اتهام ایلان ماسک به واتساپ

کشف مهندس ایرانی و ایلان ماسک: به واتساپ اعتماد نکنید، وقتی خوابید صدای شما را ضبط می‌کند!

مهندس ایرانی توییتر و کارمند سابق گوگل، پته‌ی واتساپ را روی آب ریخت و ایلان ماسک هم لگد آخر را به پیام رسان متا زد؛ اما داستان این جنگ و دعوای اینترنتی چه بود و از کجا شروع شد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

هرچند که خود آن‌ها هیچوقت به صورت آشکار این مسئله را بیان نکردند اما همه می‌دانیم که ایلان ماسک و مارک زاکربرگ، مثل گربه و موش هستند و بالاخره هرچند وقت یکبار، یک سیخ به همدیگر می‌زنند. به غیر از این مورد، واتساپ در سال‌های گذشته به سیبل منتقدان تبدیل شده است؛ از امکانات کم و نداشتن قابلیت‌های متنوع تا کپی‌ کاری‌ از تلگرام و حتی اتهاماتی مثل فروش اطلاعات کاربران، همیشه همراه اسم واتساپ بودند. حالا به نظر می‌رسد که ایلان ماسک قصد دارد تا ضربه نهایی را به پیکره واتساپ بزند و آن هم چیزی نیست جز ضبط صدای کاربران در میانه شب و بدون اجازه!

فهرست عناوین:

مهندس ایرانی و ایلان ماسک ، واتساپ را به توپ بستند

همه چیز از توییت فواد دبیری، مهندس سابق گوگل و فعلی توییتر شروع شد. او ادعا می‌کرد که واتساپ در میانه‌ شب، میکروفون گوشی را فعال کرده و در حال ضبط صدای او بوده است؛ آن هم زمانی که فواد خواب بوده و از میکروفون واتساپ استفاده نمی‌کرده. اسکرین شات توییت او را می‌توانید در تصویر زیر ببینید.

اتهام ایلان ماسک به واتساپ

توییت فواد دبیری در مورد فعال بودن میکروفون واتساپ در شب و لاگ این اتفاق

بلافاصله پس از این اتفاق، ایلان ماسک توییت فواد دبیری را کوت (نقل قول یا همان Quote) کرد و در توییتی نوشت که واتساپ قابل اطمینان نیست! اسکرین شات توییت ایلان ماسک در مورد واتساپ را می‌توانید در تصویر زیر ببینید.

افشاگری مهندس ایرانی از جاسوسی میکرفون واتساپ

ایلان ماسک: نمی‌توان به واتساپ اطمینان کرد!

اما واتساپ هم کم نمی‌آورد و تمام کاسه و کوزه‌ها را بر سر گوگول می‌شکند و همه چیز را به باگ ربط می‌دهد! آن هم در حالی که گزارش‌های مشابهی از کاربران دیگر هم منتشر شده است.

واتساپ تقصیر را بر گردن گوگل می‌اندازد!

افشاگری مهندس ایرانی از جاسوسی میکرفون واتساپ

اکانت توییتر واتساپ و ربط دادن این اتفاق به باگ گوشی پیکسل

بعد از اینکه ایلان ماسک به توییت فواد دبیری در مورد استفاده‌ی بدون اجازه واتساپ از میکروفون در شب اشاره کرد، اکانت توییتر واتساپ به سراغ این موضوع رفت و در کمال تعجب، تمام تقصیرات را بر گردن گوگل انداخت. آن‌ها معتقد هستند که مدل گوشی فواد که از سری پیکسل گوگل است، باعث و بانی تمام این ماجرا شده و تمام موضوع به یک باگ نرم افزاری بازمی‌گردد.

واتساپ در آخرین توییت خود نوشت:

زمانی که اجازه استفاده از میکروفون را در تنظیمات واتساپ فعال کنید، میکروفون فقط در زمان مکاله یا ارسال پیام صوتی و تصویری فعال می‌شود. همچنین با این وجود، تمام مکالمات و پیام‌های شما به صورت رمزنگاری شده باقی خواهد ماند و واتساپ نمی‌تواند آن‌ها را بشنود.

البته گوگل فعلا درگیر رویداد I/O 2023 است و دوست ندارد که وقت خود را با جواب دادن به واتساپ تلف کند!

گزارش کاربران دیگر در مورد استفاده واتساپ از میکروفون

یکی از کاربران توییتر با اشاره به اینکه گوشی او هم گوگل پیکسل (گوگل پیکسل 7 پرو) است گفت:

من هم می‌توانم این باگ را (در گوشی‌های پیکسل گوگل) تایید کنم. البته در کیس من، اپلیکیشن خرید آمازون است که بی وقفه از میکروفون استفاده می‌کند.

یکی دیگر از کاربران توییتر هم با حالت تمسخر نوشت:

به نظر من این باگ نیست، بلکه یکی از ویژگی‌های ثابت واتساپ، استفاده زیاد از میکروفون است؛ آن هم زمانی که خواب هستید!

شما هم همین الان به سراغ بخش Microphone Usage در تنظیمات گوشی خود بروید و ببینید که آیا جزو این دسته از افراد بوده‌اید یا خیر.