آپدیت One UI 6.0 سامسونگ ؛ از گوشی‌های سازگار تا تاریخ عرضه

اگر می‌خواهید بدانید چه گوشی‌هایی قادر به اجرای آپدیت One UI 6.0 سامسونگ هستند و این به روز رسانی چه زمانی عرضه می‌شود، با ما همراه باشید.

معمولا آپدیت‌های نرم افزاری – چه مربوط به سیستم عامل و چه مربوط به یک اپلیکیشن – با استراتژی خاصی عرضه می‌شوند. پشتیبانی مداوم و ارائه نسخه‌های جدید نرم افزار یکی از فاکتورهایی به شمار می‌آید که کاربران را به سازنده وفادار می‌کند. سامسونگ در ارائه آپدیت‌های رابط کاربری‌اش همیشه در ابتدا به سراغ گوشی‌های پرچمدارش رفته و سپس به مرور، آن را برای دیوایس‌های میان رده و ارزان‌تر خود عرضه می‌کند. آپدیت One UI 6.0 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کره‌ای‌ها قصد دارند این به روزرسانی را در وهله اول برای موبایل‌های پریمیوم خود منتشر کند.

نسخه ششم از رابط کاربری One UI بر پایه اندروید 14 کار می‌کند و برای تمام دیوایس‌هایی که از این ورژن اندروید پشتیبانی کنند عرضه خواهد شد. پیش از این سامسونگ همیشه با فاصله زمانی شش ماهه موفق می‌شد تا نسخه جدید رابط کاربری‌اش را در اختیار کاربران قرار بدهد. اما ظاهرا این رویه تغییر کرده و مهندسان سامسونگ از روش‌های سریع‌تری برای ارائه آپدیت One UI استفاده می‌کنند.

آپدیت رابط کاربری One UI 6.0 سامسونگ در مرداد منتشر می‌شود

آپدیت One UI 6.0

گوگل می‌گوید پروژه متن باز اندروید 14 تنها زمانی در دسترس توسعه‌دهندگان کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت فون قرار می‌گیرد که اول نسخه‌ای پایدار از این سیستم عامل منتشر شود. در اواخر تیرماه اندروید 14 به نقطه پایداری خواهد رسید و سپس به شرکت‌های مختلف اجازه داده می‌شود تا بتوانند پوسته یا رابط کاربری مخصوص خودشان را بر پایه اندروید توسعه بدهند. بتای نسل بعدی رابط کاربری One UI در ماه آگوست (اواسط مرداد) در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و بدین ترتیب تنها حدود یک ماه زمان خواهد برد تا بتوانید از جدیدترین ویژگی‌های رابط کاربری سامسونگ استفاده کنید. سپس طی حدود دو ماه بتاهای دیگری منتشر می‌شوند تا به طور کامل باگ‌ها و مشکلات مربوط به نسخه جدید مرتفع شوند.

اما سوال اصلی اینجاست: کدام گوشی‌های سامسونگ می‌توانند آپدیت رابط کاربری One UI 6.0 را اجرا کنند؟ تا به امروز هیچ لیستی از اسمارت فون‌های قادر به اجرای این پوسته منتشر نشده است، اما بر اساس آپدیت‌های پیشین این رابط کاربری می‌توانیم حدس‌هایی درباره دیوایس‌های پشتیبانی‌کننده بزنیم.

اگر به روند انتشار آپدیت رابط کاربری سامسونگ نگاهی داشته باشیم متوجه می‌شویم جدیدترین پرچمدار سامسونگ قبل از هر دیوایس دیگری به روز رسانی را دریافت می‌کند. سپس نوبت به جدیدترین گوشی انعطاف‌پذیر این کمپانی می‌رسد و پرچمداران و دیوایس‌های منعطف قدیمی‌تر در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. احتمالا One UI 6.0 روی هیچ‌کدام از گوشی‌های فعلی این برند به طور پیش‌فرض نصب نخواهد شد. بدین ترتیب گلکسی اس 24 – Galaxy S24 اولین دستگاهی خواهد بود که می‌تواند جدیدترین نسخه One UI را اجرا کند.

One UI 6.0 برای چه گوشی‌هایی منتشر می‌شود؟

آپدیت One UI 6.0

در ادامه لیستی از اسمارت فون‌ها را تهیه کرده‌ایم که با توجه به روال کاری سامسونگ، احتمالا قادر به اجرای One UI 6.0 خواهند بود.

  1. گلکسی اس 23، اس 23 پلاس و اس 23 اولترا – اولین دریافت‌کنندگان آپدیت
  2. گلکسی زد فولد 5، زد فلیپ 5 – دومین دریافت‌کنندگان آپدیت
  3. گلکسی تب اس 9، اس 9 پلاس و اس 9 اولترا – احتمالا سومین دریافت‌کنندگان آپدیت

سپس نوبت به پرچمداران قدیمی کره‌ای می‌رسد که به ترتیب زیر هستند.

  1. گلکسی اس 22، اس 22 پلاس، اس 22 اولترا
  2. گلکسی زد فولد 4، زد فلیپ 4
  3. گلکسی اس 21، اس 21 پلاس، اس 21 اولترا
  4. گلکسی زد فلیپ 3، زد فولد 3
  5. گلکسی تب اس 8، اس 8 پلاس، اس 8 اولترا

در نهایت سایر گوشی‌های سازگار با آپدیت One UI 6.0 با فاصله زمانی بیشتر این به روز رسانی را دریافت می‌کنند. در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم چه دیوایس‌هایی از این آپدیت پشتیبانی خواهند کرد اما بیایید امیدوار باشیم که استراتژی سامسونگ برای انتشار نسخه جدید رابط کاربری‌اش همانند سال‌های گذشته باشد. بنابراین تقریبا در همان بازه زمانی که آپدیت One UI 5 برایتان منتشر شد، باید منتظر نسخه 6.0 آن در سال جدید باشید.

مدت زمان انتظار برای دریافت آپدیت ارتباط مستقیمی با تاریخ معرفی موبایلتان دارد. هرچه دستگاه شما قدیمی‌تر باشد، آپدیت را دیرتر دریافت خواهد کرد. در مقابل اگر جدیدترین محصولات سامسونگ را در اختیار دارید، پیش از سایر کاربران می‌توانید از جدیدترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم افزاری بهره ببرید.