قیمت خودروهای مونتاژی طبق اعلام شورای رقابت

قیمت خودروهای مونتاژی همان است که شورای رقابت اعلام کرده

در پی حواشی ناشی از اعلام قیمت جدید خودروهای مونتاژی، شورای رقابت در خصوص تعیین قیمت این اتومبیل های مونتاژ داخل شفاف‌سازی کرد.

به‌تازگی نامه‌ای از دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در فضای مجازی دست‌ به دست می‌شود که در آن تقاضای بازنگری قیمت خودروهای مونتاژی صورت گرفته است. حالا اسماعیل شجاعی، سخنگوی شورای رقابت در خصوص قیمت خودروهای مونتاژی و نامه مذکور توضیحاتی را ارائه داده است.

تکلیف قیمت خودروهای مونتاژی چیست؟

قیمت خودروهای مونتاژی طبق اعلام شورای رقابت

بنا به گفته اسماعیل شجاعی، شورای رقابت هنوز نامه دفتر صنایع خودرو وزارت صمت را دریافت نکرده و این نامه صرفاً در فضای مجازی به انتشار رسیده است. او ضمن اشاره به این‌که در جلسه اخیر شورا بحث این نامه به میان آمد، اظهار داشت که رای شورای رقابت در رابطه با دستورالعمل قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی باید اجرا شود.

شجاعی همچنین به این نکته اشاره کرد که شورای رقابت دستورالعمل قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی را مشخص کرده بود و خود سازمان حمایت لیست قیمت 17 خودرو مونتاژی را منتشر کرد. وی روی این موضوع هم تاکید کرد که در کارگروه تخصصی خودرویی شورای رقابت، نمایندگان وزارت صمت و سازمان حمایت حضور پیدا کرده بودند و این نمایندگان نظرات خود را نسبت به این موضوع مطرح کردند.

عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر خودرویی وزارت صمت درخواست خود مبنی بر بازنگری قیمت انتخابی شورای رقابت برای محصولات مونتاژی را در نامه‌ای به محمود دودانگه، نائب رئیس شورای رقابت و رئیس کارگروه خودروی این شورا اعلام کرد. وی همچنین ذکر کرد که دفتر صنایع خودرو وزارت صمت برای ارائه اطلاعات مورد نیاز و همکاری در راستای اصلاح مولفه‌های موثر در قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی آمادگی دارد.

اخیراً شرکت‌های خصوصی، قیمت جدید برای خودروهای مونتاژی خود را اعلام کرده‌اند. این در حالی است که قیمت اعلامی این محصولات توسط شورای رقابت بین 100 تا حتی 800 میلیون تومان پایین‌تر است. به‌همین خاطر، افرادی که اقدام به خرید این خودروها از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو کرده‌اند، به‌دنبال کسب اطلاع از این موضوع هستند که آیا امکان بازپرداخت مبلغ مازاد برایشان وجود دارد یا خیر. باید منتظر ماند و دید که طی روزهای آینده چه اقداماتی برای سر و سامان دادن به اوضاع قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی صورت می‌گیرد.