تبلت پیکسل گوگل

تبلت پیکسل گوگل با قیمت 500 دلار رسما معرفی شد

سرانجام گوگل پس از مدت‌ها انتظار از تبلت پیکسل – Pixel Tablet رونمایی کرد. این تبلت 500 دلاری به تراشه تنسور G2 مجهز بوده و قابلیت‌های منحصربفردی دارد.

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام گوگل در رویداد I/O 2023 از تبلت جدید خود، Pixel Tablet، به‌طور کامل رونمایی کرد. این تبلت سال گذشته برای نخستین بار معرفی شده و کمی بعد نیز جزئیات اولیه آن از سوی گوگل منتشر شده بود.

تبلت پیکسل گوگل همچنان از همان طراحی آشنای محصولات پیشین گوگل یعنی نکسوس 7، نکسوس 10، نکسوس 9، پیکسل سی و پیکسل اسلیت بهره می‌برد. با این وجود آن چه این محصول جدید را به محصولی متفاوت از دیگر تبلت‌های گوگل تبدیل می‌کند، عملکرد آن به عنوان یک دستیار بصری هوشمند است.

مشخصات فنی تبلت پیکسل گوگل

تبلت پیکسل گوگل

Pixel Tablet از یک صفحه نمایش ال سی دی با اندازه 10.95 اینچی بهره برده و نسبت 16:10 دارد. علاوه بر این، میزان روشنایی آن به 500 نیت رسیده و چگالی تصویر در آن 276 پیکسل بر اینچ است.

در چهار طرف صفحه نمایش این تبلت، حاشیه‌های ضخیم سفید یا مشکی رنگی قابل رویت است و دوربین سلفی آن نیز هشت مگاپیکسلی بوده و در بالای صفحه نمایش جای گرفته است.

این صفحه نمایش علاوه بر لایه محافظ گوریلا گلس 3 توسط یک لایه ضد اثر انگشت محافظت شده و از قلم استایلوس USI 2.0 پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، کلید Power که دربرگیرنده حسگر اثر انگشت است، در کنار کلیدهای کم و زیاد کردن صدا نیز در قسمت بالای این دستگاه قابل مشاهده هستند.

در دو طرف تبلت پیکسل گوگل حفره‌هایی بزرگ قابل مشاهده هستند که چهار اسپیکر قدرتمند درون آن‌ها قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، زائده‌های قسمت پایین این دستگاه نیز برای قرار گرفتن آن روی سطوح مختلف قابل استفاده خواهند بود.

این تبلت همچنین 493 گرم وزن داشته و از سه میکروفون برای استفاده از دستیار گوگل و شرکت در کنفرانس‌ها بهره می‌برد.

Pixel Tablet گوگل

علاوه بر دوربین سلفی، Pixel Tablet همچنین از یک دوربین 8 مگاپیکسلی هم در پشت بهره خواهد برد. البته دوربین سلفی این دستگاه از قابلیت‌های ویژه‌ای نظیر مد پرتره و قرار دادن دائمی سوژه در کادر در گوگل میت بهره برده و به‌طور خاص برای شرکت در تماس‌های ویدیویی بهینه‌سازی شده است.

هر دو دوربین قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن 1080p و با نرخ 30 فریم بر ثانیه هستند. با این وجود خبری از ویژگی فیس آنلاک در این تبلت نیست.

قاب پشتی تبلت گوگل از لایه‌ای نانوسرامیکی پوشیده شده و طراحی مات و نرمی دارد. همچنین پین‌های پوگو (Pogo) نیز در زیر لوگوی G این تبلت تعبیه شده و برای اتصال آن به داک شارژ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پین‌ها قابلیت انتقال همزمان شارژ و صدا را بر عهده داشته و با همراهی پین‌های مغناطیسی مجاور خود قادرند اتصال ساده و روان این دستگاه به داک شارژ و اسپیکر را فراهم کنند.

در صورتی که تبلت در حال پخش موسیقی باشد، اتصال آن به داک به‌طور خودکار باعث انتقال صدا به اسپیکر 43.5 میلیمتری داک خواهد شد که به ادعای گوگل، میزان باس آن چهار برابر اسپیکر خود Pixel Tablet خواهد بود! البته حتی در حالت متصل نیز امکان پخش صدا از طریق اسپیکرهای خود تبلت وجود خواهد داشت.

شارژ دستگاه به‌طور کامل از طریق این داک شارژر انجام می‌شود. بنابراین گوگل آداپتور USB-C شارژ را از جعبه محصول حذف کرده است. باتری 27 وات ساعتی تبلت پیکسل گوگل هم قادر است با هر بار شارژ انرژی لازم برای 12 ساعت استریم ویدیویی پیوسته را فراهم کند.

تبلت پیکسل علاوه بر استفاده از نسخه‌ای بهینه از اندروید 13 برای صفحه نمایش بزرگ، همچنین می‌تواند در نقش یک دستیار بصری هوشمند نیز ظاهر شود.

این تبلت به محض اتصال به داک، وارد مد هاب (Hub Mode) شده و ضمن نمایش اسلایدی تصاویر Google Photos، یک ساعت تمام صفحه و پیش بینی آب و هوا را بر روی صفحه نمایش می‌دهد.

پیکسل تبلت همچنین از یک پانل بهینه‌سازی شده کاربردی برای کنترل لوازم خانگی هوشمند نیز بهره می‌برد.‌ این قابلیت نرم افزاری که Home Panel نام دارد از طریق یک کلید در قسمت پایین و سمت چپ قابل دسترسی بوده و فعال‌سازی آن دستگاه‌های هوشمند Google Home را نمایش داده و امکان کنترل آن‌ها را فراهم می‌کند.

تبلت گوگل همچنین از تراشه تنسور G2 استفاده خواهد کرد و در کنار آن از چیپست امنیتی تایتان ام 2 نیز بهره خواهد برد.

علاوه بر این، هشت گیگ رم، 128 یا 256 گیگ حافظه داخلی UFS 3.1 به همراه پشتیبانی از وای فای 6 و بلوتوث 5.2 از دیگر قابلیت‌های سخت افزاری این دستگاه به شمار می‌روند.

گوگل همچنین انتشار پنج سال آپدیت‌های امنیتی برای این دستگاه جدیدش را تضمین کرده است.

رنگ بندی و قیمت Pixel Tab گوگل

تبلت جدید پیکسل در سه رنگ کرمی، قهوه‌ای و صورتی رونمایی شده است.‌ رنگ‌های کرمی و صورتی از حاشیه‌هایی سفید در اطراف صفحه نمایش بهره خواهند برد؛ در حالی که حاشیه‌های رنگ قهوه‌ای این گوشی سیاه رنگ خواهند بود.

همچنین نسخه 128 گیگابایتی این تبلت قیمتی 500 دلاری خواهد داشت؛ در حالی که مدل 256 گیگ این دستگاه با قیمت 600 دلار به فروش خواهد رسید. این قیمت البته شامل داک اسپیکر و شارژر نیز خواهد بود.

در این بین، گوگل همچنین یک کیس 80 دلاری این تبلت را نیز به‌طور مجزا به فروش می‌رساند. این کیس جذاب از یک حلقه بیضی شکل بهره می‌برد که می‌تواند تبلت را به صورت افقی روی سطوح مختلف نگه دارد.

فروش جهانی تبلت پیکسل گوگل از روز 20 ژوئن آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*