بهترین سریال های ساخته شده از جنگ جهانی دوم

بهترین سریال های جهان با تم جنگ جهانی دوم

در اینجا فهرستی از بهترین سریال های ساخته شده تاکنون با تم جنگ جهانی دوم را به‌شما معرفی می‌کنیم که ارزش دیدن در کنار خانواده را دارند.

داستان‌های مربوط به جنگ جهانی دوم همیشه برای ما جذاب بوده‌اند. داستان‌هایی از قهرمانی، فداکاری و استقامت سربازانی که تا پای جان خود جلوی دشمنان ایستادگی کردند. استراتژی‌های نبرد، شجاعت‌های فردی و همبستگی همگی از مهم‌ترین عناصر جنگ جهانی دوم هستند که تا به امروز به ما دیکته شده است. وقتی نوبت به‌تصویر کشیدن این اتفاقات می‌رسد هم شاهد اکران فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی جذابی هستیم که طی این سال‌ها تاکنون پخش شده است. آیا کسی را می‌شناسید که فیلم «نجات سرباز رایان» با بازی تام هنکس را ندیده باشد؟

اما فقط فیلم‌های سینمایی نیستند که با این مضمون در سطح جهان درخشیده‌اند. سریال‌های تلویزیونی زیادی هم وجود دارد که جنگ جهانی دوم را به بهترین شکل روایت می‌کنند و ساعت‌ها مخاطبان را پای تلویزیون نگه می‌دارند. به‌همین بهانه ما در این پست بهترین سریال های جهان با تم جنگ جهانی دوم را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید در کنار خانواده خود از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

بهترین سریال های ساخته شده از جنگ جهانی دوم

۱. سریال Das Boot (پخش از سال ۲۰۱۸ تاکنون)

سریال Das Boot

سریال Das Boot

Das Boot، یک سریال تلویزیونی الهام گرفته شده از فیلم مورد تحسین U-boat سال ۱۹۸۵ است که در آن اتفاقات سال ۱۹۴۲ میلادی و بحبحه جنگ جهانی دوم را به‌تصویر می‌کشد. تاکنون سه فصل و در مجموع ۲۶ اپیزود از این سریال منتشر شده و انتظار می‌رود امسال هم چهارمین فصل آن پخش شود. سریال Das Boot داستان یکی از خدمه‌های جوان قایق آلمانی‌ها را روایت می‌کند که در بندر لاروشل با مقاومت فرانسوی‌ها مواجه می‌شود. این داستان در دو مکان روایت می‌شود. یکی داخل زیردریایی آلمانی‌ها و دیگری در بندر لاروشل.

در این سریال خدمه جوان آلمانی به فرماندهی کلاوس هافمن، برای مأموریتی فراخوانده می‌شود که در آن باید جاسوسی متفقین را بکند. جو متشنج یوبوت زیردریایی آلمانی، باعث ایجاد فشار روانی شدیدی در بین خدمه آن شده است. در لاروشل نیز مقاومتی توسط فرانسوی‌ها در حال شکل‌گیری است که از قضا سیمون استراسر، مترجم نیروی دریایی آلمان نیز جزوی از آن است و برای حفظ وفاداری خود به نازی‌ها تلاش می‌کند. در مجموع می‌توان این سریال را جانشین شایسته فیلم مشهور Dasboot 1985 دانست. کارگردان این مجموعه به‌خوبی توانسته فضای ملتهب داخل یک زیردریایی در جنگ جهانی و چالش‌های خدمه آن را به‌تصویر بکشد.

۲. سریال Foyle’s War (پخش از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۵)

سریال Foyle's War

سریال Foyle’s War

سریال طولانی Foyle’s War که پخش آن ۱۳ سال طول کشید، به‌جای جنگ مستقیم، روی وضعیت پرتنش خاک بریتانیا در دوران جنگ جهانی متمرکز است. این سریال در اصل ماجرای هر روز یک کارآگاه حیله‌گر به‌نام کریستوفر فویل را دنبال می‌کند که مایکل کیچن نقش آن را ایفا کرده است. این کارآگاه وظیفه دارد کیس‌های مختلفی را از آدم‌ربایی‌های مرموز گرفته تا قتل‌های وحشتناک را بررسی کند. از آنجا که جنگ جهانی در سال ۱۹۴۰ اروپا را فرا گرفت، این تأثیر مستقیمی روی زندگی مردم انگلستان گذاشت و منجر به افزایش جرم و جنایت شد.

کارآگاه فویل همراه گروهبان پل میلنر و راننده‌اش سامانتا استوارت، مسئول حل جنایاتی مثل جاسوسی، احتکار، مداخله نظامی و غیره هستند که در طول جنگ رخ می‌دهد. این سریال به‌بهترین شکل ممکن می‌تواند تأثیرات دومین جنگ جهانی تاریخ روی زندگی روزمره مردم را به‌نمایش بگذارد. نباید از بازی فوق‌العاده ستارگان این سریال هم به‌سادگی گذشت. به‌خصوص مایکل کیچن که بی‌عیب و نقص نقش کارآگاه فویل را ایفا می‌کند و باعث می‌شود مخاطب ارتباط نزدیکی با این نقش برقرار کند. این سریال به‌قدری واقع‌گرایانه بود که تحسین بسیاری را برانگیخت.

۳. مینی سریال Generation War (پخش در سال ۲۰۱۳)

بهترین سریال های ساخته شده از جنگ جهانی دوم

سریال Generation War

Generation War، یک مینی سریال با تم جنگ جهانی دوم است که براساس تئاتر اروپایی «جنگ در نگاه سربازان آلمانی» ساخته شده است. این سریال که پخش آن به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد، توسط فیلیپ کادبلاخ کارگردانی شده و در بین منتقدان، سر و صدای زیادی به‌پا کرده است.

این سریال داستان ۵ دوست آلمانی را روایت می‌کند که در جنگ حضور دارند. پنج دوست قدیمی که به‌دنبال رویاهای جوانی از سوی ارتش آلمان‌ها به جنگ می‌پیوندند، اما به‌سرعت با واقعیت سختی روبرو می‌شوند. با ادامه پیدا کردن جنگ، زندگی این جوان‌ها هم تغییر می‌کند؛ زیرا آن‌ها متوجه بیرحمی‌های جنگ و ایدئولوژی‌های پیچیده پشت آن می‌شوند. برخی از آن‌ها از درون ویران می‌شوند و به ابزار رژیم آلمان تبدیل شده، اما برخی دیگر دچار جنون و بی‌رحمی می‌شوند.

فیلمنامه درخشان این سریال به‌خوبی می‌تواند وحشی‌گری‌های جنگ را به‌تصویر بکشد. در واقع این سریال توانسته از نگاه ۵ دوست، درک سربازان آلمانی از جنگ جهانی دوم را روایت کند.

۴. مینی سریال The Pacific (پخش در سال ۲۰۱۰)

سریال The Pacific

سریال The Pacific

سریال The Pacific چیزی شبیه به سریال محبوب جنگ جهانی دوم Band of Brothers (اثر مشترک استیون اسپیلبرگ و تام هنکس) است. داستان این سریال، جنگ بین ارتش ایالات متحده و امپراطوری ژاپن را روایت می‌کند. سریال اقیانوس آرام که مورد تحسین منتقدان نیز قرار گرفته، نبردهای وحشیانه‌ای را دنبال می‌کند که در جزایر تحت کنترل ژاپن اتفاق می‌افتد. در این سریال شما می‌توانید تجربیات سه سرباز به نام رابرت لکی، جان باسیلون و یوجین اسلج را ببینید.

داستان The Pacific با پیشروی سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده از سمت اقیانوس آرام به سمت سرزمین ژاپن در سال ۱۹۴۲ شروع می‌شود و نبردهای طاقت‌فرسا و خونین این جنگ را به‌نمایش می‌گذارد. زندگی این سه تفنگدار دریایی، فداکاریی‌های آن‌ها و آسیب‌های روحی و جسمی آن‌ها در این سریال روایت می‌شود. این سریال جانب هیچ یک از طرف‌های جنگ را نمی‌گیرد و مشکلات هر دو طرف را بیان می‌کند.

۵. مینی سریال Band of Brothers (پخش در سال ۲۰۰۱)

بهترین سریال های ساخته شده از جنگ جهانی دوم

سریال Band of Brothers

سریال Band of Brothers که به‌عنوان یکی از بهترین سریال های جهان با تم جنگ جهانی دوم نیز شناخته می‌شود، عملیات ۱۰۱ هوایی نیروی هوایی ایالات متحده در جنگ جهانی را روایت می‌کند. این شو تلویزیونی به‌صورت مشترک توسط استیون اسپیلبرگ و تام هنکس ساخته شده است.

این سریال داستان گروهان ایزی (موسوم به ایزی کامپنی) با رهبری دیک وینترز را روایت می‌کند و بیشتر اتفاقات آن در فرانسه رخ می‌دهد. از تمرین این گروهان در سال ۱۹۴۲ گرفته تا نبردهای وحشیانه و فداکاری‌های مردان ایزی کامپنی همگی در این سریال به‌نمایش گذاشته می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. در این فیلم های دروغین جنایات متفقین رو به هیتلر نسبت می دن و چهره زشت آمریکا و انگلیس فقط تطهیر میشه . این فیلم ها روایت کننده واقعیت نیستند