بهترین گوشی موتورولا

8 مورد از بهترین گوشی هایی که موتورولا تا به حال ساخته است

امروز به معرفی تعدادی از بهترین و خاطره‌انگیزترین گوشی های ساخت موتورولا – Motorola خواهیم پرداخت که نام خود را در تاریخ جاودانه کرده‌اند.

موتورولا را بدون شک باید یکی از تاثیرگذارترین برندها در صنعت گوشی‌های تلفن همراه دانست که در طول تمامی سال‌های حیات این دستگاه‌ها همواره محصولاتی جذاب و به‌یادماندنی را تولید کرده است.

یکی از تاثیرگذارترین محصولات موتورولا در تاریخ، گوشی‌های تاشوی موتو ریزر این برند است که زمانی همه افراد، از کارمندان و تاجران گرفته تا سلبریتی‌ها یکی از آن‌ها را در جیب خود داشتند.

در عین حال با ظهور گوشی‌های هوشمند و قدرت گرفتن برندهای دیگری چون سامسونگ و اپل، این برند ریشه‌دار رفته رفته نفوذ خود در بازار را از دست داد و با تمرکز بر روی محصولات اقتصادی و میانرده، صرفا تلاش می‌کرد از خاطره‌ها فراموش نشود!

پس از چندین سال عملکرد متوسط، موتورولا در سال‌های اخیر به روند همیشگی خود بازگشته و محصولاتی عالی را تولید می‌کند.

محصولات این برند امروزه عموما از ارزش خرید فوق العاده بالایی برخوردار هستند و قابلیت‌هایی بسیار فراتر از کلاس قیمتی خود ارائه می‌دهند.

امروز سعی داریم در گجت نیوز تعدادی از بهترین گوشی های موتورولا تا به امروز را معرفی کرده و قابلیت‌های آن‌ها را به‌طور مختصر تشریح کنیم.

در گجت نیوز بخوانید:

خاطره‌انگیزترین گوشی های قدیمی که دوست داریم دوباره تولید شوند

در صورتی که به تاریخچه این برند خوشنام علاقمند هستید تا پایان این متن با ما همراه باشید.

بهترین گوشی های موتورولا تا به امروز

موتورولا ریزر V3

موتو RAZR V3

گوشی RAZR V3 موتورولا شاید یکی از ده گوشی تاثیرگذار تاریخ باشد که آغازگر ترند گوشی‌های تاشو در جهان شد.

این گوشی در ابتدا قرار بود تنها در هشتصد هزار نسخه تولید شود. با این وجود در پایان، میزان فروش آن به بیش از صد میلیون نسخه رسید!

ریزر V3 در آن زمان شبیه به هیچ محصول دیگری نبود و با یک طراحی فوق‌العاده جذاب و آینده‌نگرانه و از همه مهم‌تر، باریک و سبک، عملا دنیا را تکان داد!

موتورولا همچنین با هدف‌گذاری صحیح در فروش، ابتدا این گوشی را در اختیار سلبریتی‌ها قرار داد و سپس در تمام دنیا به فروش رساند.

از آن پس، موفقیت این گوشی ادامه‌دار شد و تنها عرضه آیفون در سال 2007 توانست جلودار موفقیت آن شود.

موتورولا برای رسیدن به این طراحی ظریف ناچار به ایجاد برخی تغییرات در چینش سخت افزاری این دستگاه‌ها شد. به عنوان مثال برای این که گوشی بتواند به حداقل ظرافت ممکن برسد، آنتن، به قسمت ضخیم‌تر زیر دستگاه انتقال پیدا کرد.

علاوه بر این، استفاده از آلومینیوم در ساخت شاسی موتو ریزر وی 3 باعث شده بود که ظاهر دستگاه بسیار پریمیوم به نظر برسد و نور پس‌زمینه دکمه‌های صفحه کلید نیز آن را به محصولی از آینده تبدیل کرده بود!

این گوشی توانست برای مدتی طولانی به عنوان سمبل طراحی محصولات موتورولا تبدیل شود و حتی پس از ورود این کمپانی به عرصه گوشی های هوشمند نیز همچنان به حیات خود ادامه دهد.

موتو جی

بهترین گوشی موتورولا

مهم‌ترین نقطه قوت موتورولا گوشی‌های بسیار قدرتمند و پرامکانات آن نیست؛ بلکه نام این کمپانی بیشتر به خاطر تولید گوشی‌هایی خوش‌قیمت با قابلیت‌هایی فوق‌العاده بر سر زبان‌ها افتاده است.

نسل اول سری گوشی‌های Moto G نمونه بارزی از این چیره‌دستی موتورولا در تولید گوشی‌های خوش قیمت و پرامکانات است.

این گوشی در کنار قابلیت‌های فنی فراوان، دوام و استحکام بالایی هم داشت و قیمت آن تنها کسری از قیمت سایر رقبایش بود.

این گوشی موتورولا به تراشه چهار هسته‌ای اسنپدراگون 400 کوالکام مجهز بوده و عملکردی بسیار عالی را ارائه می‌داد. به‌طور دقیق، امتیاز Moto G در بنچمارک‌های مختلف پردازنده بالاتر از گوشی‌های پرچمدار دو سال قبلش بود که این اتفاق برای یک گوشی میانرده فوق‌العاده به شمار می‌رفت.

علاوه بر این مشخصات فنی، عمر باتری شگفت‌انگیز موتو جی نیز دیگر قابلیت منحصربفرد و جذاب آن به شمار می‌رفت. بر اساس تست‌های انجام شده، باتری این گوشی قادر بود با هر بار شارژ، کاربران را به مدت دو روز همراهی کند.

این گوشی موتورولا در آن زمان در مدل 8 گیگابایتی با قیمت 180 دلار و در مدل 16 گیگابایتی با قیمت 200 دلار به بازار عرضه شد و با عملکرد، کیفیت و ارزش بسیار بالایی که داشت، برای تمامی رقبا خط و نشان می‌کشید!

گوشی موتو جی به نوعی باعث شناخته شدن نام موتورولا در میان محصولات متنوع اندرویدی شد. سری G گوشی‌های موتورولا همچنان در شمار مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین محصولات این برند به شمار می‌روند.

موتورولا استارتک

موتورولا استارتک

گوشی StarTAC را می‌توان به نوعی آغازگرمسیر گوشی‌های تاشو دانست که در سال 1996 به بازار عرضه شد و نقش مهمی را در افزایش نفوذ گوشی‌های هوشمند در میان عامه مردم ایفا کرد.

این گوشی در هنگام عرضه به بازار قیمتی هزار دلاری داشت. با این حال محصولی بسیار جذاب‌تر و خاص‌تر از سایر گوشی‌های موبایل آن زمان به شمار می‌رفت.

موتورولا ادعا می‌کرد که این گوشی سبک و جمع و جور به‌خوبی قادر است به عنوان یک آیتم زینتی مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین StarTAC نخستین گوشی بازار بود که از ویبره بهره می‌برد. به این ترتیب کاربران این گوشی می‌توانستند بدون نیاز به پخش صدای زنگ، متوجه تماس‌های ورودی شده و آن‌ها را پاسخ دهند.

صفحه نمایش این گوشی موتورولا 1.75 اینچی بود و آنتن آن که در قسمت پشتی تعبیه شده بود، در صورت عدم نیاز قابل جمع شدن بود.

استارتک همچنین به‌طور قابل ملاحظه‌ای سبک‌تر از سایر گوشی‌های مشابه بود و به همین ترتیب قادر بود به کمربند متصل شود، درون یک کیف یا جیب شلوار قرار گیرد.

موفقیت شگفت‌انگیز استارتک نه تنها گوشی‌های موبایل تاشو را به عنوان دسته‌ای جدید و محبوب از این محصولات معرفی کرد؛ بلکه نام موتورولا را نیز به عنوان یک گوشی‌ساز پیشرو بر سر زبان‌ها انداخت.

به همین دلیل، StarTAC یکی از بهترین گوشی های ساخته شده توسط موتورولا به شمار می‌رود.

موتو زد 2 پلی

بهترین گوشی موتورولا

ممکن است که گوشی Moto Z2 Play پرفروش‌ترین یا موفق‌ترین گوشی موتورولا نباشد؛ اما قابلیت‌های ویژه این دستگاه، قطعا آن را در لیست بهترین گوشی های تاریخ این کمپانی قرار می‌دهد.

مهم‌ترین قابلیت این گوشی، موتو مادز (Moto Mods) بود که امان اتصال اکسسوری‌های مختلف به این دستگاه را از طریق پین‌های مغناطیسی تعبیه شده در قسمت پشت فراهم می‌کرد.

این مادها به نوعی آغازگر ایده طراحی گوشی‌های ماژولار در دنیا شدن و توجهات زیادی را به خود جلب کردند.

یکی از بهترین اکسسوری‌هایی که برای این گوشی عرضه شد، اسپیکرهای JBL SoundBoost 2 بود که قادر بود گوشی را به یک اسپیکر قدرتمند همراه تبدیل کند.

موتو زد 2 پلی همچنین به دلیل ماهیت میانرده‌اش، پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای بهره‌گیری از مادهای مختلف داشت و توانست کاربران زیادی را با خود همراه کند.

البته این گوشی حتی بدون مادها نیز محصول فوق‌العاده‌ای بود و در برابر دیگر گوشی‌تازه‌وارد و پرپتانسیل آن زمان، وان پلاس 5 حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

قیمت Moto Z2 Play در هنگام عرضه کمی پایین‌تر از وان پلاس بود و همین فاکتور باعث موفقیت فوق‌العاده آن نزد کاربران شده بود.

موتو ایکس (2014)

موتو ایکس 2014

پس از شروع ناموفقی که سری موتو ایکس موتورولا داشت، مدل 2014 این دستگاه توانست در قامت یک پرچمدار تمام عیار ظاهر شده و به توازنی ایده‌آل بین سخت افزار، طراحی و قیمت‌گذاری بی‌رقیب دست پیدا کند.

این گوشی توانست بسیاری ایرادات نسل‌های پیشین خود را رفع کرده و شانه به شانه پرچمداران بزرگ بازار به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کند.

طراحی و جنس بدنه Moto X در مقایسه با قبل پیشرفت فراوانی داشت و صفحه نمایش 5.2 اینچی امولد با رزولوشن 1080p آن نیز تصاویر فوق‌العاده باکیفیتی را ارائه می‌کرد.

همچنین رابط کاربری مورد استفاده در این گوشی نیز شباهت‌های بسیار زیادی به اندروید خالص داشت. با این وجود، ارائه تجربه‌ای روان و سبک از اندروید، مهم‌ترین برگ برنده Moto X 2014 ئر بخش نرم افزار به شمار می‌رفت.

این پرچمدار موتورولا همچنین از قابلیت‌های جذاب Moto Display و Moto Voice هم بهره می‌برد. موتو وویس در حقیقت نمونه‌ای شخصی سازی شده و بهینه از دستیار گوگل بود که امکان انجام تقریبا تمامی کارهای روزمره اعم از ارسال یک پیام، ثبت یک یادداشت و یا حتی تماشای ویدیوهای یوتیوب بدون نیاز به لمس صفحه نمایش را فراهم می‌کرد.

موتو ایکس 2014 در حقیقت دریچه ورود موفق موتورولا به بازار گوشی‌های‌های هوشمند پریمیوم اندرویدی به شمار می‌رفت که ثابت می‌کرد این کمپانی قادر است در بازار بی‌رحم پرچمداران اندروید هم رقابتی پایاپای را با رقبا ارائه دهد.

این گوشی همچنین قابلیت‌های شخصی‌سازی فراوان را نیز در اختیار کاربران قرار داده و تجربه‌های بصری جالب توجهی را خلق می‌کرد.

موتو اج (2022)

بهترین گوشی موتورولا

Moto Edge 2022 نیز یکی از گوشی‌های فراموش‌نشدنی موتورولا به شمار می‌رود. این گوشی در کلاس میانرده روانه بازار شده که کمتر رقیبی در آن توانایی مقابله با موتورولا را دارد!

مهم‌ترین رقیب موتو اج 2022، گوگل پیکسل 6a بود که چه در بخش نرم افزاری و چه سخت افزاری، محصولی ضعیف تر به شمار می‌رفت.

موتو اج 2022 صفحه نمایشی اولد و 120 هرتزی داشته و از شارژ سریع پشتیبانی می‌کرد. این دو قابلیت، آن را به محصولی دست نیافتنی در کلاس قیمتی خود تبدیل می‌کردند.

موتورولا البته علیرغم قرار گرفتن این گوشی در کلاس میانرده، دست از ابداعات خود بر نداشت و قابلیتی تحت نام Ready For را در این گوشی تعبیه کرد که با اتصال به مانیتور و کیبورد، آن را به یک لپ تاپ تبدیل می‌کرد!

این گوشی همچنین حداکثر هشت گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی داشت که هرچند قابل قیاس با پرچمداران سال گذشته نبود؛ اما در ازای قیمت 500 دلاری آن فوق‌العاده به شمار می‌رفت.

برچسب قیمت پانصد دلاری، موتو اج 2022 را در کلاس جدید میانرده پریمیوم قرار می‌داد؛ کلاسی که در سال‌های اخیر طرفداران فراوانی پیدا کرده و مخصوص افرادی‌ست که به دنبال یک گوشی کامل و قدرتمند می‌گردند، اما قصد ندارند متحمل هزینه سنگین خرید یک پرچمدار شوند.

موتو جی 200 5G

موتو G200 نسل پنچم

گوشی Moto G00 5G که در اواخر سال 2021 به بازار عرضه شد، دقیقا همان چیزی که از یک گوشی موتورولا انتظار می‌رود را ارائه می‌کرد: قدرت فراوان، طراحی جذاب و قیمت اغواکننده!

این گوشی به‌طور خاص، پیکسل 6 گوگل را هدف گرفته بود و سعی داشت با ارائه قابلیت‌های بیشتر و قیمت کمتر در مقایسه با گوشی گوگل، طرفداران آن را جذب کند.

موتو جی 200 نسل پنجم از تراشه اسنپدراگون 888 پلاس، یک صفحه نمایش 6.8 اینچی با نرخ رفرش 144 هرتز و دوربین 108 مگاپیکسلی بهره می‌برد که در آن زمان در کمتر محصول میانرده‌ای در بازار یافت می‌شد.

البته موتورولا به منظور پایین‌تر نگه داشتن هزینه‌ها، اقداماتی را نیز در این گوشی انجام داده بود. به عنوان مثال این محصول در تنها یک مدل مجهز به 8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی روانه بازار شده بود.

همچنین دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی نیز کمی ضعیف‌تر از رقبا بود.

البته این محصول پریمیوم و جذاب موتورولا نواقص گفته شده را با ارائه یک ماژول دوربین سه‌گانه توانمند و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که از شارژ 33 واتی پشتیبانی می‌کرد، جبران کرده بود.

Moto G200 5G نیز به‌طور کلی یکی دیگر از بهترین گوشی های موتورولا به شمار می‌رود که به دنبال سیاست کاری این کمپانی مبنی بر عرضه محصولات پریمیوم خود در اروپا و چین، هرگز رنگ عرضه در آمریکای شمالی را ندید.

 موتو ریزر (2022)

بهترین گوشی موتورولا

گوشی تاشوی اندرویدی Razr که در سال 2019 روانه بازار شد، توانست یکی از خاطره‌انگیزترین نام‌های دنیای گوشی های موبایل را در قالبی جدید زنده کند.

با این حال نسل اول Moto RAZR ایرادات خاص خود را داشت و به همین دلیل نتوانست آن‌چنان که باید در بازار سر و صدا کند. از سوی دیگر، تنها چند ماه پس از عرضه این گوشی نیز گلکسی زد فلیپ روانه بازار شد و تمام توجهات را به خود معطوف کرد.

در عین حال مدل 2022 این گوشی به‌طور کلی یک گوشی رقابتی‌تر به شمار می‌رفت و با تعبیه صفحه نمایش باکیفیت اولد و پردازنده اسنپدراگون، همان چیزی به شمار می‌رفت که همه از نسل اول گوشی‌های Moto RAZR انتظار داشتند!

دقیقا مشابه با موتو جی 200 5G، موتو ریزر 2022 نیز تنها در بازارهای چین و اروپا عرضه خواهد شد و برنامه‌ای برای رونمایی از آن در سایر بازارهای جهان وجود ندارد.

Moto RAZR 2022 همان‌طور که از نامش پیداست، طراحی کلاسیک سری گوشی‌های تاشوی موتورولا را گرفته و آن را برای گوشی‌های مدرن بهینه‌سازی کرده است.

این گوشی همچنین به لطف استفاده از تراشه‌های پرچمدار اسنپدراگون یکی از قدرتمندترین گوشی‌های بازار به شمار رفته و با طراحی کم نقصی که دارد، خط تای میان صفحه نمایش آن به‌سختی قابل رویت است.

موتور ریزر 2022 همچنین از رقیب مستقیمش، گلکسی زد فلیپ نیز ارزان‌تر بوده و با قیمت 950 یورویی خود در بازارهای اروپا ارزش خرید فوق‌العاده‌ای دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*