واردات خودرو دست دوم

جزئیات جدید واردات خودرو دست دوم اعلام شد؛ دولت کار را ساده‌تر کرد

سخنگوی وزارت صمت گفت واردات خودرو دست دوم با دریافت مجوزهای قانونی در لایحه دولت ساده‌تر شد. در ادامه با شرایط واردات خودروهای کارکرده آشنا می‌شویم.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تسهیل واردات خودرو کارکرده گفت لایحه دولت در مورد واردات خودروهای کارکرده با قید دو فوریت به مجلس ارائه شد و در آن مواردی چون انتقال فناوری و داشتن نمایندگی رسمی برای خودرو کارکرده از قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب سال 1401 حذف شده است.

اعلام جزئیات واردات خودرو دست دوم

سخنگوی وزارت صمت در ادامه بیان کرد در لایحه دولت آمده است که می‌توان از استانداردهای کشور مبدا برای خودروهای وارداتی کارکرده با تایید سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست کشور استفاده کرد. همچنین در روند تصویب بودجه 1402 نیز نمایندگان مجلس به واردات خودروی کارکرده نگاه مثبتی داشتند و به همین دلیل با تصویب سریع لایحه و تدیون آیین‌نامه اجرایی آن می‌توان انتظار داشت تا یک ماه آینده این طرح عملیاتی شود.

واردات خودرو دست دوم

قالیباف با اعلام این‌که قطعا وضعیت بازار خودرو با عرضه خودروهای وارداتی بهتر خواهد شد، گفت قیمت‌ها نیز روند کاهشی پیدا خواهد کرد. ضمن این‌که در این لایحه امکان واردات برای اشخاص حقیقی نیز تسهیل شده است. در واقع طبق این طرح هر فردی بدون داشتن کارت بازرگانی می‌تواند خودروهای کارکرده که عمر آنها در محدوده 5 سال بوده را با دریافت گواهی از سازمان‌های استاندارد و محیط زیست به کشور وارد کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*