دیگنیتی تیگو 8 پرو

دیگنیتی در برابر تیگو 8 پرو؛ برنده مقایسه کدام است؟

دیگنیتی پرایم و تیگو 8 پرو به‌عنوان دو شاسی بلند پرفروش بازار ایران محسوب می‌شوند؛ اما کدام‌یک برای خرید بهتر است؟ در ادامه طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات Dignity Prime و Tiggo 8 Pro را مقایسه خواهیم کرد.

دیگنیتی پرایم و تیگو 8 پرو به‌عنوان دو شاسی بلند جذاب بازار ایران محسوب می‌شوند که توانستند طی مدت کوتاهی پس از حضور خود در ایران آمار فروش چشمگیری را به‌ثبت برسانند. اما از میان این دو شاسی بلند کدامیک برای خرید گزینه بهتری است؟ برای پاسخ به این پرسش قصد داریم جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه دیگنیتی در برابر تیگو 8 پرو

طراحی ظاهری

از لحاظ طراحی ظاهری تیگو 8 پرو و دیگنیتی پرایم هر دو در سطح بسیاری خوبی قرار دارند و دو شاسی بلند جذاب چینی به‌شمار می‌روند. البته دیگنیتی با استایل کوپه نسبت به تیگو 8 پرو اسپرت‌تر است. به‌طور کلی انتخاب میان این دو خودرو از لحاظ طراحی ظاهری بیرونی یک موضوع سلیقه‌ای محسوب می‌شود.

تیگو 8 پرو

گفتنی است استایل تیگو 8 پرو بااصالت‌تر بوده و بیشتر یک شاسی بلند مناسب خانواده‌ها محسوب می‌شود. در طرف مقابل دیگنیتی به‌دلیل بدنه اسپرت‌تر خود برای جوانان گزینه جذاب‌تری خواهد بود.

دیگنیتی

از لحاظ طراحی داخلی شاسی بلند تیگو 8 پرو نسبت به دیگنیتی پرایم در وضعیت بهتری قرار دارد. طراحان برای داشبورد این خودرو نمایشگرهای دوگانه به‌هم متصل را در نظر گرفتند. همچنین طراحی اهرم تعویض دنده، کیفیت متریال استفاده شده در رودری‌ها و داشبورد نیز نسبت به دیگنیتی پرایم در وضعیت بهتری قرار دارد. صندلی‌های تیگو 8 پرو نیز از نظر ارگونومی و راحتی نسبت به دیگنیتی بهتر هستند و از بدن سرنشین بیشتر حمایت می‌کنند.

تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو

ضمن این‌که طراحی داخلی دیگنیتی پرایم نیز باکیفیت و زیبا بوده و طراحان از متریال نسبتا باکیفیتی برای ساخت کابین استفاده کردند. با توجه به این‌که فاصله محوری دیگنیتی نسبت به تیگو 8 پرو بیشتر است، فضای کابین جادارتری را نیز به‌همراه دارد. البته شیب انتهای سقف دیگنیتی باعث شده تا سرنشینان عقب فضای سر نسبت کمی نسبت به تیگو 8 پرو در اختیار داشته باشند. به‌طور کلی هر دو خودرو از کابین نسبتا جادار و راحتی برای خانواده‌ها بهره می‌برند.

دیگنیتی

دیگنیتی

گفتنی است تیگو 8 پرو از صندلی‌های ردیف سوم نیز بهره می‌برد، اما این صندلی‌ها آنچنان جادار نبوده و برای کودکان مناسب هستند. همچنین صندوق عقب دیگنیتی پرایم ظرفیتی حدود 780 لیتر و تیگو 8 پرو نیز با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم ظرفیتی برابر با 890 لیتر را به‌همراه دارد.

مشخصات فنی

تیگو 8 پرو نسبت به دیگنیتی پرایم در بخش فنی در سطح بهتری قرار دارد؛ زیرا مدیران خودرو برای تیگو 8 پرو پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم را در نظر گرفته است که می‌تواند قدرتی برابر با 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را به‌تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه از نوع تر به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

تیگو 8 پرو

در طرف مقابل شرکت بهمن موتور برای دیگنیتی پرایم یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ را در نظر گرفته است که می‌تواند قدرتی برابر با 148 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

علاوه بر این، دیگنیتی پرایم حدود 5 کیلوگرم نسبت به تیگو 8 پرو وزن بیشتری داشته و به‌همین دلیل تیگو 8 پرو از لحاظ شتاب، چابکی و هیجان رانندگی می‌تواند راضی‌کننده‌تر ظاهر شود. در واقع تیگو 8 پرو می‌تواند ظرف مدت 8.9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند؛ این در حالی است که دیگنیتی پرایم ظرف مدت 12.5 تا 13 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

دیگنیتی

صرف نظر از شتاب و چابکی، دیگنیتی پرایم نسبت به چری 8 پرو از سواری نرم و لذت‌بخش‌تری برخوردار است و به‌همین دلیل توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند. ضمن این‌که دیگنیتی پرایم از نظر هندلینگ، چسبندگی و احتمال وقوع بیش یا کم‌فرمانی نیز نسبت به تیگو 8 پرو در وضعیت بهتری قرار دارد.

گفتنی است دیگنیتی پرایم به‌دلیل گیربکس CVT آنچنان برای جوان‌ترها رانندگی هیجان‌انگیزی را به‌همراه ندارد، اما برای مشتریان مسن‌تر که به‌رانندگی پرشتاب و هیجانی علاقه‌مند نیستند، گزینه مناسبی خواهد بود. از طرفی تیگو 8 پرو به‌دلیل گیربکس 7 سرعته دو کلاچه و پدال شیفتر برای تعویض دستی می‌تواند هیجان رانندگی بالایی را برای مشتریان جوان به‌همراه داشته باشد.

امکانات رفاهی

تیگو 8 پرو و دیگنیتی پرایم از لحاظ امکانات رفاهی در سطح مناسبی قرار دارند. هرچند تیگو 8 پرو به امکانات بیشتری مجهز شده، اما به‌طور کلی هر دو خودرو جزو خودروهای پرآپشن بازار ایران به‌شمار می‌روند. البته چری تیگو 8 پرو در بخش ایمنی نیز برتری دارد که در ادامه جزئیات آن را شرح خواهیم داد. در جدول زیر می‌توانید امکانات رفاهی این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنید:

امکاناتدیگنیتی پرایمتیگو 8 پرو
چراغدی‌لایت، اتولایت، مه‌شکن جلو و عقب، LED، چراغ بدرقه، ارتفاع نور اتوماتچراغ جلو LED، مه‌شکن  عقب،دی‌لایت، اتولایت، چراغ چرخشی، نورپردازی داخلی
سیستم‌های مالتی مدیاصفحه لمسی 10.25 اینچی، 6 بلندگو، دوربین 360 درجه، GPS، کنترل سیستم صوتی بر روی فرماندوربین عقب و نویگیشن سفارشی، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، دو نمایشگر 12.3 اینچی لمسی چسبیده، تشخیص صوتی
رینگ‌ها18 اینچی آلومینیومی19 اینچی آلومینیومی
شیشه و آینهشیشه‌های برقی، آیینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار و گرم‌کن‌دار،‌ سانروف پانوراماشیشه‌های برقی، آیینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار و گرم‌کن‌دار،‌ سانروف پانوراما
تهویه مطبوعاتوماتیک با دریچه عقباتوماتیک چهارگانه با پنل تنظیم لمسی، تنظیم جداگانه برای ردیف دوم، تنظیم شدت باد در ردیف سوم
صندلیصندلی راننده 6 حرکته برقی و صندلی شاگرد 4 حرکته برقی، صندلی‌های عقب تاشو دو تکه، گرم‌کن جلوصندلی راننده 8 حرکته برقی با مموری و صندلی شاگرد 6 حرکته برقی، صندلی‌های عقب تاشو دو تکه، گرم‌کن و سردکن جلو، دارای صندلی ردیف سوم
فرمانفرمان برقی حساس به سرعتفرمان برقی حساس به سرعت با پدال شیفتر
سایر امکاناتکروز کنترل، استارت دکمه‌ای، دوربین فیلم‌برداری جلو، سنسور بارانکروز کنترل هوشمند، شارژر وایرلس، استارت دکمه‌ای، سنسور باران

امکانات ایمنی

فونیکس تیگو 8 پرو به‌دلیل برخورداری از امکانات ایمنی رده‌بالا نظیر سامانه‌های راداری و هشدار تصادف توانسته از موسسه C-NCAP چین امتیاز کامل را دریافت کند. از این رو تیگو 8 پرو از لحاظ امنیت و امکانات پیشرفته ایمنی نسبت به دیگنیتی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. البته نتایج تست ایمنی دیگنیتی پرایم منتشر نشده و نمی‌توان در خصوص سطح امنیت این دو خودرو به‌شکل دقیق نظر داد.

امکاناتدیگنیتی پرایمتیگو 8 پرو
تجهیزات ایمنی و حفاظتیسنسور پارک جلو و عقب،  پایش فشار باد تایرها،سیستم هشدار دهنده پارک عقب، ورود و استارت بدون سوئیچ، ایموبیلایزر، پایش فشار باد تایرها، رادارهای نقطه کور، تغییر لاین، هشدار تصادف، تابلوخوان، هشدار باز شدن درها
کیسه هوا6 کیسه هوا شامل 2 کیسه جلو، 2 کیسه جانبی و پرده‌ای6 کیسه هوا شامل 2 کیسه جلو، 2 کیسه جانبی و پرده‌ای
سیستم ترمز و پایداریABS ،EBD و BAS، ترمز پارک برقی و اتوهلد، کنترل کشش و پایداری،  کنترل ایستایی درشیب، کنترل سرعت در سرپایینیABS، EBD، BA، سیستم کنترل کشش و پایداری، ترمز اضطراری، کنترل ایستایی درشیب، کنترل سرعت در سرپایینی سیستم کمکی حرکت بین خطوط و حرکت در ترافیک

دیگنیتی بهتر است یا تیگو 8 پرو ؟

تیگو 8 پرو

طبق مقایسه انجام شده می‌توان گفت تیگو 8 پرو به‌دلیل صندوق عقب بزرگتر، صندلی‌های ردیف سوم، امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر، هیجان رانندگی بیشتر، شتاب بالاتر و توان فنی بهتر نسبت به دیگنیتی پرایم گزینه بهتری برای خرید محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است قیمت دیگنیتی پرایم نسبت به Tiggo 8 Pro حدود 30 درصد کمتر بوده و به‌همین دلیل آن دسته از مشتریانی که دارای بودجه کمتری هستند و قصد خرید یک خودرو جذاب، پرآپشن، جادار و با سوای نرم را دارند، می‌توانند به سراغ این شاسی بلند بهمن موتور بروند.