اولین ماهواره 5G جهان

اولین ماهواره 5G جهان با کمک ایلان ماسک به فضا پرتاب شد

شرکت Sateliot طی همکاری با اسپیس‌ایکس، اولین ماهواره 5G جهان را با هدف ایجاد شبکه جهانی اینترنت اشیا به فضا پرتاب کرد.

در گذشته، اکتشافات فضایی تحت سلطه سازمان‌های تحت حمایت دولت مانند ناسا انجام می‌شد که بودجه‌های نامحدودی داشتند. بااین‌حال، امروزه سفرهای فضایی بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرار دارد که تا حد زیادی به‌لطف ایلان ماسک و شرکت پیشگام او در این عرصه، یعنی اسپیس‌ایکس محقق شده است.

ماسک با معرفی موشک‌هایی با قابلیت استفاده مجدد، هزینه‌ سفرهای فضایی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و دنیایی از فرصت‌های بی‌پایان را به روی علاقه‌مندان و ماجراجویان گشوده است. در نتیجه، شرکت‌ها و کشورهای متعددی شروع به پرتاب اجسام به مدار با قیمت‌های پایین‌تر کرده‌اند. از جمله این شرکت‌ها، Sateliot نام دارد که با کمک اسپیس‌ایکس، موفق شده اولین ماهواره 5G جهان را در فضا مستقر کند.

پر کردن شکاف شبکه ارتباطی، هدف Sateliot از پرتاب اولین ماهواره 5G جهان به فضا

اولین ماهواره 5G جهان

اگرچه فناوری 5G مدتی است که در برخی از کشورها در دسترس قرار دارد، اما هنوز به‌طور گسترده قابل استفاده نیست. دلیل اصلی این امر، عدم فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم از سوی بسیاری از کشورها است. این عامل در کنار سایر تحولات منفی مشابه، باعث کاهش سرعت پیشرفت فناوری شده‌اند. بااین‌حال، استقرار اولین ماهواره 5G جهان در فضا توسط Sateliot، نوید وجود یک فناوری ارتباطی مشابه با استارلینک را می‌دهد.

در واقع Sateliot تفاوت چندانی با استارلینک ندارد و تنها وجه تمایز این دو شرکت که اهدافی مشابه در سر دارند، اتصال سلولی است. اولین ماهواره 5G که با موفقیت به‌وسیله اسپیس‌ایکس به مدار پایین زمین پرتاب شده، “GroundBreaker” نام دارد. این ماهواره بخشی از یک صورت فلکی متشکل از 250 فضاپیما است که برای ارتباط با برج‌های سلولی زمینی و پر کردن شکاف‌ها در شبکه‌های داده در سراسر جهان طراحی شده‌اند.

Sateliot قصد دارد از طریق این پروژه حدود 85 درصد از شکاف موجود در شبکه جهانی ارتباطی همراه را پر کند. استفاده از این فناوری در برنامه‌های کاربردی متعددی در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل پیش‌بینی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*