هوش مصنوعی اندروید

هوش مصنوعی جدید اندروید می‌تواند والپیپر بسازد و SMS جواب دهد

گوگل چند روش جدید برای آوردن هوش مصنوعی زایا (Generative AI) به سیستم عامل اندروید پیدا کرده است. حالا کاربران به‌کمک آن می‌توانند پاسخ پیام‌ها را بدهند و والپیپرهای سفارشی بسازند.

مراسم Google I/O با معرفی چند محصول سخت افزاری جدید همراه بود؛ اما تازه‌های نرم افزاری هم داشت. یکی از این موارد، اضافه شدن امکانات جدید به اندروید با استفاده از هوش مصنوعی زایا است.

گوگل قابلیتی موسوم به Magic Compose یا حروف‌چینی جادویی را معرفی کرد که قرار است به اپ دیفالت Messages اضافه شود تا بر اساس محتوای پیام‌های شما، پاسخی درخور برای پیامک‌های دریافتی پیشنهاد بدهد. نحوه‌ی پاسخ‌دهی می‌تواند محاوره‌ای و خودمانی، مختصر و مفید یا رسمی و حرفه‌ای باشد.

هوش مصنوعی اندروید

مورد بعدی، مختص دستگاه‌های پیکسل است و قابلیتی برای ساخت والپیپر؛ شما می‌توانید با پاسخ دادن به پرسش‌های مشخص، از AI کمک بگیرید تا محتویات ذهن خلاق خود را به یک والپیپر تبدیل کنید. چیز مشابهی را در برنامه‌های هوش مصنوعی Midjourney و Stable Diffusion دیده‌ایم؛ ولی حالا گوگل این  قابلیت را به گوشی‌ها می‌آورد تا دم‌دست‌تر باشد.

والپیپر سینماتیک، دیگر رهاورد گوگل برای کاربران اندروید است. در این قابلیت، از شبکه یادگیری ماشینی استفاده می‌شود تا عکس‌های دلخواه موجود روی گوشی شما را به تصاویر 3D خوش‌منظر تبدیل کند. هنوز جزئیاتی زیادی از قابلیت cinematic wallpaper ارائه نشده است؛ اما ظاهرا هنگام باز کردن قفل گوشی و برخی سناریوهای دیگر، این تصاویر را خواهید دید.

تنظیمات و شخصی‌سازی‌های دیگری هم در راه هستند که با آمدن اندروید 14 به آن‌ها دسترسی پیدا خواهیم کرد. مثلا امکان اضافه کردن میان‌برها به لاک اسکرین یا اِعمال یک رنگ مونوکروم (مشکی، سفید، خاکستری) روی تمام قسمت‌های رابط کاربری!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*