سونی اکسپریا 1 مارک ۵

نخستین تصویر رسمی گوشی جدید سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ منتشر شد

تصاویر رسمی گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ منتشر شد. Sony Xperia 1 V گوشی جذاب جدید سونی است که با سیستم دوربین جدید عرضه می‌شود.

سونی طی ۱۰ روز آینده از نسل جدید گوشی اکسپریا ۱ خودش رونمایی می‌کند. تبلیغات این دیوایس از دو ماه پیش آغاز شده و اطلاعات مختلفی از آن به بیرون درز کرده است. همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهند طراحی این گوشی مشابه نسل‌های قبلی آن است. ظاهراً یک بیلبورد تبلیغاتی متعلق به این گوشی در هنگ کنگ به‌نمایش درآمده است. این عکس نحوه جایگیری سنسورهای دوربین روی یک ماژول عمودی در قاب پشتی را به‌نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که نسبت به نسل گذشته این جزیره برجسته‌تر شده و لنزهای دوربین آن هم بزرگ‌تر شده‌اند.

گزارش‌های پیشین نشان می‌دهد که سونی از سنسور IMX989 برای دوربین اصلی گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ استفاده کرده است. ولی احتمال اینکه بخواهد سنسور IMX858 را هم برای این سنسور استفاده کند، وجود دارد. زیرا این تنها سنسوری است که از سیستم نویز کم جدید LN2 با ترکیبی از MCSS استفاده می‌کند.

سونی اکسپریا 1 مارک ۵

روش کار LN2، پیاده‌سازی معماری جدید فناوری سنسور CMOS است. در واقع به‌جای اعمال فتودیودها و ترانزیستورهای پیکسلی روی یک صفحه و بستر آن، آن‌ها اکنون روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. به‌همین خاطر هم محدوده دینامیکی گسترش پیدا می‌کند و اجازه می‌دهد نور بیشتر و نویز کمتری در دوربین حاصل شود.

سونی مثل دیگر سازندگان عادت به افشای زودهنگام مشخصات فنی گوشی‌هایش ندارد؛‌ به‌همین خاطر هم بسیاری از مشخصات فنی گوشی Sony Xperia 1 V تا روز رونمایی رسمی گوشی، فاش نخواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*