ممنوعیت درج قیمت در آگاهی های فروش خودرو دیوار، شیپور و باما

درج قیمت در آگهی های خودرو در دیوار، باما و شیپور دوباره ممنوع شد

در پی نابسامانی کنونی بازار خودرو، سازمان حمایت از ممنوعیت درج قیمت در آگهی های ماشین در پلتفرم‌هایی نظیر دیوار، شیپور و باما خبر داد.

اگر به یاد داشته باشید، پیش‌تر در اردیبهشت سال 1399 بود که با هدف ساماندهی به بازار خودرو درج قیمت در آگهی‌های اینترنتی فروش خودرو ممنوع شد و نهایتاً پس از گذشت چند ماه این محدودیت برداشته شد. حالا دوباره با شوک جدیدی که به بازار وارد شده، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تصمیم به تکرار همان اقدام قبلی گرفته و درج قیمت در آگهی های خودرو در پلتفرم‌هایی مثل دیوار، شیپور و باما را ممنوع اعلام کرده است.

ممنوعیت دوباره درج قیمت در آگهی های پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو

ممنوعیت درج قیمت در آگاهی های فروش خودرو دیوار، شیپور و باما

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای از ممنوعیت درج قیمت در آگهی های سایت‌های خرید و فروش خودرو خبر داده است. بنا به اعلام این سازمان، در این سایت‌ها از این پس به‌جای قیمت دقیق خودرو باید گزینه «توافقی» درج بشود. دلیل اتخاذ دوباره این تصمیم هم نوسانات اخیر بازار خودرو کشور، افزایش قیمت بازار در مقایسه با قیمت درب کارخانه و ایجاد بازارهای کاذب به‌دست برخی از سودجویان اعلام شده است. علاوه بر این، به‌گفته سرپرست معاونت بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت، شکایات مردمی از قیمت‌های غیرعادی، دلیل دیگر ممنوعیت درج قیمت بوده است.

اثرگذاری چنین اقداماتی در ساماندهی به قیمت‌گذاری محصولات، مثل همیشه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ممنوعیت درج قیمت ماشین در پلتفرم‌هایی مثل دیوار و شیپور هم در گذشته امتحان خود را پس داده است و مردم به‌وضوح دیده‌اند که گرانی شدید و نابسامانی بازار به دلایلی مثل تورم گسترده برمی‌گردد. در هر صورت، این تصمیم باری دیگر توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اتخاد شده است و احتمالاً فقط کاربران برای کسب اطلاع از قیمت خودرو مورد نظر خود بیشتر با چالش مواجه خواهند شد.

بازار خودرو ایران پس از آغاز سال نو حتی آشفته‌تر از قبل شد. از طرفی برای مدتی بازار منتظر اعلام قیمت رسمی جدید خودرو بود و از طرفی دیگر، اعلام قیمت‌ها حتی با حواشی جدیدی همراه شد. به‌تازگی هم قیمت 17 خودرو مونتاژی از شرکت‌های مختلف را شورای رقابت اعلام کرد، در حالی که در واقع این خودروها با قیمتی بسیار بیشتر از قیمت اعلامی توسط مونتاژکنندگان به‌فروش می‌رسیدند. حتی وزارت صمت مخالفت خود با قیمت جدید شورای رقابت را اعلام کرد؛ ولی در آخر شورای رقابت اظهار داشت که قیمت خودروهای مونتاژی تغییر پیدا نمی‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*