کیا K5 یا اپتیما در راه بازار ایران

کیا K5 کوشا خودرو، نسل جدید اپتیما به ایران آمد؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

کیا K5 یا اپتیما سابق، جزو خودروهای تاییدشده برای واردات به ایران است. در ادامه شاهد مشخصات فنی، امکانات و قیمت احتمالی این سدان کره ای باشید.

در پی آزادسازی واردات خودرو در سال گذشته، کوشا خودرو مسئولیت واردات محصولات برند کیا را بر عهده گرفت. کیا سید 2023، کیا سلتوس ۲۰۲۳، کیا سراتو ۲۰۲۳ و کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ برخی از این محصولات بودند که در شوروم این شرکت هم حضور پیدا کردند. در بین این‌ها همچنین نام کیا K5 یا اپتیما سابق به چشم می‌خورد که بنا به جدیدترین اخبار خودرو، اخیراً به‌صورت رسمی و کامل از آن در شوروم کوشا خودرو رونمایی شده است. در ادامه به جزئیات مختلف این سدان از جمله مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی آن می‌پردازیم.

فهرست عناوین

معرفی کیا K5 مدل 2023، سدان وارداتی جدید کوشا خودرو

مزایا و معایب

کیا K5 یا اپتیما در راه بازار ایران

کیا K5 مزایای جالب توجهی دارد که اول از همه، می‌توان به ماهیت اسپرت پررنگ در طراحی و شکل و شمایل آن اشاره کرد. این سدان دنباله‌روی زبان طراحی جدید Kia بوده و به‌همین خاطر، تحولی را در نمای بیرونی آن می‌توان دید. با این حال، خروجی پایین و همچنین کمبود امکانات، خصوصاً با توجه به محدوده قیمتی بالا معایب اصلی نسخه وارداتی این محصول کیا هستند که به شدت ارزش خرید آن را کاهش می‌دهند.

مزایا 

  • طراحی چشمگیر و جوان‌پسند کابین
  • طراحی مدرن و متمایل به اسپرت نمای بیرونی
  • موتور تنفس طبیعی بدون دردسرهای توربوشارژ
  • مصرف سوخت 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر

معایب

  • سیستم تهویه دستی
  • نداشتن صفحه آمپر تمام دیجیتال
  • امکانات ناچیز با توجه به قیمت بالای 2 میلیارد تومان در بازار

طراحی نمای بیرونی، ابعاد و وزن کیا K5

نمای جلوی اپتیما جدید در راه بازار ایران

در طراحی نمای بیرونی سدان کره‌ای کیا اپتیما یا K5 مدل 2023، پیروی از المان‌های سبک و سیاق طراحی جدید کیا و مشخصه‌های روز صنعت خودرو به‌چشم می‌آید. نمای جلو این خودرو دارای جلوپنجره جدید کیا، چراغ‌های باریک و منفذهای هوای مشکی واضح در ناحیه پایین است. دی‌لایت‌های بومرنگ‌شکل مشابه اسپورتیج 2023 هم که به چراغ‌های باریک جلو متصل شده‌اند، طراحی این قسمت از نمای بیرونی را تکمیل می‌کنند.

در قسمت عقب این خودرو نیز کیا کم و کاستی باقی نگذاشته است. همان‌طور که از یک خودرو امروزی انتظار می‌رود، کی 5 چراغ‌های عقب یکپارچه و اگزوزهای دوگانه دارد. کیا برای اتصال ستون وسط خودرو به ناحیه عقب، استایل فست‌بک را مد نظر قرار داده و به‌همین دلیل، این پیوند به شکلی روان و ناملموس صورت گرفته است. در مجموع، حاصل این رویکرد با جزئیات و خطوط زیاد، طراحی تر و تمیزی در قسمت عقب شده است. آینه‌های بغل مشکی، سقف مشکی و همچنین سپر مشکی جلو نکات قابل توجه دیگر طراحی‌اند. استفاده از رنگ مشکی، در هرچه اسپرت‌تر شدن این سدان وارداتی نقش داشته‌اند.

نمای عقب کیا K5 یا اپتیما در راه بازار ایران

از این نکات در طراحی نمای بیرونی که بگذریم، بهتر است نگاهی به ابعاد کیا K5 داشته باشیم. این سدان کره‌ای نسبت به نسل قبلی خود با افزایش ابعاد مواجه شده است و حالا 4904 میلی‌متر طول، 1859 میلی‌متر عرض و 1445 میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور آن هم به 2849 میلی‌متر می‌رسد. ضمن اینکه وزن خالص این سدان حدود 1470 کیلوگرم است.

طراحی فضای داخلی K5 جدید

افزون بر طراحی تازه جذاب نمای بیرونی، فضای داخلی کیا K5 دستخوش تحولی دیدنی شده و با المان‌های روز طراحی کابین هرچه سازگارتر شده است. طراحی فضای داخلی حالا پیچیده و در همان حال، ساده و سرراست شده و به‌کارگیری مواد و تریم باکیفیت، نکته قابل ملاحظه دیگر است. به‌صورت کلی، فضای داخلی کیا اپتیما مدل 2023 نکته‌ای دارد که برای بسیاری از خودروهای این برند صدق می‌کند. آن هم این است که در ازای قیمتی که باید برای آن پرداخته شود، فضای داخلی قابلی را به راننده هدیه می‌دهد.

برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، یک تاچ‌اسکرین 8 اینچی در کابین کیا کی 5 تعبیه شده که به‌نوعی به صفحه آمپر پیوند خورده است. در زمینه فضای سرنشینان هم باید به این نکته اشاره کرد که این سدان می‌تواند فضایی راحت و جادار را پیش رو 5 سرنشین بگذارد. صندلی‌های جلو و عقب، هر دو به‌اندازه کافی راحت‌اند، اما در ناحیه جلو حتی جا پای بیشتری مهیا است. همچنین نباید از صندوق عقب جادار آن گذشت که حتی فضای مناسبی برای چمدان و وسایلی از این دست دارد. قسمت مکعبی کوچک در جلو برای نگهداری موبایل، یک جفت جالیوانی، محفظه داشبورد سمت راست بخشی دیگر از فضای ذخیره‌سازی‌اند.

مشخصات فنی کیا کی 5 مدل 2023 کوشا خودرو

سدان کره ای اپتیما جدید برای بازار ایران

بر اساس کاتالوگ رسمی کیا K5 مدل 2023 منتشر شده توسط کوشا خودرو، این خودرو برای تامین قوای محرکه خود از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی با فناوری پاشش چندنقطه‌ای سوخت (MPI) بهره می‌گیرد. این موتور توانایی تولید قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 196 نیوتن متر را دارد و با استفاده از یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته نیرو محرکه خود را به محور جلو منتقل می‌کند.

همان‌طور که مشاهده کردید، این موتور خوشبختانه از نوع تنفس طبیعی است که خیال خریداران را از بابت مشکلات موتورهای توربوشارژ در ایران راحت می‌کند. مصرف سوخت این سدان کره‌ای 6.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر برآورد شده و ضمناً ظرفیت باک سوخت آن 60 لیتر است. همچنین به ترتیب در نواحی جلو و عقب این خودرو سیستم تعلیق مک فرسون و چنداتصالی یا مولتی‌لینک پیاده‌سازی شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی اپتیما نسل جدید

نمای جلوی کیا K5 یا اپتیما در راه بازار ایران

مدتی قبل زمزمه‌هایی شنیده می‌شد مبنی بر این‌که کیا کی 5 در دو تیپ بیس و فول آپشن عرضه می‌شود. با این حال، در صفحه مربوط به این خودرو در وب‌سایت رسمی کوشا خودرو فقط یک نسخه لیست شده است که در ادامه لیست امکانات رفاهی و ایمنی آن را مشاهده می‌کنید:

  • ترمز ضد قفل (ABS)
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)
  • سیستم رصد باد تایرها (TPMS)
  • فرمان کمکی برقی
  • کروز کنترل
  • کمربند ایمنی پیش‌کشنده
  • ایربگ‌های راننده و شاگرد
  • هشدار باقی ماندن سوییچ هنگام خروج از خودرو
  • سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
  • قفل کودک درب‌های عقب
  • تهویه مطبوع دستی با فن 4 سرعته
  • تنظیم ارتفاع و نشیمنگاه صندلی
  • شیشه بالابرهای برقی
  • آینه‌های بغل برقی جمع‌شونده به‌همراه گرمکن
  • رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی
  • نمایشگر لمسی 8 اینچی سیستم مولتی‌مدیا
  • پشتیبانی از اندروید اوتو و اپل کارپلی

ورود کیا K5 به شوروم کوشا خودرو

کوشا خودرو به‌تازگی طی مراسمی در نمایشگاه مرکزی خود اقدام به نمایش کیا K5 مدل 2023 کرد و با رونمایی صورت گرفته از آن، باید انتظار داشت در آینده نزدیک از طریق سامانه یکپارچه فروش عرضه شود. پیش از این، دو شاسی بلند کیا سونت و کیا سلتوس از کوشا خودرو در این سامانه به­‌صورت رسمی به فروش گذاشته شده‌اند.

قیمت K5 وارداتی

قیمت K5 وارداتی کوشا خودرو

بنا به گفته یکی از مدیران کوشا خودرو، کیا کی 5 مدل 2023 با قیمتی کمتر از 3 میلیارد تومان در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. سونت و سلتوس که قبل از این به سامانه فروش یکپارچه راه پیدا کرده‌اند، به ترتیب ۲ میلیارد و ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار توامن قیمت‌گذاری شده بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*