کراس اوور جدید Chery EXEED LX

چری اکسید LX مدل 2023 ؛ همزاد تیگو 7 با مدیران خودرو به ایران می‌آید؟ + ویدیو

چری اکسید ال ایکس مدل 2023 – Chery Exeed LX یک کراس اوور کامپکت است که از نظر ابعاد و مشخصات فنی، شانه به شانه تیگو 7 حرکت می‌کند. اما به ایران هم می‌آید؟ اگر بله، با چه مشخصات و قیمتی؟

برند اکسید یکی از زیر مجموعه‌های چری است که بیشتر با کراس اوورهای خود شناخته می‌شود. شاسی بلندهای این شرکت مثل اکسید 400T یا شاسی بلند اکسید VX دقیقا تنه به تنه محصولات تیگو حرکت می‌کنند و به ترتیب می‌توانند رقیب‌های تیگو 7 و تیگو 9 باشند. حالا جدیدترین محصول این شرکت یعنی چری اکسید LX ، راهی بازار چین شده و برای رسیدن به ایران هم شانس بالایی دارد. در ادامه با مشخصات فنی، قیمت، آپشن‌ها و امکانات چری EXEED LX 2023 آشنا می‌شویم و نهایتا شانس واردات آن به ایران را بررسی می‌کنیم.

فهرست عناوین:

معرفی کوتاه چری اکسید LX مدل 2023

کراس اوور کامپکت چری اکسید LX مدل 2023 از نظر ظاهری و نسبت به نسل قبلی خود، آنچنان فرقی نکرده، اما مشخصات فنی و کابین و داشبورد آن، حسابی دستخوش تغییرات ریز و درشت شده‌اند. این خودرو در 5 تریم متفاوت و با پیشرانه‌های هیبریدی و بنزینی راهی بازار شده و قیمت آن هم بین 15 تا 23 هزار دلار، بالا و پایین می‌شود.

طراحی ظاهری و ابعاد

کراس اوور جدید Chery EXEED LX

اندازه و ابعاد چری اکسید LX شامل 4538 میلی متر طول، 1848 میلی متر عرض و 1699 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به 2670 میلی متر می‌رسد. این اعداد را علاوه بر تیگو 7، در فونیکس FX و لاماری ایما هم دیده بودیم. به هر حال جنگ کراس اوورهای چینی در ایران، از ظهر تابستان هم داغ تر شده و هر برندی سعی دارد تا سهم خود از این سگمنت را افزایش دهد.

کراس اوور جدید Chery EXEED LX

نمای جلو پنجره نسخه قدیمی

با کمی اغراق می‌توان گفت که جلو پنجره و فرم سپر چری EXEED LX 2023 ما را به یاد لندرور دیفندر می‌اندازد. طرح‌های لوزی شکل هم که در نسخه قبلی وجود داشتند، دیگر دیده نمی‌شوند و جای خود را به سه خط موازی داده‌اند. همچنین هدلایت‌ها از نوع دوگانه هستند و نشان EXEED هم از نورپردازی اختصاصی بهره می‌برد.

چری اکسید LX مدل 2023

نمای کناری هم دقیقا از یک کراس اور میانرده با رینگ‌های 17 اینچی 5 پره حکایت دارد اما نوارهای کرومی در قاب پنجره‌ها، آبروی خریدران را کمی بیشتر حفظ می‌کنند. نمای عقبی هم به لطف اگزوزهای دو کاناله (چهار کاناله در نسخه قبلی)، اسپویلر سقفی و چراغ‌ خطرهای به هم پیوسته، یکی از اسپرت‌ترین کراس اورهای چینی را دارد. این طراحی برای شما آشنا است؟ به چری آریزو 5 جی تی نگاه کنید و دوباره به این سوال پاسخ دهید.

داشبورد و کابین

چری اکسید LX مدل 2023

نمایشگرهای دوال اسکرین، کار طراحان را برای طراحی داشبورد سخت کرده‌اند و واقعا روی داشبورد، جای مانور باقی نمانده است. داشبورد چری اکسید LX میزبان مولتی مدیای لمسی و کلاستر دیجیتال است که ابعاد هر دو آن‌ها به 12.3 اینچ می‌رسد.

چری اکسید LX مدل 2023

فرمان D کات با غربیلک دو پره، از آن چیزهایی است که معمولا در خودروهای مدرن دیده می‌شود و رگه‌هایی از خط زرد هم سعی می‌کند تا این موضوع را به اثبات برساند. روی کنسول وسطی هم اهرم دنده الکترونیکی، کلید انتخاب حالت رانندگی، ترمز پارک برقی و اتوهلد را داریم و تمام. به فرم اهرم دنده نگاه کنید؛ این قسمت با چند کلید جایگزین شده و اصلا خبری از دسته دنده نیست.

مشخصات فنی و امکانات و آپشن‌های چری اکسید LX مدل 2023

کراس اوور جدید Chery EXEED LX

جلو پنجره نسخه قدیمی

پیشرانه کراس اوور اکسید LX مدل 2023 را می‌توانید از بین گزینه‌های 1.5 و 1.6 لیتری توربو شارژ یا 1.5 لیتری هیبریدی انتخاب کنید. موتور 1.5 لیتری توربو شارژ چری اکسید LX در بهترین روز خود می‌تواند 154 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را با گیربکس اتوماتیک 9 سرعته CVT، راهی چرخ‌های جلویی کنید. موتور 1.6 لیتری توربو شارژ TGDi در چری اکسید LX تقریبا 200 اسب بخار قدرت می‌دهد و گشتاور آن هم تا 300 نیوتن متر می‌رسد. وظیفه انتقال قدرت در این نسخه به یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه محول شده تا لذت رانندگی را دوچندان کند.

چری اکسید LX مدل 2023

سیستم اگزوزهای چهار کاناله که در نسخه جدید به دو کاناله تغییر کرده‌اند.

چری اکسید LX پلاگین هیبریدی هم میزبان یک پیشرانه بنزینی 1.5TCI و یک موتور برقی آهنربا دائمی با توان 170 اسب بخار است. نیروی این موتور برقی از پکیج باتری‌های لیتیوم یونی با ظرفیت 19.27 کیلو وات ساعت تامین می‌شود و گیربکس آن هم از نوع DHT و 3 سرعته است. توان نسخه چری EXEED LX مدل 2023 پلاگین هیبریدی در حالت مجموع، به 320 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

چری اکسید LX مدل 2023

مصرف سوخت چری اکسید LX در نسخه‌های تمام بنزینی، حدودا صدی 7 لیتر محاسبه شده اما زمانی که به سراغ نسخه پلاگین هیبریدی می‌رویم، مصرف سوخت چری اکسید ال ایکس مدل 2023 به 1.76 لیتر در هر 100 لیتر می‌رسد. این عدد توسط استاندارد WLTC تایید شده. شعاع حرکت خودرو در حالت تمام برقی، فقط 80 کیلومتر است اما این عدد در حالت هیبریدی، تا هزار کیلومتر افزایش پیدا می‌کند. همچنین چری EXEED LX می‌تواند در عرض 25 دقیقه، ظرفیت باتری‌های خود را از 0 به 80 درصد برساند.

کراس اوور جدید Chery EXEED LX

در ادامه به لیست امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی و آپشن‌های چری اکسید LX مدل 2023 می‌پردازیم که در یک کلام می‌توان گفت این خودرو به دستیار رانندگی خودکار سطح 2 مجهز شده و قابلیت‌های زیر را دارد:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • کلاستر دیجیتال و مولتی مدیای لمسی 12.3 اینچی
  • اهرم دنده الکترونیکی و کریستالی
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • دستیار اجرای فرمان‌های صوتی
  • سنسور نور
  • سیستم صوتی سونی با 8 اسپیکر
  • دستیار باقی ماندن در سرپایینی
  • تنظیم برقی صندلی در ردیف جلو
  • 4 کیسه هوا
  • رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی 5 پره
  • سانروف برقی
  • دستیار رانندگی بین خطوط

قیمت و شانس واردات چری اکسید LX مدل 2023 به ایران

کراس اوور جدید Chery EXEED LX

نسخه 1.5 لیتری توربو شارژ، ارزان‌ ترین مدل این خودرو است و مدل پلاگین هیبریدی، لقب گران‌ ترین نسخه را دارد. قیمت چری اکسید LX مدل 2023 در نسخه 1.5T از 15.8 هزار دلار شروع می‌شود و در نسخه پلاگین هیبریدی به 23.5 هزار دلار می‌رسد. فعلا چری EXEED LX هیبریدی را فراموش کنید چون اصلا شانس واردات به ایران را ندارد، چرا؟ ایستگاه شارژ برای این خودرو وجود دارد که وارد شود؟ اما با فرض واردات کراس اوور اکسید LX به ایران، قیمت این خودرو از 2 میلیارد تومان شروع خواهد شد و احتمالا تا مرز 2.7 میلیارد تومان هم خواهد رفت (مدل 1.6 TGDi).

کراس اوور جدید Chery EXEED LX

از آن جایی که تیگو 7 بازار خوبی ندارد و نسخه 1.5 لیتری فونیکس FX هم توربو شارژ نیست، واردات چری اکسید LX می‌تواند به یک بازی برد برد تبدیل شود. این خودرو از نظر قانون سقف واردات خودرو یا همان قانون 20 هزار دلاری، هیچ ممنوعیتی برای رسیدن به ایران ندارد و فقط منتظر نگاه مدیران خودرو است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*