ی پدر قربانی، هنگامی که حادثه رخ داد، این بچه و مادربزرگش در خانه بودند. مادربزرگ هم به پلیس‌ها گفته که دختر جان‌باخته، زیر پتو دراز کشیده و در حال بازی کردن با موبایل خود بود. ولی ظاهرا دقایقی پس از اینکه مادربزرگ برای تهیه غذا به آشپزخانه می‌رود، صدای بلند انفجار را می‌شنود و طفلک را غرق در خون می‌یابد. مرگ این دختر کلاس سومی، هم‌محلی‌ها و هم‌کلاسی‌‎های او را شوکه کرده است.

تا لحظه نگارش خبر، شیائومی از هرگونه اظهار نظر رسمی، خودداری کرده؛ اما پلیس و کارشناسان در تلاش برای کشف علت انفجار این گوشی موبایل Redmi Note 5 Pro هستند.