الزام واریز ۱۰۰ میلیون تومان توسط متقاضیان جایگزینی خودرو فرسوده

متقاضیان جایگزینی خودرو فرسوده هم باید 100 میلیون واریز کنند

طرح جایگزینی ماشین فرسوده به مرحله دوم فروش یکپارچه افزوده شده است. متقاضیان جایگزینی خودرو فرسوده هم باید مبلغ 100 میلیون را بلوکه کنند.

مرحله دوم طرح فروش یکپارچه چهارشنبه 20 اردیبهشت آغاز شد و متقاضیان تا 29 اردیبهشت برای ایجاد حساب وکالتی و مسدودسازی مبلغ تعیین‌شده به‌نفع سازمان حمایت مهلت دارند. مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو هم به‌تازگی اعلام کرده است که متقاضیان جایگزینی خودرو فرسوده در مرحله دوم طرح فروش یکپارچه مثل بقیه متقاضیان موظف به واریز مبلغ 100 میلیون تومان خواهند بود.

الزام مسدودسازی 100 میلیون تومان توسط متقاضیان جایگزینی خودرو فرسوده

الزام واریز ۱۰۰ میلیون تومان توسط متقاضیان جایگزینی خودرو فرسوده

بنا به گفته تقدسی، مرحله دوم فروش یکپارچه با طرح جدیدی تحت عنوان جایگزینی خودرو فرسوده همراه است و ضمناً متقاضیان در این مرحله توانایی تعیین پنج اولویت خودرویی خود را دارند. او همچنین به این نکته اشاره کرد که متقاضیان طرح جایگزینی ماشین فرسوده مثل طرح‌های عادی و حمایت از قانون جوانی جمعیت ویژه مادران باید مبلغ 100 میلیون تومان در حساب وکالتی خود به‌نفع سازمان حمایت بلوکه یا مسدود کنند.

علاوه بر این‌ها، مدیر سامانه یکپارچه خودرو اظهار داشت که فروش یکپارچه در همین مرحله دوم به انتهای راه خود نمی‌رسد. در نتیجه، پس از این مرحله باید منتظر اجرای مرحله سوم باشیم. با وجود این، او خاطرنشان کرد که زمان اجرای مرحله سوم در مقطع کنونی معلوم نیست و بعد از این‌که مرحله دوم به پایان رسید، برنامه‌ریزی لازم در رابطه با آن صورت خواهد گرفت.

گفتنی است طرح جایگزینی خودروهای فرسوده که در مرحله دوم فروش یکپارچه ارائه می‌شود، خودروهای مدل 85 یا قبل‌تر از آن را در بر می‌گیرد. همچنین باید از خرید آخرین خودرو از خودروسازان توسط متقاضی 48 ماه گذشته باشد و گواهینامه دارای اعتبار هم یکی دیگر از شرایط ثبت نام در این طرح است. این در حالی است که داشتن پلاک فعال جزو محدودیت‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.