شبکه Find My Device اندروید

شبکه Find My Device اندروید برای ردیابی تمام دستگاه‌های کاربران معرفی شد

گوگل از نسل جدید شبکه Find My Device اندروید رونمایی کرد که اگر عضو آن شوید، گوشی‌ها و هدفون‌های شما هر کجای جهان که باشند، در عرض چند دقیقه پیدا می‌شوند.

گوگل در کنفرانسی که چند شب پیش برگزار شد، از برنامه‌های خود برای کار روی شبکه Find My Device اندروید پرده برداشت که می‌تواند به‌صورت همزمان انواع تگ‌های ردیاب، هدفون‌ها و گوشی‌های کاربران را ردیابی کند.

گرچه مدت زمان طولانی است که گوگل اپلیکیشنی به‌نام Find My Device را برای یافتن موقعیت مکانی دستگاه‌های کاربران ارائه می‌کند؛ اما این برنامه فقط می‌تواند بر بستر اینترنت یا آخرین مکانی که کاربر در آن دستگاه خودش را از طریق بلوتوث به دستگاه دیگری متصل کرده، موقعیت مکانی آن را شناسایی کند. این گزینه خوبی برای پیدا کردن یک گوشی گم شده است، اما کمکی به پیدا کردن ایربادهای گم شده شما نمی‌کند.

شبکه Find My Device اندروید

اما اکنون بازار بزرگی از ردیاب‌های بلوتوثی شکل گرفته که استفاده از آن‌ها می‌تواند جلوی گم شدن دستگاه‌های شما را بگیرد. همین هفته گذشته بود که گوگل و اپل خبر از آغاز یک همکاری دادند که با هشدار ردیابی کاربران توسط یک ردیاب ناخواسته، از ردیاب‌های بلوتوثی و ایرتگ اپل محصولی ایمن‌تر می‌سازد. این قابلیت قرار است در تابستان پیش رو به دست مشتریان برسد.

با شبکه Find My Device اندروید، هیچ دستگاهی گم نمی‌شود

کمپانی گوگل در کنفرانس Google I/O 2023 خودش سرانجام از شبکه Find My Device اندروید رونمایی کرد که می‌تواند پیدا کردن دستگاه‌های الکترونیکی گم شده کاربر را آسان‌تر کند. در واقع اگر گوشی شما عضو این شبکه شود، به‌صورت دوره‌ای دستگاه‌های مجاور خودش را بررسی خواهد کرد تا در صورت لزوم از آن‌ها برای ردیابی هر دستگاه گم شده‌ای کمک بگیرد.

شبکه Find My Device اندروید

شبکه Find My Device اندروید

البته گوگل تأکید می‌کند که این شبکه کاملاً به حفظ حریم خصوصی کاربران متعهد بوده و آن را یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایش می‌داند. بدین منظور اطلاعات کاربران را به‌صورت پایان-به-پایان رمزگذاری می‌کند تا مطمئن شود هیچ کسی جز خودتان به اطلاعات شما دسترسی پیدا نمی‌کند. غول جستجوی جهان به‌زودی جزئیات بیشتری را در مورد این شبکه مخصوص ردیابی محصولات ارائه خواهد کرد.

اما خبر خوب دیگر اینکه فایند مای دیوایس اندروید از این پس می‌تواند علاوه بر گوشی شما، هدفون‌ها و دیگر ردیاب‌های بلوتوثی را نیز دنبال کند. به‌زودی بروزرسانی‌های نرم افزاری برای هدفون‌های سونی، جی‌بی‌ال و پیکسل (پیکسل بادز خود گوگل) منتشر خواهد شد که پشتیبانی از این فناوری را به‌همراه دارند. ردیاب‌هایی با برند Tile و Chipolo و Pebblebee نیز به‌زودی از فایند مای دیوایس جدید گگل پشتیبانی خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*