سیستم رانندگی اتوپایلوت Level 2 Plus BMW

انقلاب بی ام و در رانندگی خودکار: با نگاه کردن به آینه، لاین عوض کنید + ویدیو

سیستم رانندگی خودکار بی ام و به راننده این امکان را می‌دهد تا فقط با نگاه کردن‌ به آینه‌های خودرو، لاین را عوض کند؛ اما سیستم رانندگی خودکار جدید BMW در کدام ماشین‌ها وجود دارد و چگونه کار می‌کند؟

طرز فکر بی ام و در سال‌های گذشته، حسابی رو مغز آلمانی‌ بازها رفته است. آن‌ها با طراحی سری 7 مدل 2023، حسابی طرفداران خود را ناامید کردند و سپس با خودرو کانسپت آی دی ویژن به میدان آمدند تا آینده را نشان دهند. اما چیزی که در ادامه با آن آشنا می‌شویم، به معنای واقعی کلمه، فصل جدیدی را در تاریخ خودروها آغاز می‌کند.

نکته: ابتدا ویدیو زیر را نگاه کنید و سپس به سراغ ادامه متن بروید.

تعویض لاین اتوماتیک در خودروهای بی ام و ، آن هم فقط با نگاه کردن به آینه‌ بغل و بدون دخالت دست

سیستم رانندگی خودکار سطح 2 پلاس در بی ام و سری 5 مدل 2024 یا همان i5 به راننده این امکان را می‌دهد تا صرفا با نگاه کردن به آینه‌های جانبی، لاینی که در آن رانندگی می‌کند را عوض کند. اما چطور؟

بی ام و سیستم رانندگی خودکار

بی ام و i5 مدل 2024

اینطور نیست که هر زمان که راننده به آینه‌ بغل‌های خود نگاه کرد، لاین رانندگی عوض شود! در ابتدای کار، او با فشار دادن دکمه I/O بر روی فرمان خودرو، سیستم رانندگی خودکار سطح 2 پلاس را فعال می‌کند. یکی از ویژگی‌های جدید در این سیستم به قابلیت «تعویض خودکار لاین رانندگی بدون دخالت دست» مربوط می‌شود.

بی ام و سیستم رانندگی خودکار

این قابلیت که در اتوپایلوت سطح 2 هم وجود داشت؛ پس فرق آن با سیستم که در اتوپایلوت سطح 2 پلاس قرار دارد چیست؟ برای تعویض لاین رانندگی در اتوپایلوت سطح 2، ابتدا باید یکبار دسته راهنما را (در جهتی که می‌خواهید تعویض لاین کنید) می‌زدید و اگر مشکلی وجود نداشت، سیستم اتوپایلوت، لاین شما را عوض می‌کرد. البته در برخی از خودروها، شما باید یک بار هم فرمان را لمس می‌کردید تا این اتفاق رخ دهد. اکنون نه نیازی به لمس دسته راهنما هست و نه لازم است تا دست به فرمان شوید.

سیستم رانندگی اتوپایلوت Level 2 Plus BMW

سیستم رانندگی خودکار سطح 2 پلاس در بی ام و سری 5 مدل 2024 یا BMW i5، خودش تشخیص می‌دهد که زمان تعویض لاین فرا رسیده است؛ حالا راننده باید برای چند لحظه به آینه بغل خود نگاه کند و فقط با نگاه کردن، به سیستم رانندگی خودکار این تایید را می‌دهد که برای تعویض خط رانندگی، هیچ مشکلی وجود ندارد. همچنین به محض اینکه راننده دوباره فرمان را لمس کند، سیستم رانندگی خودکار سطح 2 پلاس یک مرحله پایین‌تر می‌آید و به سطح 2 می‌رسد.

سیستم رانندگی اتوماتیک سطح 2 پلاس در کدام یک از خودروهای BMW وجود دارد؟

خودروهای برقی و مدرنی مثل بی ام و i7 و i5 ، اولین محصولاتی هستند که به سیستم رانندگی خودکار سطح 2 پلاس مجهز شده‌اند. این قابلیت قرار است در سری 7 مدل 2023 و سری 5 مدل 2024 هم حضور داشته باشد و سپس به شاسی بلندهای برقی و هیبریدی این شرکت یعنی بی ام و سری X هم راه پیدا کند. البته شاید در این میان، سدان‌های کوچک و جمع و جوری مثل بی ام و i4 هم بی نصیب نمانند.

قابلیت‌های سیستم رانندگی خودکار Level 2+ BMW چیست؟

بی ام و سیستم رانندگی خودکار

سیستم رانندگی خودکار Level 2+ BMW به راننده این امکان را می‌دهد که حتی در سرعت‌های بالا مثل 130 کیلومتر بر ساعت هم کاملا دست خود را از فرمان جدا کند و تمام مسائل را به اتوپایلوت بسپارد. در ادامه کار، برخی از جذاب‌ترین قابلیت‌های این سیستم را مرور می‌کنیم:

  • تعویض اتوماتیک لاین رانندگی، آن هم فقط با نگاه کردن به آینه بغل‌ها
  • ترمز گرفتن و گاز دادن اتوماتیک
  • سبقت گرفتن اتوماتیک
  • نور بالا یا فلاشر زدن
  • دستیار پارک خودکار
  • تنظیم اتوماتیک سیستم تعلیق
  • رانندگی بدون دست آن هم در سرعت 130 کیلومتر بر ساعت

در پایان کار بد نیست اشاره کنیم که سیستم رانندگی خودکار سطح 2 پلاس، در سال جاری و با بی ام و i5 به میدان می‌آید و با فاصله کمی از این اتفاق، شاهد ورود سیستم رانندگی خودکار سطح 3 در محصولات بی ام و خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*