چالش جهانی طراحی

چالش جهانی طراحی توسط سامسونگ با همکاری مجله Dezeen برگزار می‌شود

سامسونگ قصد دارد طی همکاری با مجله معروف Dezeen چالش جهانی طراحی را با هدف شناخت و معرفی هر چه بیشتر ارزش پایداری برگزار کند.

شرکت سامسونگ طی همکاری با مجله معروف Dezeen که یک مجله فعال در حوزه طراحی و معماری شناخته می‌شود، چالش مسابقه جهانی طراحی را با هدف شناخت و معرفی هر چه بیشتر ارزش پایداری برگزار می‌کند.

چالش Re:Create Design که برای برندگان خود مجموع جوایزی به ارزش 18 هزار پوند را در نظر گرفته است، طی فراخوانی از علاقه‌مندان در سراسر جهان خواسته تا ایده‌های خلاقه خود را در حوزه موضوع‌هایی نظیر بازمصرف، بازیافت و استفاده مجدد دستگاه‌های قدیمی سامسونگ و عناصر آن به این مسابقه بفرستند.

معرفی چالش جهانی طراحی Re:Create Design

چالش Re:Create Design با این رویکرد برگزار می‌شود که تلاش‌ها و برنامه‌های مستمر سامسونگ برای پایدارتر کردن محصولات و سرویس‌های این شرکت را نشان دهد. در این چالش، شرکت‌کنندگان راهکارهای نوآورانه‌ای را برای استفاده مجدد از دستگاه‌های قدیمی یا مواد قابل بازیافت برای تبدیل آنها به محصولاتی جدید ارائه خواهند کرد. در واقع شرکت‌کنندگان راهکارهایی را ارئه خواهند داد که برای سیاره زمین و ساکنان آن مفید باشد.

چالش جهانی طراحی

سامسونگ طی سال‌های گذشته در این حوزه طرح‌های زیادی را به‌اجرا درآورده و توانسته علاوه بر این‌که به مردم و شهروندان جوامع مختلف کمک کند، گام بزرگی را برای حفظ سیاره زمین و محیط‌زیست آن بردارد.

طرح EYELIKE یکی از این طرح‌های سامسونگ محسوب می‌شود که به واسطه آن امکان تبدیل گوشی‌های قدیمی و بدون استفاده گلکسی به دوربین‌های تشخیص پزشکی EYELIKE Fundus فراهم شده است. متخصصان پزشک و غیرپزشک توانستند از این طرح برای غربالگری بیمارانی که احتمال نابینایی آنها وجود داشت، استفاده کنند.

همچنین سامسونگ در ساخت جدیدترین گوشی های گلکسی خود نیز از پلاستیک‌های بازیافت شده و تورهای ماهی‌گیری رها شده در اقیانوس استفاده کرده است. ضمن این‌که کنترل از راه دور SolarCell این شرکت نیز به‌گونه‌ای طراحی شده که بدون باتری و با جذب نور کار می‌کند و در ساخت آن از مواد بازیافتی استفاده شده است.

تی‌ام رو، مدیرعامل و رئیس مرکز طراحی شرکت سامسونگ در خصوص برگزاری این چالش عنوان کرد دوران فعلی را باید عصر عدم ثبات و فرصت‌های نامحدود زندگی به‌خصوص برای طراحان خلاق محسوب کرد. در همین راستا سامسونگ به قدرت خلاقیت باور داشته و بر این باور است که آینده را باید از طریق نوآوری‌های معنادار و پایدار مراقب و متحول کرد. از این رو امیدواریم که این چالش و رقابت باعث ایجاد تغییرات موثر شود.

جزئیات شرکت و ثبت نام در این چالش

تمام افراد بالای 18 سال در تمام کشورها فارغ از این‌که در حوزه طراحی فعالیت کرده‌اند یا آموزش دیدند، می‌توانند به‌شکل رایگان در چالش Re:Create Design شرکت کنند.

افراد با مراجعه به وب‌سایت مجله Dezeen به آدرس www.dezeen.com می‌توانند از نحوه برگزاری این چالش اطلاعات بیشتری کسب کرده و به‌آسانی فرایند ثبت نام را انجام دهند. همچنین علاقه‌مندانی که قصد شرکت در این چالش را دارند باید ایده خود را تا پایان روز 19 جولای 2023 (برابر با 28 تیر 1402) به وب‌سایت Dezeen بفرستند.

فرایند انتخاب برگزیدگان چالش

تمام آثاری که شرکت‌کنندگان به این چالش ارسال می‌کنند، در بخش‌های مختلف با 4 معیار اصلی شامل نوآوری (بررسی اصالت ایده)، حل مساله (ارائه راهکار برای بهبود زندگی مردم)، تاثیر اجتماعی و زیست‌محیطی (ارزیابی تاثیرات مثبت ایده بر سیاره زمین و ساکنان) و طراحی انسان‌محور (تطابق ایده با فلسفه طراحی سامسونگ و سبک زندگی مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

پس از این‌که ارزیابی‌ها به‌پایان رسید، لیست نهایی برندگان در ماه آگوست 2023 اعلام خواهد شد. در ادامه، رتبه اول و دو نفر دوم را نیز یک پنل متشکل از سردبیران و کارشناسان طراحی انتخاب خواهند کرد. فرد یا تیمی که رتبه نخست را از آن خود کند، جایزه بزرگ 10 هزار پوندی را دریافت خواهد کرد. به دو نفر دوم نیز هر کدام جایزه نقدی 4 هزار پوندی اعطا خواهد شد

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*