شیائومی میکس فولد 3

میکس فولد 3 با دوربین زیر نمایشگر، به خاص‌ترین گوشی شیائومی تبدیل می‌شود

گوشی تاشوی MIX Fold 3 – شیائومی میکس فولد 3 با مشخصات جذابی چون دوربین زیر نمایشگر، شارژ سریع 67 واتی و لنز پریسکوپ رقیبی جدی برای گلکسی زد فولد 4 خواهد بود.

شیائومی سال‌هاست که با عرضه محصولاتی با تکنولوژی‌های جدید و طراحی های نوآورانه یک کمپانی پیشرو در دنیا به شمار می‌رود.

جدیدترین محصول این کمپانی، شیائومی میکس فولد 3 است که بر اساس اطلاعات موجود، قرار است در ماه سپتامبر 2023 روانه بازار شود.

این دستگاه، همان‌طور که از نامش پیداست، یک گوشی تاشو به شمار می‌رود که مجموعه‌ای گسترده از قابلیت‌های فنی جدید را در خود داشته و محصولی متفاوت با دیگر رقبایش خواهد بود.

بر اساس جدیدترین اخباری که توسط افشاگر معروف چینی، Digital Chat Station، در وایبو منتشر شده، گوشی Xiaomi Mix Fold 3 قرار است بر خلاف نسخه قبلی خود پر از قابلیت‌های جدید و جذاب از جمله دوربین زیر صفحه نمایش، لنز تله فوتو با بزرگنمایی پنج برابری و شارژ بیسیم سریع 50 واتی باشد.

مشخصات Xiaomi MIX Fold 3

در ادامه با جزئیات بیشتر به بررسی گوشی میکس فولد 3 و قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت.

طراحی و صفحه نمایش Mix Fold 3

گوشی شیائومی میکس فولد 3 در حالت باز از یک صفحه نمایش اولد تاشو با اندازه 8.01 اینچ بهره خواهد برد. همچنین رزولوشن صفحه نمایش این گوشی نیز 1860 در 2480 پیکسل بوده و نسبت عرض به طول آن 20:9 خواهد بود.

علاوه بر این، قسمت جلوی این گوشی شیشه‌ای بوده و قسمت پشت آن از پلاستیک تشکیل خواهد شد. همچنین برای محافظت از لایه شیشه‌ای جلو از لایه محافظ گوریلا گلس 5 استفاده خواهد شد.

شیائومی میکس فولد 3

بر اساس گزارش‌های موجود، وزن گوشی زمانی که لایه شیشه‌ای جلوی آن تا شده باشد، برابر با 317 گرم خواهد بود؛ در حالی که وزن آن در حالت باز برابر با 262 گرم خواهد بود.

بزرگ‌ترین قابلیت طراحی این گوشی جدید احتمالا دوربین سلفی زیر صفحه نمایش خواهد بود که آن را هم‌تراز با گلکسی زد فولد 4 سامسونگ قرار خواهد داد.

البته به دلیل آن که تعبیه دوربین در زیر صفحه شیشه‌ای باعث کاهش چشمگیر میزان نور ورودی به آن می‌شود، قرار دادن دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش چالش‌های فراوانی دارد و حتی امروز نیز در میان گوشی‌سازان ایده چندان محبوبی به شمار نمی‌رود.

عملکرد فنی میکس فولد 3 شیائومی

انتظار می‌رود گوشی تاشوی جدید شیائومی به سیستم عامل اندروید 11 و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام مجهز باشد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در این گوشی شاهد استفاده از حداکثر 16 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی باشیم. علاوه بر این، یک باتری 5020 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی نیز احتمالا وظیفه تامین انرژی این دستگاه را عهده‌دار خواهد بود.

در این میان، دوربین پریسکوپ و محافظت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت نیز از دیگر قابلیت‌های احتمالی این گوشی خواهند بود.

قیمت و زمان عرضه

طبق پیش‌بینی‌های کنونی، احتمالا Xiaomi MIX Fold 3 در ماه سپتامبر سال 2023 با قیمت بین 2500 تا 2600 دلار روانه بازار خواهد شد.

البته منابع دیگری هم هستند که از قیمت پایین‌تر (در محدوده 1500 تا 1600 دلار) برای این گوشی خبر می‌دهند.

بنابراین باید منتظر ماند و دید تصمیم شیائومی برای قیمت گذاری این دستگاه چه خواهد بود.

وضعیت میکس فولد 3 در برابر گلکسی زد فولد 4

شیائومی میکس فولد 3

طبیعتا مهم‌ترین رقیب گوشی MIX Fold 3 شیائومی در بازار، گلکسی زد فولد 4 سامسونگ خواهد بود.

اگر شایعات پیرامون این گوشی واقعیت داشته باشند، گوشی تاشوی شیائومی باتری بزرگ‌تر و رم بیشتری خواهد داشت و بر خلاف Galaxy Z Fold 4 از دوربین پریسکوپ بهره‌مند خواهد بود.

از سوی دیگر، سامسونگ سهم بیشتری از بازار را در اختیار داشته و در بسیاری مناطق، برند شناخته‌شده‌تری به شمار می‌رود.

البته هنوز اطلاعات فنی پیرامون Xiaomi MIX Fold 3 چندان دقیق نیست؛ بنابراین مقایسه کامل این دو گوشی تاشو احتمالا پس از رونمایی از محصول شیائومی امکان‌پذیر خواهد بود.

جمع بندی

به نظر می‌رسد شیائومی میکس فولد 3 قرار است برخی قابلیت‌های جدید و جذاب را به گوشی‌های تاشو اضافه کند؛ قابلیت‌هایی که می‌تواند آن را در رقابت با پرچمداران گردن کلفتی چون گلکسی زد فولد 4 یاری کند و بخشی از سهم بازار را هم نصیب شیائومی کند.

همان‌طور که اعلام شد، رونمایی رسمی از میکس فولد 3 در ماه سپتامبر 2023 انجام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*