نتایج تست تصادف اسکای ول ET5

نتایج ترسناک تست تصادف اسکای ول ET5، ماشین برقی که قرار است به ایران بیاید

کراس اوور برقی Skywell ET5 به‌عنوان اولین محصول نوین ماهان در راه است؛ ولی نتیجه تست تصادف اسکای ول ET5 احتمالاً شما را ناامید می‌کند.

زمستان سال گذشته باخبر شدیم که شرکت نوین ماهان، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک خودروسازان بم و مپنا، خودرو برقی Skywell ET5 را به‌عنوان اولین محصول خود به بازار ایران ارائه می‌دهد. با این حال، اسکای ول ET5 از همان ابتدا ناامیدکننده ظاهر شده است و نتایج تست تصادف این کراس اوور الکتریکی حکایت از این دارند که در زمینه ایمنی ضعف زیادی خواهد داشت.

تست تصادف اسکای ول ET5 حامل خبر خوبی نیست

نتایج تست تصادف و ایمنی کراس اوور برقی اسکای ول ET5

موسسه ارزیابی ایمنی خودرو در چین با نام C-NCAP اسکای ول ای تی 5 را به آزمایش گذاشته و این کراس اوور الکتریکی از این آزمایش فقط با 1 ستاره ایمنی بیرون آمده است. این در حالی است که بنا به عقیده عده بسیاری، امتیازات اهدایی به خودروها در تست‌های این موسسه چینی خوشبینانه‌تر از موسسه‌های دیگری مثل Euro NCAP برشمرده می‌شوند. حالا این‌که این خودرو از C-NCAP تنها 1 ستاره ایمنی دریافت کرده خود جای تعجب دارد.

اسکای ول ET5 نه‌تنها در تست‌های تصادف چندان رضایت‌بخش ظاهر نشده، بلکه حتی در زمینه فناوری‌های جانبی مرتبط با ایمنی هم حرفی برای گفتن نداشته است. از جمله این فناوری‌های ایمنی‌محور می‌توان به سیستم‌های کمک‌راننده و رادارهای کمکی اشاره کرد که امروزه نقش مهمی در تست‌های ایمنی مراکز مختلف پیدا کرده‌اند.

نتایج تست تصادف اسکای ول ET5

بنا به اطلاعات منتشرشده در گذشته، شرکت نوین ماهان برنامه دارد تا اسکای ول ET5 را اواسط سال 1402 روانه بازار ایران کند. این شرکت همان‌طور که از اولین محصولش برمی‌آید، عرضه خودروهای تمام الکتریکی در بازار را هدف خود قرار داده است. خودروسازان بم هم وظیفه مونتاژ محصولات را بر عهده دارد و آماده‌سازی و تجهیز جایگاه‌های شارژ به مپنا، بخش دیگر شرکت نوین ماهان سپرده می‌شود.