جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران را بشناسید

با آزادسازی واردات ماشین، محصولات مختلفی از کره‌ای تا آلمانی در راه کشورند. در ادامه به جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران می‌پردازیم.

آزادسازی واردات خودرو در سال 1401 پس از کوش و قوس‌های فراوان امکان ورود محصولات خارجی باکیفیت‌تر را به کشور فراهم کرده است. البته در وضعیت آشفته کنونی با قیمت‌هایی که فرد را انگشت به دهان می‌گذارند، بی‌هیچ شک و شبهه‌ای بیشتر مردم توانایی خرید وارداتی‌ها را نخواهند داشت. با این حال، حداقل با ورود محصولاتی از شرکت‌هایی نظیر هیوندای، کیا، رنو و… بازار می‌تواند کمی رنگ کیفیت را به خود ببیند. در ادامه جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران را مرور می‌کنیم که تا به اینجا جزئیاتی درباره وارداتشان به‌اشتراک گذاشته شده است.

لیست خودروهای وارداتی

جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

۱. کیا اسپورتیج مدل ۲۰۲۳

کیا اسپورتیج 2023 جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

کیا اسپورتیج جدید یکی از گل‌های سرسبد بین جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران بوده است. این کراس اوور کامپکت پرطرفدار را کوشا خودرو دوباره در مدل 2023 به ایران می‌آورد. اسپورتیج وارداتی زیر کاپوت خود یک پیشرانه 1.6 لیتری توبورشارژ با سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDI) خواهد داشت که توان تولید قدرت 177 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن متر را دارد. یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه 7 سرعته این نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. در آینده حتی نسخه متفاوتی از Sportage با یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی به‌همراه گیربکس CVT به دست خودروسواران ایرانی خواهد رسید.

۲. کیا سید مدل ۲۰۲۳

کیا سید 2023 جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

سید گزینه جمع و جور جذابی برای کره‌ای‌پسندهای بازار ایران است. هاچ بک Ceed از یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با سیستم پاشش چندنقطه‌ای (MPI) در کنار یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند 128 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند. البته این خودرو وارداتی کره‌ای مثل چینی‌های حال حاضر بازار ایران از انواع و اقسام امکانات برخوردار نیست و گزینه مناسب‌تری برای کسانی است که یک محصول کره‌ای با اصالت و دوام ثابت شده را ترجیح می‌دهند؛ و بی‌شک بودجه لازم برای تهیه چنین محصولی را در وضعیت کنونی بازار ایران دارند.

۳. کیا پیکانتو مدل ۲۰۲۳

کیا پیکانتو 2023 جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

هرچند این روزها بازار کراس اوورهای جمع و جور داغ است، خودرو شهری یا هاچ بک پیکانتو از کیا هم می‌تواند طرفدارهای خاص خود را پیدا کند. کوشا خودرو علاوه بر سدان‌ها و کراس اوورهای مذکور از کیا قرار است پیکانتو مدل ۲۰۲۳ را به دست مشتریان ایرانی برساند. به‌نظر می‌رسد این هاچ بک جمع و جور باید از یک پیشرانه 1.2 لیتری 4 سیلندر خطی تنفس طبیعی به‌همراه گیربکس اتوماتیک 4 سرعته برخوردار باشد. این پیشرانه قدرت 83 اسب بخار و گشتاور 122 نیوتن متر را پیش رو راننده می‌گذارد.

۴. کیا سراتو مدل ۲۰۲۳

کیا سراتو 2023 جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

سراتو، یکی از کره‌ای‌های معروف بازار ایران دوباره به کشور برمی‌گردد. کیا سراتو مدل ۲۰۲۳ که کوشا خودرو ارائه خواهد داد، مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی است که 128 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تحویل راننده می‌دهد. یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته وظیفه انتقال این نیرو به محور جلو را بر عهده دارد. با وجود این، سراتو جدید حداقل از نظر امکانات در حد انتظارات نخواهد بود؛ اتفاقی که به‌خاطر سقف قیمت مصوب و همچنین وضعیت سرسام‌آور قیمت‌ها در بازار ایران اصلاً دور از انتظار نبود. در هر صورت، عرضه یک خودرو صفرکیلومتر کره‌ای مثل سراتو بعد از مدت‌ها جای توجه دارد.

۵. کیا پگاس مدل ۲۰۲۳

کیا پگاس 2023 جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

کیا پگاس مدل ۲۰۲۳ ارزان‌ترین خودرو صفرکیلومتر کره‌ای بین جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران در نظر گرفته می‌شود. این سدان برند کیا به‌واسطه کوشا خودرو با یک پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی به کشور راه پیدا می‌کند. این پیشرانه که قابلیت تولید قدرت 95 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن متر گشتاور را دارد، در یک سیکل ترکیبی فقط 6.1 لیتر به‌ازای هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند. در مجموع پگاس یک محصول کره‌ای کاملاً اقتصادی با تمرکز روی دوام و مصرف بهینه خواهد بود؛ هرچند امروزه معنی کلمه «اقتصادی» در بازار ایران در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

۶. کیا K5 مدل ۲۰۲۳

کیا کی 5 مدل 2023 جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

کیا K5 مدل 2023 یا همان اپتیمای سابق یکی دیگر از خودروهای کره‌ای وارداتی متعدد خواهد بود. این سدان با بهره‌گیری از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی توانایی تولید قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 196 نیوتن متر را دارد. یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته با مقصد محور جلو هم برای انتقال قدرت آن در نظر گرفته شده است. طراحی چشمگیر این سدان که با المان‌های روز هماهنگی دارد، مسلماً توجهات زیادی را به خود جلب خواهد کرد؛ جدا از اینکه نام اپتیما پشتوانه این محصول کوشا خودرو خواهد بود.

۷. کیا ریو مدل ۲۰۲۳

کیا ریو 2023 جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

مدل جدید کیا ریو، سدان کره‌ای نام‌آشنا در ایران، در لیست جدیدترین خودروهای وارداتی در راه بازار قرار دارد. کیا ریو مدل ۲۰۲۳ وارداتی کوشا خودرو هم محصولی است که برگ برنده آن نه آپشن‌های رفاهی فراوان، بلکه دوام و کیفیتش خواهد بود. این دوام و کیفیت چشمگیر را خودروهای کره‌ای دیگری که در گذشته راهی بازار ایران شده بودند، به‌خوبی ثابت کرده‌اند. سدان ریو هم دقیقاً مصداق بارزی برای این موضوع بوده است و نسخه جدید آن باید پیرو همین قاعده باشد.

۸. کیا سلتوس مدل ۲۰۲۳

کیا سلتوس 2023 جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

در بازار خودرو ایران که چند سالی است شاسی بلندهای چینی آن را فرا گرفته‌اند، سلتوس در کنار اسپورتیج جدید به‌عنوان شاسی بلندهای کره‌ای جدید به این بازار تنوع خواهند بخشید. سلتوس مدل ۲۰۲۳، یکی دیگر از جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران، نیرو محرکه خود را از یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی می‌گیرد. این پیشرانه 121 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و قدرت خود را به‌وسیله یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به چرخ‌های جلو می‌برد. ضمن این، 5 ستاره ایمنی موسسه‌های Euro NCAP ،NHTSA و IIHS پشتوانه این کراس اوور وارداتی است.

۹. کیا سونت مدل ۲۰۲۳

کیا سونت 2023 جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

کیا سونت یکی دیگر از شاسی بلندهای وارداتی از برند کره‌ای کیا خواهد بود تا دست خریداران برای خرید شاسی بلند مورد نظر خود باز باشد. تامین نیرو محرکه سونت مدل ۲۰۲۳ را یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی بر عهده دارد و یک گیربکس اتوماتیک CVT با مقصد محور جلو در کنار آن قرار می‌گیرد. این پیشرانه توان تولید قدرت 114 اسب بخار و گشتاور 147 نیوتن متر را دارد. سونت که کراس اووری جمع و جورتر از سلتوس، وارداتی دیگر بازار ایران است، گزینه‌ای مناسب برای رفت و آمدهای داخل شهر خواهد بود.

۱۰. هیوندای النترا مدل ۲۰۲۳

هیوندای النترا 2023جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

در بین جدیدترین خودروهای کراس اوور وارداتی بازار ایران، یک سدان کره‌ای خودنمایی می‌کند و آن هیوندای النترا مدل 2023 است. اولین سری از النترا مدل جدید با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی MPI در ایران به عرضه می‌رسد که 128 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته نیرو این پیشرانه را به محور جلو می‌فرستد. بی‌شک النترا هم مثل بقیه خودروهای کره‌ای وارداتی به‌دلیل محدودیت‌های قیمتی، قرار نیست با مجموعه پر و پیمانی از امکانات در دسترس قرار بگیرد. با این حال، قطعاً سدان جدید خوش‌چهره‌ای است که بیشتر باب میل قشر جوان‌تر خواهد بود.

۱۱. هیوندای کونا

هیوندای کونا، شاسی بلند کره ای وارداتی

بنا به شنیده‌های اخیر، هیوندای کونا در 2 تیپ با 2 پیشرانه متفاوت در بازار ایران عرضه خواهد شد. یک تیپ این کراس اوور کره‌ای کامپکت با یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ 195 اسب بخاری و تیپ دیگر آن با یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی 147 اسب بخاری ارائه می‌شود. یکی از وجه‌های تمایز کونا نسبت به بقیه کراس اوورهای بازار ایران، طراحی آن خصوصاً در نمای جلو است. بی‌شک عده‌ای طراحی این خودرو را نمی‌پسندند، ولی نمی‌توان انکار کرد که چهره Kona توجه هر کسی را به‌راحتی به خود جلب می‌کند.

۱۲. هیوندای توسان 

هیوندای توسان 2023 جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

اگر کراس اوور محبوب کره‌ای هیوندای توسان در لیست جدیدترین خودروهای وارداتی ایران حضور پیدا نمی‌کرد، بی‌شک جای تعجب داشت. به‌نظر می‌رسد که باید منتظر ورود توسان مدل جدید با طراحی به‌روز، تهاجمی و جوان‌پسند به بازارا ایران باشیم. این شاسی بلند کره‌ای که طرفداران زیادی در کشور دارد، برای تامین قوای محرکه خود از یک پیشرانه 2 لیتری از نوع تنفس طبیعی بهره خواهد گرفت.

۱۳. هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت جزو جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

اکسنت، یکی از سدان‌های جمع و جور هیوندای که چند سال قبل مهمان کشور شده بود، در دور جدید واردات بازمی‌گردد. این محصول هیوندای را می‌توان جزو سدان‌های باکیفیتی دانست که در لیست جدیدترین خودروهای وارداتی ایران قرار گرفته‌اند. اکسنت هرچند مثل بقیه محصولات هیوندای به‌تازگی بازطراحی و همگام با چهره جدید محصولات این برند کره‌ای نشده، همچنان جذابیت بصری قابل توجهی دارد. مطابق با اطلاعات منتشرشده، این سدان با یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی وارد بازار ایران خواهد شد.

۱۴. فاو بستیون T77

کراس اوور وارداتی چینی فاو بستیون تی 77 بهمن موتور

شاسی بلند چینی فاو بستیون T77 را بهمن موتور ابتدا به‌صورت وارداتی و سپس مونتاژی راهی ایران خواهد کرد. این شاسی بلند هم مشابه بقیه محصولات بهمن موتور، طراحی جذابی دارد که مورد پسند خیلی از ایرانی‌ها خواهد بود. زیر کاپوت بستیون تی 77 یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ قرار خواهد داشت که با قدرت 169 اسب بخار و گشتاور 258 نیوتن متر آن را به حرکت درمی‌آورد. انتقال نیرو این پیشرانه به یک گیربکس دوکلاچه تر 7 سرعته سپرده شده است که نیرو را به محور جلو منتقل می‌کند.

۱۵. جتور تراولر

شاسی بلند آفرود چینی وارداتی جتور تراولر بهمن موتور

احتمالاً تا به اینجا جالی خالی یک شاسی بلند آفرودی را در لیست جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران احساس کرده باشید. بنا به گزارش‌ها، بهمن موتور همچنین واردات آفرودر چینی تراولر از برند جتور را در دستور کار قرار داده است. تراولر نوعی طراحی مربعی یا اصطلاحاً باکسی دارد که به‌وضوح فورد برانکو را به‌یاد می‌آورد. ضمناً چند پیشرانه متفاوت برای این شاسی بلند در بازارهای هدف در دسترس قرار می‌گیرد: یک پیشرانه بنزین‌سوز 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت 197 اسب بخار، یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 261 اسب بخار و نهایتاً یک پیشرانه پلاگین هیبرید با مجموع خروجی 326 اسب بخار.

۱۶. چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس، اولین خودرو وارداتی سایپا

چانگان سی اس ۳۵ پلاس، مورد بعدی لیست جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران، اولین خودرو وارداتی سایپا در نظر گرفته می‌شود که طی ماه‌های اخیر بارها نام آن به گوش خورده است. این کراس اوور چینی در 2 تیپ در بازار ایران عرضه می‌شود و به‌تازگی طرح فروش آن آغاز شد. هر دو تیپ CS35 پلاس به یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ GDI مجهز شده‌اند که قابلیت تولید قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر را دارد. انتقال این نیرو به محور جلو به یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه تر ۷ سرعته سپرده می‌شود.

۱۷. مینی کوپر (5 در و 3 در)

مینی کوپر وارداتی

به‌جز کره‌ای‌های محبوب و چینی‌های وارداتی جدید، باید جایی را به مینی کوپر انگلیسی بین جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران اختصاص داد. شنیده‌ها حکایت از این دارند که مینی 5 در و 3 در با یک پیشرانه 1.5 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ عازم ایران می‌شود. این پیشرانه سری B38 که در بی ام و 116i هم به‌کار رفته است، می‌تواند 136 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور تولید کند. حضور مینی می‌تواند حتی تنوع بیشتری به بازارِ تشنه‌ی خودروی ایران ببخشد؛ خصوصاً وقتی کل ورودی‌های بازار، کراس اوورهای قد و نیم‌قد چینی شده‌اند.

۱۸. بی ام و 116i

بی ام و 116i وارداتی

به‌خاطر محدودیت‌های قانونی قیمت ماشین های وارداتی و وضعیت آشفته حوزه ارز و مجموعاً اقتصاد، فقط محصولات پایین‌رده‌تر در دور جدید واردات به کشور راه پیدا می‌کنند. با وجود این، زمزمه‌هایی از واردات بی ام و 116i به گوش می‌رسد. مسلماً هم درحالی که حتی خودروهای پایین‌رده با قیمت سرسام‌آور به عرضه خواهند رسید، نباید انتظار قیمت معقولی برای این خودرو آلمانی بالارده‌تر را داشت. این نسخه از سری 1 بی ام و قوای محرکه خود را از یک پیشرانه 1.5 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ با قدرت 136 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر تامین می‌کند. دست آخر باید منتظر انتشار جزئیات بیشتر درخصوص نسخه وارداتی آن بود.

۱۹. محصولات ونوسیا

ونوسیا وی آنلاین وارداتی

با توجه به اخبار واصله، مکث موتور و نورا موتور برای واردات محصولات برند ونوسیا (زیرمجموعه دانگ فنگ) برنامه دارند. تا به اینجا واردات وی آنلاین، استار و D60 پلاس از ونوسیا تایید شده است. وی آنلاین و استار دو شاسی بلند با طراحی به‌روز در نمای بیرونی و همچنین فضای داخلی‌اند و دی 60 پلاس هم سدانی از این برند است. از آنجا که ونوسیا در واقع حاصل سرمایه‌گذاری مشترک نیسان و دانگ فنگ بر شمرده می‌شود، این خودروها در سیستم محرکه از فناوری‌های خودروساز مطرح ژاپنی نیسان برخوردار شده‌اند.

۲۰. گاک GS4 

شاسی بلند چینی وارداتی گاک جی اس 4

با انجام فرایند ثبت سفارش برای واردات شاسی بلند چینی گاک GS4، باید منتظر عرضه آن در ایران بود. این اس یو وی اخیراً با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت به کشورهای حاشیه خلیج فارس راه پیدا کرد و قرار است با همان پیشرانه در بازار ایران هم در دسترس قرار بگیرد. این پیشرانه 166 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشاور خروجی می‌دهد و این خروجی از طریق یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. البته در مقطع کنونی مشخص نیست که گاک جی اس 4 با کدام امکانات رفاهی و ایمنی در اختیار مشتریان ایرانی قرار داده خواهد شد.

۲۱. فیات 500

فیات 500 جزو جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

از چند ماه قبل بود که درباره واردات فیات 500 جدید، معروف‌ترین محصول فیات به ایران به‌واسطه شرکت پارسیان موتور مانلی شنیدیم. همچنین به‌تازگی گمرک ایران قیمت پایه این خودرو جمع و جور شهری را اعلام کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، فیات 500 با 2 پیشرانه متفاوت در راه کشور است: یک پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی 79 اسب بخاری و یک پیشرانه 1.4 لیتری 101 اسب بخاری. البته نسخه‌های 1.2 و 1.4 لیتری این خودرو نوستالژیک دوست‌داشتنی تا گمرک به‌ترتیب 16 هزار یورو و 16 هزار و 500 یورو قیمت‌گذاری شده‌اند؛ آن هم بدون احتساب تعرفه، هزینه حمل و نقل و بقیه هزینه‌ها.

۲۲. فیات تیپو

فیات تیپو جزو جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

محصول دیگر برند فیات که بین جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران جا دارد، سدان تیپو است. نام تیپو در کنار فیات 500 در لیست خودروهای وارداتی منتشرشده توسط گمرک ایران مشاهده می‌شود و در نتیجه، در آینده باید شاهد حضور آن در خیابان‌های کشور باشیم. سدان اقتصادی ایتالیایی تیپو که پارسیان موتور ارائه خواهد داد، گزینه‌ای متفاوت از بقیه سدان‌های خارجی، خصوصاً چینی در بازار ایران است. تیپو مختص به کسانی است که بیشتر از سدانی چینی با طراحی و تریم اسپرت و نسبتاً پرزرق و برق، سدانی با دی‌ان‌ای اروپایی و اصالت برندی مثل فیات را ترجیح می‌دهند.

۲۳. سوزوکی ویتارا و بالنو

شاسی بلند ژاپنی وارداتی سوزوکی ویتارا

سوزوکی ویتارا که پیش‌تر امتحان خود را در کشور پس داده است، دوباره مهمان بازار ماشین ایران می‌شود؛ این بار در نسخه تک دیفرانسیل. با استناد به خبری که اخیراً منتشر شد، نسخه تک دیفرانسیل ویتارا با یک پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ با قدرت 138 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر برای واردات ثبت شده است. گذشته از این، سوزوکی بالنو که قبل از این وارد بازار ایران نشده بود، یکی دیگر از جدیدترین خودروهای وارداتی است. نسخه مونتاژ هند این هاچ بک ژاپنی با یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی 102 اسب بخاری در کشور حاضر خواهد شد.

۲۴. سانگ یانگ کوراندو

سانگ یانگ کوراندو جزو جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

محصولات هیوندای و کیا تنها خودروهای کره‌ای وارداتی جدید بازار ایران نیستند و علاوه بر آن‌ها سانگ یانگ کوراندو در 2 تیپ تک دیفرانسیل و 2 دیفرانسیل به‌زودی وارد خواهد شد. سانگ یانگ خودروساز باقدمت کره‌ای را همه به‌خوبی می‌شناسند و طی سال‌های اخیر چندین محصول مختلف از آن پا به خیابان‌های کشور گذاشته‌اند. نسل چهارم کوراندو با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ GDI که 163 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، در مسیر ایران قرار دارد.

۲۵. اشکودا کاروک

اشکودا کاروک جدید جزو جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

بر پایه اخبار اخیر، ثبت سفارش اشکودا کاروک توسط شرکت پارس ساتر هوشمند صورت گرفته است. آنچه این کراس اوور اروپایی را به گزینه‌ای برجسته بین جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران تبدیل می‌کند، برخورداری از فناوری‌ها و نیرو محرکه ساخته گروه فولکس واگن است. همین مورد باعث می‌شود در سطح مشخصی از کیفیت قرار بگیرد که باید مورد توجه خیلی از مشتریان باشد. با این حال، باید به این موضوع هم باید توجه کرد که با یک کراس اوور اروپایی مواجه‌ایم که بر خلاف چینی‌های بازار ایران، اثری از شلوغ‌کاری در آن نیست.

۲۶. اشکودا فابیا

اشکودا فابیا جزو جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

پارس ساتر هوشمند علاوه بر کاروک، فابیا را به‌عنوان محصولی دیگر از سبد محصولات فابیا به ایران خواهد آورد. فابیا هم از زیربنای متعلق به گروه فولکس واگن بهره می‌برد و می‌تواند انتخاب خانواده‌هایی باشد که به‌دنبال یک هاچ بک جمع و جور باکیفیت برای رفت و آمدهای روزانه خود هستند. فابیا در بازارهای هدف با چندین پیشرانه متفاوت عرضه می‌شود که خروجی بالارده‌ترین گزینه بین این پیشرانه‌ها به 150 اسب بخار می‌رسد. البته در حال حاضر جزئیات زیادی در رابطه با نسخه‌های وارداتی محصولات اشکودا در دسترس نیست.

۲۷. رنو کولیوس و مگان جدید

شاسی بلند فرانسوی وارداتی رنو کولیوس

وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش‌تر از ممنوعیت واردات خودروهای فرانسوی خبر داده بود. با وجود این، گزارش‌ها از واردات رنو کولیوس و مگان جدید، دو خودرو نام‌آشنای فرانسوی در ایران، از سمت کره جنوبی و ترکیه خبر می‌دهند. از این رو به‌نظر می‌رسد که واردات خودروهای فرانسوی از کشورهای دیگر مانعی ندارد. انتظار می‌رود کولیوس با یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۷۰ اسب بخاری و مگان جدید با یک پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوشارژ ۱۴۰ اسب بخاری در دور جدید واردات روانه کشور شوند.

۲۸. زوتی T300

کراس اوور چینی وارداتی زوتی 300

برند چینی دیگری که نام آن در لیست جدیدترین خودروهای وارداتی بازار به‌چشم می‌خورد، زوتی است. کراس اووری از زوتی با نام T300 به‌واسطه پارس خودرو، زیرمجموعه سایپا در ابتدا به‌شکل وارداتی روانه بازار ایران می‌شود. پس از آن، پروژه مونتاژ آن در کشور کلید خواهد خورد. یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 144 اسب بخاری و یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی 112 اسب بخاری تامین‌کننده نیرو محرکه این شاسی بلند چینی وارداتی خواهند بود.

۲۹. خودروهای جتا

شاسی بلند چینی وارداتی جتا وی اس 7

در دور جدید واردات ماشین، محصولات برند جتا که حاصل سرمایه‌گذاری مشترک فولکس واگن و گروه فاو است فرصت حضور در ایران را پیدا می‌کنند. دو شاسی بلند وی اس ۵ و وی اس ۷ و سدان وی ای ۳ از برند JETTA فرایند ثبت سفارش را پشت سر گذاشته‌اند و در آینده نزدیک واردات آن‌ها به ایران شروع می‌شود. این دورگه‌های چینی‌آلمانی جزو خودروهایی بین جدیدترین خودروهای وارداتی ایران بوده‌اند که خبر واردات آن‌ها چندان پرسر و صدا نبوده است.

۳۰. بایک بیجینگ X55

بایک بیجینگ ایکس 55 وارداتی دیار خودرو

بایک Beijing X55 کراس اووری چینی اما متفاوت از آن چیزی است که با نام خودرو «چینی» می‌شناسیم. این کراس اوور تمایز خود نسبت به هموطنانش را مدیون طراحی به‌روز و حتی شکل و شمایل نسبتاً آینده‌گرایانه‌اش است و ورود آن به بازار ایران می‌تواند یکی از عوامل افزایش تنوع آن شود. طبق شنیده‌های چند وقت اخیر، این محصول برند بیجینگ کمپانی بایک را دیار خودرو به ایران می‌رساند. پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ این اس یو وی چینی هم که 2 بار بین 10 پیشرانه برتر چین جا گرفته، قادر به تولید قدرت 177 اسب بخار و گشتاور 305 نیوتن متر است.

۳۱. داچیا داستر (و چند خودرو دیگر از داچیا)

داچیا داستر جدید جزو جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران

به‌دنبال آزادسازی واردات ماشین، دوباره پای رنو/داچیا داستر به ایران باز خواهد شد. بنا به شنیده‌ها، شرکتی خصوصی عرضه ۴ خودرو از برند رومانیایی داچیا را در برنامه دارد و داستر اولین خودرو از بین آن‌ها خواهد بود که به ایران وارد می‌شود. داستر کراس اوور ساب کامپکتی در دسته محصولات اقتصادی است که برخورداری از زیربنای خودروساز فرانسوی رنو و استانداردهای پایه اروپایی جزو ویژگی‌های برجسته آن بر شمرده می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خب میشه دوستانی که مطلع هستند روال واردات این خودروها و هزینه عوارض و کوفت و زهرمارش چفدره. مثلا ببینیم باز هم قراره 3 برابر قیمت جهانی بخریم یا نه این دفعه فرق داره واقعا و قراره همگام با بازار بخریم؟؟!!