جتا VS5 - فولکس واگن چینی

جتا، فولکس واگن چینی به ایران وارد می‌شود

برند جتا را به اسم فولکس واگن چینی می‌شناسیم؛ چرا که با این شرکت آلمانی همکاری می‌کند. مشخصات فنی خودروهای وارداتی جتا چیست؟

بازار خودرو طی ماه‌های اخیر پرتلاطم دنبال شده و واردات به‌صورت محدود ادامه داشته است. شرکت‌های داخلی اعم از خصوصی و دولتی تلاش کرده با رایزنی‌های خود، خودروسازهای معتبر و معروف را واردار به مذاکره کنند و تا حد زیادی هم موفق شده‌اند. یکی از برندهای جذاب چینی، جتا است که با شنیدن اسم آن به یاد سدان‌های خوش چهره فولکس واگن میفتیم؛ ولی ماجرا این‌بار متفاوت‌تر از قبل است.

فولکس واگن چینی با نام جتا وارد کشور می‌شود

جتا VS5 - فولکس واگن چینی

قرار است ماحصل همکاری فولکس واگن با خودروسازی فاو منجر به واردات خودرو شود. در واقع آلمانی‌ها نزدیک به 4 سال پیش تصمیم گرفتند با شرکت فاو چینی، برند مشترک جتا را تأسیس کنند و بدین ترتیب فولکس واگن با چشم‌بادامی‌ها به توافقی سودساز رسید.

برخی از محصولات جتا در حال حاضر وارد کشورهای در حال توسعه می‌شود و علاوه بر آن در بازار چین هم عرضه خواهند شد. کارخانه مشترک فولکس واگن و فاو (جتا) در چنگدو قرار دارد و پروسه تولید و عرضه در همان مکان انجام می‌شود. نخستین محصولی که جتا تولید و عرضه کرد، سدانی به نام جتا VA3 بود و پس از آن سدان‌های جتا VS5 و جتا VS7 قرار دارند.

جتا VA3 - فولکس واگن چینی

جتا، فولکس واگن چینی

جتا در آستانه ورود به ایران

گفتیم که پس از آزادسازی واردات خودرو طی ماه های اخیر، خودروسازان تمام تلاش خود را کردند بلکه بتوانند از بازار آزاد سودی به‌دست آورند. جتا شرکتی است که به‌تازگی با ماموت خودرو قرارداد منعقد کرده و برنامه دارد یک سدان جذاب و یک کراس اوور زیبا به‌نام VS5 عرضه کند.

ماموت خودرو هم‌اکنون پروسه ثبت سفارش دو خودروی فوق را پیش برده و در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد واردات آنها خواهیم بود. در ادامه به معرفی مشخصات فنی، امکانات رفاهی و طراحی ظاهری دو خودروی VA3 و کراس اوور VS5 می‌پردازیم و آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نگاهی مختصر به جتا VA3

یکی از خودروهای اقتصادی و جذاب جتا، سدان VA3 است که با نگاه به ظاهر آن متوجه زبان طراحی فولکس واگن خواهیم شد. متاسفانه چینی‌ها گمان کرده‌اند با کروم‌کاری‌های بیشتر می‌توانند چهره خودرو را تغییر داده و به زیبایی آن بیفزایند؛ حال آن‌که هدف آنها از این‌کار محقق نشده است.

زیر کاپوت جتا VA3 یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی تعبیه شده که می‌تواند حداکثر 112 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این موتور از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 6 سرعته اتومات به محور جلو انتقال می‌یابد. به لحاظ فنی، وجوه تشابه زیادی بین این سدان و تارا اتومات و دنده‌ای وجود دارد!

جتا VA3 - فولکس واگن چینی

از جمله امکانات رفاهی و آپشن‌های این خودروی زیبا می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ترمز ABS و EBD، سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور و باران، دی لایت یا چراغ روشنایی در روز، مانیتور، شش عدد ایربگ و پاور ویندوز اشاره کرد. قیمت این خودرو به دلار حدود 10 هزار و 500 تا 14 هزار خواهد بود.

نگاهی مختصر به جتا VS5، فولکس واگن چینی

خودروی دیگری که از برند جتا قرار است به اختصار بررسی شود، جتا VS5 است. این کراس اوور جذاب روی پلتفرم فولکس واگن تیگوان و سئات آتکا سوار شده و زیر کاپوت خود یک پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ دارد. نیروی محرکه در این خودرو از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته اتومات به محور جلو منتقل می‌شود.

جتا VS5 - فولکس واگن چینی

پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ قادر است حداکثر 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. کراس اوور جتا VS5 تک دیفرانسیل است و سیستم چهار چرخ محرک در آن دیده نمی‌شود. از جمله آپشن‌های رفاهی و امکانات این خودرو می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ترمز ABS و EBD، سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور و باران، دی‌لایت، مانیتور، 6 عدد ایربگ و پاور ویندوز اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*