گوگل پیکسل 7a

گوگل پیکسل 7a با پردازنده G2 و قیمت 499 دلار به میدان آمد

گوشی اقتصادی گوگل پیکسل 7a با امکانات جذاب رونمایی شد. گوشی موبایل Google Pixel 7a از چه مشخصات و قیمتی برخوردار است؟

گوگل از گوشی اقتصادی جدید خانواده پیکسل ۷ خودش رونمایی کرد. موبایلی که از همان پردازنده زیر قاب گوشی‌های پرچمدار گوگل پیکسل قدرت می‌گیرد. این گوشی که نامش گوگل پیکسل 7a است، همان مسیری را طی می‌کند که نسل گذشته آن می‌پیمود. گرچه بدیهی است که تغییرات مثبتی در آن ایجاد شده تا گوگل، گوشی اقتصادی دل‌انگیزتری را روانه بازار کند.

گوگل پیکسل 7a ؛ یک گوشی کوچک، با قلبی بزرگ

گوگل پیکسل 7a

این گوشی به‌جای یک نمایشگر بزرگ، از یک پنل کوچک ۶.۱ اینچی بهره می‌برد. بدنه آن از آلومینیوم، شیشه و پلاستیک بازیافتی تولید شده است. در حالی که روی نمایشگر آن از شیشه محافظ گوریلا گلس ۳ شرکت کورنینگ استفاده شده، قاب پشتی آن از یک ورق سه‌بعدی استفاده می‌کند. و البته گوگل برای آنکه فراموش نکنید این گوشی از خانواده پیکسل است، ماژول دوربین را داخل نواری برجسته قرار داده که از این طرف به آن طرف قاب کشیده شده است.

نمایشگر این گوشی رزولوشن بالاتری نسبت به نسل قبلی را ارائه می‌کند که به‌طور دقیق برابر با ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. این نمایشگر به فراتر از ۶۰ هرتز و تا ۹۰ هرتز ارتقا پیدا کرده است. سامسونگ نام نمایشگر گوشی اقتصادی جدید خودش را Google Smooth Display گذاشته است. این نمایشگر به‌گونه‌ای طراحی شده که در طول زمان بتواند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند. همچنین یک حسگر اثر انگشت نیز در زیر این نمایشگر گنجانده شده که سرعت و دقت بالایی دارد.

گوگل پیکسل 7a

گوشی گوگل پیکسل 7a چیپست Tensor G2 شرکت گوگل را یدک می‌کشد که کمک پردازنده Titan M2 نیز آن را همراهی می‌کند. این دقیقاً همان ترکیب توانمند و موفقی است که در زیر قاب گوشی‌های پرچمدار پیکسل ۷ و ۷ پرو نیز وجود دارد. تراشه‌ای که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS3.1 هم آن را همراهی می‌کنند.

شما می‌توانید تأثیر هوش مصنوعی روی این گوشی را در شارژدهی باتری آن نیز حس کنید. یک باتری ۴،۳۸۶ میلی‌آمپر ساعتی که خیلی کوچک‌تر از باتری اکثر گوشی‌های بازار است، می‌تواند شارژدهی طولانی ۷۲ ساعته را در صورت فعال‌سازی حالت ذخیره شدید انرژی (Extreme Battery Saver Mode) ارائه کند. گوگل همچنین برای آنکه مطمئن شود هیچ آسیبی به موبایل کاربران نمی‌رسد، Google Pixel 7a را به گواهی ضد آب و گردوغبار IP67 نیز مجهز کرده است.

سازنده آمریکایی از دو سنسور دوربین روی قاب پشتی گوشی جدیدش استفاده کرده است. یکی از آن‌ها، سنسور اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی است که یک سنسور فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی برای عکس‌های کلوزآپ و عکس‌هایی با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای آن را همراهی می‌کند. در جلوی دستگاه هم شاهد حضور یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هستیم که گوگل آن را به فناوری تشخیص چهره نیز مجهز کرده است. قابلیتی که برای نخستین بار با خانواده Pixel 7 به گوشی‌های گوگل آمد.

گوگل پیکسل 7a

از آنجا که نسخه خام سیستم عامل اندروید روی این محصول نصب شده، بنابراین به‌خوبی می‌تواند با امکاناتش شما را سورپرایز کند. بسیاری از این امکانات نیز مربوط به دوربین برنامه ویرایش تصاویر است. این برنامه قابلیت‌هایی مثل Photo Unblur و Magic Eraser و Night Sight و همینطور Real Tone را در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید از آن‌ها برای اصلاح و بهبود تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی‌تان استفاده کنید.

گوگل حداقل پشتیبانی بروزرسانی‌های امنیتی ۵ ساله را برای این گوشی وعده داده است. و البته ما بر این باوریم که تا ۳ سال هم آپدیت‌های خود سیستم عامل اندروید را دریافت خواهد کرد. قیمت گوشی گوگل پیکسل 7a از ۴۹۹ دلار آغاز می‌شود و می‌توانید آن را در رنگ‌های زغالی، آبی دریایی، سفید برفی و مرجانی خریداری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*