آپدیت ویندوز 10

آپدیت ویندوز 10 رسما به خط پایان رسید

طبق اعلام مایکروسافت، نسخه 22H2، آخرین آپدیت اصلی و سالانه ویندوز 10 است. اما آیا این سیستم‌عامل به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند؟

اگرچه ویندوز 11 از اکتبر 2021 در دسترس است، اما ویندوز 10 از آن زمان هم‌چنان به‌روزرسانی‌های سالانه مایکروسافت را دریافت می‌کند. نسخه 21H2 این سیستم‌عامل تقریبا هم‌زمان با عرضه Windows 11 منتشر و بیلد 22H2 نیز یک سال پس از آن ارائه شد.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد آپدیت 22H2، براساس برنامه‌ای که اخیرا توسط مایکروسافت اعلام شده، خط پایان به‌روزرسانی‌های اصلی ویندوز 10 خواهد بود. جیسون لزنک، مدیر محصول این شرکت نیز تاکید کرد که اگرچه آپدیت های امنیتی هم‌چنان تا پایان اکتبر 2025 برای Windows 10 منتشر می‌شوند، اما دیگر خبری از به‌روزرسانی‌های سالانه برای ارتقای ویژگی‌های این نسخه نخواهد بود.

آپدیت ویندوز 10

لزنک افزود:

بیلد 22H2، نسخه نهایی ویندوز 10 خواهد بود و تمامی آپدیت های جدید تا سال 2025 که پایان پشتیبانی رسمی مایکروسافت از این نسخه است، صرفا به‌روزرسانی‌های ماهانه امنیتی هستند.

بااین‌حال، خبر فوق تاثیر خاصی بر استفاده کاربران از این نسخه نخواهد داشت. زیرا افرادی‌که هنوز ویندوز 10 را به نسل جدیدتر ترجیح می‌دهند، چندان از اعمال تغییرات بزرگ استقبال نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند از این نسخه در قالب کنونی خود استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چقدر از شر اپدیت خودکار یعنی خلاص میشیم