تعرفه تماس تصویری در اپراتورهای تلفن همراه ایرانی

تعرفه تماس تصویری در اپراتورهای ایرانی مشخص شد

کمیسیون تظیم مقررات ارتباطات، تعرفه تماس تصویری در اپراتورهای ایرانی را مشخص کرد. مکالمه ویدیویی اخیراً برای بعضی کاربران فعال شده است.

چند ماه قبل بود که وزیر ارتباطات و فناوری ایران از برقراری قابلیت تماس تصویری با سیم کارت بدون نیاز به برنامه در آینده نزدیک خبر داد. وی همچنین به این نکته اشاره کرد که این قابلیت هزینه زیادی را برای کاربران به‌دنبال نخواهد داشت. اخیراً هم قابلیت تماس تصویری بعد از پروسه آزمایش، برای عده‌ای از کاربران اپراتور همراه اول روی گوشی‌های شیائومی و هواوی در دسترس قرار گرفت. حالا کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه تماس تصویری در اپراتورهای ایرانی را مشخص کرده است.

تعرفه تماس تصویری از طریق اپراتورهای تلفن همراه ایرانی

تعرفه تماس تصویری در اپراتورهای تلفن همراه ایرانی

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات طی جلسه‌ای که در روز 2 بهمن 1401 برگزار شد، تعرفه تماس تصویری را تعیین کرد. بنا به اعلام این کمیسیون، 1 دقیقه تماس تصویری، چه درون و چه بیرون شبکه، 1500 ریال برای سیم کارت‌های دائمی و اعتباری هزینه دارد. اکنون مصوبه مکالمه ویدیویی به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رسیده و به اپراتورها ابلاغ شده است.

با توجه به مصوبه مذکور، دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن همراه این امکان را دارند که با رعایت مفاد مصوبه و مقررات مربوطه، بسته‌های مختلفی را با توجه به نیاز کاربران ارائه کنند. البته شرکت‌هایی که پروانه ارائه خدمات تماس تصویری را دارند، مجاز به دریافت مبلغ تحت عنوان خدمات داده تلفن همراه نیستند. حق‌السهم دولت از درآمد ارائه خدمات مکالمه ویدیویی هم به شرط تفکیک درآمد در صورت‌های مالی، رعایت الزامات مصوب کمیسیون و تایید سازمان، 8 درصد تا پایان سال 1403 خواهد بود.