ونوسیا استار - 3 خودرو از برند ونوسیا در راه ایران

نیسان های چینی به ایران می‌آیند؛ 3 خودرو از برند ونوسیا در راه است

3 خودرو از برند ونوسیا در راه ایران است و شرکت مکث موتور برنامه دارد نیسان های چینی دانگ فنگ را به کشور بیاورد. مشخصات این سه خودرو چیست؟

خودروسازان خصوصی طی چند سال اخیر رشد بسیاری تجربه کرده‌اند و توسعه خودشان را باید مدیون ممنوعیت واردات باشند؛ چرا که اگر واردات آزاد می‌بود، چینی‌ها نمی‌توانستند به این راحتی‌ها وارد بازار کشورمان شوند و خودروهای خود را در قالب قطعات منفصله به داخل کشورمان بیاورند.

به هر حال یکی از این خودروسازان خصوصی که تا به امروز موفق عمل کرده، مکث موتور است که زیرمجموعه ماموت خودرو محسوب می‌شود. گروه خودروسازی مکث موتور قریب به سه سال است که در بازار خودرو فعالیت دارند و دو خودروی پیکاپ و شاسی بلند مکث کلوت دستی و اتومات و تیارا را وارد بازار کرده است.

3 خودرو از برند ونوسیا در راه ایران است!

3 خودرو از برند ونوسیا در راه ایران

مدتی پیش زمزمه‌هایی مبنی بر مونتاژ سومین خودروی این شرکت در فضای مجازی به گوش رسید و ظاهرا قرار بود مدیران این شرکت روی خودرویی به نام تیام سرمایه‌گذاری کنند. تیام نوعی کراس اوور بود که در دسته ماشین‌های ساب کامپکت قرار می‌گیرد. پس از خاتمه شایعات پیرامون این خودرو، اکنون می‌دانیم که مکث موتور قصد دارد از شرکتی چینی به نام ونوسیا، سه محصول جذاب را وارد بازار کند.

ونوسیا یکی از زیربرندهای نیسان دانگ فنگ چینی است و بنا بر آنچه انتشار یافته، در وهله اول دو کراس اوور و یک سدان تولید خواهد شد. سه محصول مذکور نه به روش قطعات منفصله، بلکه به روش واردات کامل به ایران خواهند آمد و سپس با اثبات برخی قضایا، مونتاژ خواهند شد. در حال حاضر چند نمونه از سه خودروی فوق به شرکت مکث موتور رفته تا تست‌های ایمنی و استاندارد آن مورد بررسی قرار گیرد.

خوشبختانه یک مزیت مهم برای خودروهای مذکور می‌توان در نظر گرفت و آن بهره‌وری آنها از پلتفرم، ساختار، موتور و فناوری‌های به‌کار رفته در محصولات رنو-نیسان است. چهار مولفه مذکور تحت لیسانس شرکت مادر و در کشور چین صورت گرفته و می‌تواند عامل جذب مشتریان و فروش بالای خودروها شود. در ادامه، نگاهی اجمالی به سه خودروی ونوسیا خواهیم انداخت و مشخصات کلی آنها را بررسی خواهیم کرد.

معرفی اجمالی شرکت ونوسیا

کم و بیش با خودروسازی به نام دانگ فنگ آشنا هستیم؛ چرا که برخی از محصولات آن به بازار داخلی وارد شده است. یکی از زیرمجموعه‌های نیسان-دانگ فنگ، ونوسیا است که مکث موتور برنامه دارد دو کراس اوور و یک سدان از آن را وارد کشور کند. ونوسیا در سال 2010 میلادی فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

3 خودرو از برند ونوسیا در راه ایران

در 13 سال فعالیتی که ونوسیا داشته، سیزده خودروی سواری تولید و عرضه کرده که در سگمنت‌های مختلف جای می‌گیرند. اولین محصول این شرکت خودرویی به نام D50 بود که یک سال پس از تأسیس عرضه شد. در طی سال‌های فعالیت ونوسیا، خودروهای دیگری نیز تولید و راهی بازار شده‌اند.

مدتی پیش اعلام شد که ونوسیا قرار است خودرویی آینده‌نگرانه تولید کند. این خودرو با عنایت به شنیده‌ها V-Online نام‌گذاری شده بود و ادعا می‌شد طراحی مدرن و جسورانه‌ای دارد. به هر حال تقدیر این است که مکث موتور اقدام به واردات و سپس مونتاژ سه خودرو از ونوسیا کند که البته هنوز مدل این محصولات، مشخصات دقیق و قیمت آنها مشخص نشده است.

نگاهی مختصر به ونوسیا V-Online

ونوسیا وی آنلاین

دو سال پیش بود که ونوسیا از خودروی جدید و مدرنی به‌نام وی آنلاین رونمایی به‌عمل آورد. طراحی ظاهری و فناوری‌های به‌کار رفته در این کراس اوور مطابق با استانداردها و زبان طراحی روز خودروسازان جهانی بود. به‌طور معمول می‌بایست پیشرانه‌ای 1.5 لیتری توربوشارژ برای وی آنلاین نصب شود که بتواند در بهترین حالت عملکردش 190 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

پیشرانه مذکور ساخته شرکت میتسوبیشی است و طبیعتا کیفیت و قدرت خوبی می‌توان از آن انتظار داشت. نیروی محرکه این موتور از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به محور جلو منتقل می‌شود. طول وی آنلاین نزدیک به 4.6 متر است و فهرست آپشن‌های تقریبا تکمیلی دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین امکانات رفاهی این خودرو اشاره خواهیم کرد:

ونوسیا وی آنلاین - 3 خودرو از برند ونوسیا در راه ایران

تهویه مطبوع اتوماتیک، اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، دوربین دید 360 درجه، نمایشگر یکپارچه کلاستر و مانیتور 24 اینچی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تشخیص خواب آلودگی در هنگام رانندگی، صندلی چرمی با تنظیم برقی 6 حالت برای راننده و سرنشین جلو، شارژر بی‌سیم و دریافت‌کننده و عملگر فرمان صوتی.

نگاهی مختصر به ونوسیا Star

ونوسیا استار

یکی دیگر از خودروهای کراس اوور ونوسیا، استار (Star) نام‌گذاری شده و در قیاس با خودروی وی آنلاین، لاکچری‌تر است. طول این خودرو کمی بیشتر از وی آنلاین یا به عبارتی 4.7 متر ارزیابی شده و به‌طور کلی ابعاد بزرگتری نسبت به برادر کوچکتر خود دارد. کراس اوور استار تک دیفرانسیل است و پیشرانه‌ای مشابه وی آنلاین دارد و می‌تواند تقریباً 188 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

ونوسیا استار - 3 خودرو از برند ونوسیا در راه ایران

نیروی محرکه نیز از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه به محور جلو انتقال خواهد یافت. از نظر امکانات رفاهی و آپشن، شباهت‌های بسیاری بین دو خودروی ونوسیا وجود دارد و تنها تفاوت‌ها شامل صندلی مجهز به ماساژور، سیستم تهویه دیجیتالی اتومات دو کاناله و مانیتور نصب شده با پنل 10 اینچی می‌شود.

ونوسیا استار - 3 خودرو از برند ونوسیا در راه ایران

نسخه فول آپشن کراس اوور Star مجهز به امکاناتی نظیر سقف پانورامیک، سانروف بزرگ برقی، سیستم هشدار نقاط کور، ترمز خودکار برای جلوگیری از برخورد با مانع و هشدار جلوگیری از تصادف هنگام خروج از پارک است. همچنین می‌توان به یک‌سری امکانات جانبی دیگر مثل سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و سیستم تابلوخوان اشاره کرد.

نگاهی مختصر به ونوسیا D60Plus

3 خودرو از برند ونوسیا در راه ایران

تا اینجای کار با دو کراس اوور جذاب آشنا شدیم که قرار است مکث موتور وارد بازار کشورمان کند. می‌دانیم که امروزه کراس اوورها طرفداران زیادی در داخل کشور دارند و توپ در زمین این سگمنت جذاب است. البته سدان‌ها هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شوند و همواره علاقه‌مندان خاص خود را دارند.

مکث موتور در کنار دو کراس اوور مدرنی که قرار است وارد کشور کند، یک سدان جذاب و لوکس هم خواهد داشت. سال گذشته اخباری مبنی بر تولید و مونتاژ یک سدان از زیرمجموعه بایک توسط مکث موتور منتشر شد؛ ولی به نظر می‌رسد ماجرای آن خودرو به دست فراموشی سپرده شده و سدان بعدی این گروه خودروسازی از ونوسیا خواهد بود.

ونوسیا دی 60

سدان D60Plus ونوسیا بزرگتر از دو کراس اوور استار و وی آنلاین است و طولی 4.8 متری دارد. زیر کاپوت سدان جدید مکث موتور یک پیشرانه 1.6 لیتری تعبیه شده که می‌تواند حداکثر 120 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه در این خودرو از طریق یک گیربکس سی وی تی به محور جلو انتقال می‌یابد.

از جمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی ونوسیا دی 60 پلاس می‌توان به ترمز پارک برقی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، اتوهلد، سانروف برقی، مانیتور لمسی مولتی‌مدیا 8 اینچی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، صندلی چرمی با قابلیت تنظیم برقی برای سرنشینان جلو و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد. حالا که 3 خودرو از برند ونوسیا در راه ایران است، نظر شما در این‌باره چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*