حذف اکانت های غیر فعال توییتر

ایلان ماسک: اکانت های قدیمی و غیر فعال در توییتر را پاک می‌کنم

ایلان ماسک عزم خود را جزم کرده تا توییتر را از وجود بات‌ها و اکانت های غیر فعال، پاک کند. بزرگ‌ترین پاکسازی Twitter در راه است.

میلیاردر سرشناس، ایلان ماسک که سال گذشته توییتر را به‌قیمت 44 میلیارد دلار خرید، همچنان به ایجاد تغییرات مورد نظر خود در آن ادامه می‌دهد. تازه‌ترین حرکت او، اقدام برای حذف اکانت های غیر فعال در این پلتفرم است.

چندی پیش، ماسک وعده داده بود که 1.5 میلیارد اکانت غیر فعال توییتر را پاک خواهد کرد؛ به‌طور مشخص، آن دسته از حساب‌های کاربری که مدت‌ها لاگین نشده‌اند یا از آخرین توییت آن‌ها، چندین سال می‌گذرد.

البته پیش از عمل به این وعده، او تغییر در سیاست وریفای کردن اکانت‌ها را اجرایی کرد و تیک آبی بسیاری از حساب‌های کاربری تاپ را برداشت. این اقدام اما با انتقادهای زیادی روبه‌رو شد و ظاهرا ماسک را به تجدید نظر واداشت؛ چرا که برخی از چهره‌های سرشناس، از برگشت تیک آبی به اکانت خود، بدون واریز وجه خبر دادند.

حالا اما به‌نظر می‌رسد با این توییت، پروژه حذف اکانت های غیر فعال کلید خورده باشد:

اکانت های غیر فعال توییتر

این اعلامیه ایلان ماسک، منطبق با خط‌مشی اکانت های غیر فعال توییتر است که از کاربران می‌خواهد دست‌کم هر 30 روز، یک بار لاگین کنند؛ در غیر این صورت، با خطر حذف دایمی اکانت خود روبه‌رو می‌شوند.

البته هنوز سوالات بی‌پاسخ زیادی وجود دارد. یکی اینکه هنوز زمان دقیق اجرایی شدن این پاکسازی اعلام نشده است. همچنین مشخص نیست منظور از غیر فعال بودن چندین ساله اکانت، دقیقا چیست؟ بیش از دو سال، سه سال یا بیشتر؟

مورد دیگر، به اکانت افراد فوت شده مربوط می‌شود و اینکه توییتر چگونه با آن‌ها برخورد می‌کند. به‌عنوان مثال آیا اکانت روزنامه‌نگار به‌قتل رسیده، جمال خاشقجی که از سال 2018 به‌روزرسانی نشده است، شامل این پاکسازی خواهد شد؟

البته با توجه به ادعای پیشین ایلان ماسک مبنی بر وفور بات‌ها در توییتر، احتمالا این عملیات پاکسازی با حذف آن‌ها از پلتفرم آغاز می‌شود.

به‌هرحال اگر شما هم فالوورهای غیر فعال داشته باشید، شاید آن‌ها نیز جزو حذف‌شدگان باشند و از مدتی دیگر، شاهد کاهش تعداد دنبال‌کنندگان خود باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*