ریماک نورا

هایپرخودروی الکتریکی ریماک نورا هر چه رکورد سرعت در جهان بود را جابجا کرد!

هایپرخودروی الکتریکی ریماک نورا – Rimac Nevera توانسته 23 رکورد سرعت و شتاب‌گیری در دنیا را شکسته و نام خود را در تاریخ جاودانه کند!

همزمان با قدرت گرفتن خودروهای الکتریکی در جهان، بسیاری افراد نگران از بین رفتن حس رانندگی سریع و شتاب‌گیری بالا با فراگیری این خودروها بودند.

با این حال، این دسته خودروها در سال‌های اخیر به چنان پیشرفت‌های شگرفی در فناوری رسیده‌اند که اکنون شانه به شانه اتومبیل‌های احتراق داخلی حرکت کرده و بعضا مشخصات فنی بهتری را هم نسبت به آن‌ها ارائه می‌کنند.

در همین راستا به‌تازگی یک هایپرخودروی الکتریکی موفق شده چندین رکورد مختلف سرعت و شتاب‌گیری در دنیای را جابجا کرده و چشم‌ها را به خود خیره کند.

این خودرو توانسته در مدت زمان باورنکردنی 29.93 ثانیه از حالت سکون به سرعت 249 مایل بر ثانیه (400 کیلومتر بر ثانیه) رسیده و سپس متوقف شود و از این طریق، رکورد جهانی این شتاب‌گیری را به نام خود ثبت کند.

ریماک نورا

بد نیست بدانید که این رکورد بیشتر به عنوان مقیاسی برای سنجش هایپرخودروها به کار رفته و ویژگی‌های مختلفی چون شتاب‌گیری، آیروداینامیک، حداکثر سرعت و توان توقف را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

خودروی ریماک نورا (Rimac Nevera) که از یک پیشرانه فوق‌العاده تماما الکتریکی بهره می‌برد، تلفیقی شگفت‌انگیز از سرعت و پایداری را ارائه داده و علاوه بر تست شتاب‌گیری و ترمز که در بالا به آن اشاره شد، 22 رکورد شتاب‌گیری دیگر را نیز به نام خود ثبت کرده است.

در گجت نیوز بخوانید:

ریماک نورا اکنون رسما سریع ترین خودرو برقی جهان است + ویدیو و جزئیات رکورد

ریماک نورا؛ درخشان، سریع و الکتریکی!

هایپرخودروی جدید کروات‌ها، Rimac Nevera، موفق شده بیشترین تعداد رکوردهای ممکن در یک روز را شکسته و با ثبت 23 رکورد شتاب‌گیری و سرعت در یک روز، نام خود را در تاریخ جاودانه کند!

به ادعای وبسایت کمپانی ریماک، خودروی الکتریکی نورا این رکوردها را در حالی جابجا کرده که برای مدتی طولانی با حداکثر توان در حال فعالیت بوده است و در تمام این مدت حتی یک گزارش در مورد خرابی یا افت عملکرد گزارش نشد!

جذاب‌ترین رکورد ثبت شده توسط این هایپرخودروی شگفت انگیز، ثبت رکورد صفر تا 60 مایل (96.7 کیلومتر بر ساعت) ظرف مدت تنها 1.74 ثانیه و صفر تا 248 مایل بر ثانیه (400 کیلومتر بر ساعت) در مدت تنها 21.32 ثانیه است.

تمامی این رکوردها در شرایطی به ثبت رسیدند که خودروی مورد آزمایش از دو جفت تایر مخصوص جاده (میشلین Cup 2 R) استفاده می‌کرد.

علاوه بر این، موسسه‌های مستقلی نظیر Dewesoft و RaceLogic نیز صحت تست‌های انجام شده بر روی این خودرو را تایید کردند.

چه تکنولوژی پشت این عملکرد خیره‌کننده نهفته است؟

خودروی ریماک نورا به‌طور کامل از فناوری‌های داخلی کشور کرواسی استفاده می‌کند؛ به‌طوری که باتری، سیستم انتقال قدرت و بخش نرم افزاری آن همگی به‌طور کامل در خود کرواسی طراحی و ساخته شده‌اند.

این خودرو از چهار موتور الکتریکی مجزا بهره می‌برد که هریک بر روی یکی از چرخ‌ها نصب می‌شوند. هریک از موتورهای نصب شده بر روی چرخ‌های عقب، گشتاوری 900 نیوتن متری تولید کرده و توان 470 کیلوواتی دارند.

علاوه بر این، سیستم انتقال قدرت جلوی این خودرو نیز به گونه‌ای طراحی شده که توازنی ایده‌آل بین قدرت و هدایت‌پذیری را ارائه کند. به این ترتیب، خودروی الکتریکی جدید ریماک توان کلی 1914 اسب بخار (1.4 مگاوات) داشته و گشتاور 2360 نیوتن متر را تولید می‌کند.

در این میان، ظرفیت باتری این خودرو نیز 120 کیلووات ساعت است.

ریماک نورا

سیستم کنترل الکترونیکی این خودرو متشکل از شبکه‌ای پیچیده از واحدهای کنترلی است که برای بهینه‌سازی سیستم انتقال قدرت، از یک ابرکامپیوتر ساخته شده بر پایه پلتفرم انویدیا پگاسوس همکاری کرده و خروجی را با نرخ 100 بار در هر ثانیه به چهار چرخ منتقل می‌کند.

این سیستم کنترلی ریماک، All-Wheel Torque Vectoring 2 نام داشته و تمامی ادوات نرم افزاری و سخت افزاری هایپرخودروی Nevera را مدیریت می‌کند.

میت ریماک، بنیانگذار و مدیر عامل کمپانی ریماک، مدتی پیش در خصوص خودروی نورا گفت:

علاوه بر ثبت این رکوردهای خارق‌العاده، Nevera قادر است با هر بار شارژ مسافتی 300 مایلی را طی کند. علاوه بر این، شارژ این خودرو از صفر تا 80 درصد کمتر از 20 دقیقه به طول می‌انجامد.

خودروی Rimac Nevera در حال حاضر تنها در 150 نسخه تولید خواهد شد. ساخت این اتومبیل در کارخانه اصلی این کمپانی در نزدیکی زاگرب در کرواسی در حال انجام است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*