ساعت سربازان آمریکایی

ساعت جدید سربازان آمریکایی می‌تواند عفونت‌ها را به سرعت شناسایی کند

وزارت دفاع ایالات متحده، یک ساعت هوشمند را برای استفاده سربازان آمریکایی اختراع کرده که توانایی تشخیص سریع عفونت‌ها را دارد؛ حتی پیش از آنکه علایم بیماری، بروز پیدا کند.

در جریان همه‌گیری ویروس کرونا، وزارت دفاع ایالات متحده اقدام به ساخت یک گجت پوشیدنی برای تشخیص دقیق و سریع عفونت کرد. حالا این نهاد نظامی، یک گام جلوتر رفته و برنامه RATE را کلید زده است. این برنامه از یک الگوریتم هوش مصنوعی استفاده می‌کند که مبتنی بر داده‌های بالینی جمع‌آوری شده از بیماران مبتلا به کووید-19 و داده‌های بایومتریک گجت‌های پوشیدنی موجود در بازار است. خروجی این الگوریتم، ساعت هوشمندی برای سربازان آمریکایی است که بیماری‌های عفونی را 48 ساعت پیش از بروز علایم شناسایی می‌کند و حتی می‌تواند عفونت را 6 روز جلوتر، پیش‌بینی کند.

به‌گفته‌ی جف اشنایدر، مدیر پروژه  RATE: «وزارت دفاع، سرمایه‌گذاری عظیمی برای آمادگی همیشگی نیروهای نظامی کرده؛ اما خطر ابتلا به بیماری‌ها عفونی نظیر کووید-19، همواره یک متغیر غیر قابل پیش‌بینی بوده است. با برنامه RATE، این وزارتخانه می‌تواند از گجت‌های پوشیدنی برای پایش سلامت پرسنل خود استفاده کند و اقدامات لازم را پیش از شیوع بالقوه عفونت، تدارک ببیند».

ساعت سربازان آمریکایی

هم‌اکنون برای اعطای این گجت پوشیدنی به 4500 نفر از پرسنل دپارتمان‌های مختلف نظامی، بودجه اختصاص یافته و در مرحله نخست، 360 درجه‌دار نیروی هوایی آمریکا از آن استفاده می‌کنند.

وزارت دفاع ایالات متحده برای خلق این الگوریتم، از کمپانی Philips کمک گرفته و حالا این شرکت خصوصی، در پی تجاری‌سازی و افزایش تولید این نوع گجت‌های پوشیدنی است.

ناوین ناتووال، مدیر بخش تکنولوژی فیلیپس می‌گوید: «ما می‌توانیم این فناوری را برای هر کسی که می‌خواهد از آن در محصولاتش استفاده کند، لایسنس کنیم؛ یا آن را به‌صورت یک سرویس مستقل به مشتریان ارائه دهیم».

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*