افزایش فضای ذخیره سازی

آموزش افزایش فضای ذخیره سازی در گوشی اندرویدی بدون پاک کردن برنامه‌ها

در حال حاضر گوگل قصد دارد که به شما در افزایش فضای ذخیره سازی گوشی اندرویدی بدون اینکه به پاک کردن برنامه‌ها نیاز باشد، کمک کند.

شرکت گوگل در حال ارائه‌ یک قابلیت جدید برای آرشیو خودکار است که بخش‌های کلیدی اپلیکیشن‌ها را بدون پاک کردن اطلاعات شخصی شما حذف می‌کند. تا زمانی یک برنامه در پلی استور در دسترس باشد، فقط کافیست روی آیکون آن ضربه بزنید تا قسمت‌های پاک شده دوباره دانلود شوند. به گفته‌ی گوگل با این کار می‌توانید ۶۰ درصد از فضای یک برنامه را آزاد کنید.

قابلیت آرشیو خودکار برنامه‌ها در اندروید

اگر می‌خواهید برنامه‌ای را روی گوشی‌تان نصب کنید اما فضای ذخیره سازی کافی ندارید، گزینه‌ی Auto-archive یا آرشیو خودکار را دریافت خواهید کرد. اگر به دنبال برنامه‌های استفاده نشده هستید، می‌توانید وارد بخش Apps تنظیمات شوید.

افزایش فضای ذخیره سازی

در اینجا معمولا نرم افزار می‌گوید که چندین ماه است باز نشده است. توسعه دهندگان باید برنامه‌های خود را با استفاده از فرمت App Bundle منتشر کنند تا این ویژگی کار کند، اما این نباید مشکلی ایجاد کند.

این قابلیت جدید نیست، اپل از زمان عرضه iOS11 در سال ۲۰۱۷ این ویژگی را ارائه کرده است. با این حال، این افزوده برای گوشی‌های اندرویدی بسیار کاربردی است، زیرا اندروید طیف وسیعی از گوشی‌ها از جمله مدل‌های ارزان قیمت را شامل می‌شود.

اگر بدانید که می‌توانید برنامه‌ها را تا زمانی که به استفاده از آن‌ها نیازی ندارید، به راحتی بایگانی کنید، ممکن است دیگر خود را درگیر ارتقای گوشی مقرون به صرفه خود به یک گوشی گران‌تر نکنید.

گوگل در ادامه افزود که این ویژگی می‌تواند به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها نیز کمک کند، زیرا اگر کاربران بتوانند برنامه‌های خود را به صورت خودکار آرشیو کنند، احتمال آنکه بخواهند برای افزایش فضای ذخیره سازی آن برنامه‌ها را به طور کامل از گوشی اندرویدی خود حذف کنند کم می‌شود. پس با این حال ممکن است سازندگان کاربران بیشتری را داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*