پروژه حمل و نقل تمام برقی پرواز شاهین در امارات متحده عربی

پروژه پرواز شاهین در امارات؛ رویای حمل و نقل تمام برقی در دل کویر

امارات متحده عربی پروژه‌ای بزرگ در حوزه حمل و نقل تمام برقی خودران را کلید می‌زند. این پروژه سه شهر دبی، ابوظبی و شارجه را در بر می‌گیرد.

شرکت سوئدی نوپای «آینراید» (Einride) از همکاری با وزارت انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی جهت گسترش حمل و نقل بار به‌صورت الکتریکی و خودران در این کشور خبر داده است. در واقع این شرکت قرار است ناوگان وسایل نقلیه تمام برقی خودران و زیرساخت‌های خود را در اختیار دولت امارات متحده عربی قرار بدهد تا در یک شبکه حمل و نقل 550 کیلومتری با نام «صعود شاهین» (Falcon Rise) مستقر شوند.

صعود شاهین، پروژه بلندپروازانه جدید امارات برای حمل و نقل تمام برقی

پروژه حمل و نقل تمام برقی پرواز شاهین در امارات متحده عربی

آینراید در تفاهم‌نامه‌ای که با امارات متحده عربی برای این پروژه حوزه حمل و نقل امضا کرده، متعهد به ارائه زیرساخت شارژ و وسایل نقلیه تمام برقی خودران خود شده است. به‌طور دقیق‌تر، این شرکت باید 2 هزار کامیون برقی، 200 کامیون خودران و 8 جایگاه شارژ با 500 نقطه شارژ را در شبکه‌ای 550 کیلومتری پیاده‌سازی کند که سه شهر ابوظبی، دبی و شارجه را در بر می‌گیرد. به‌گفته آینراید، مدیریت، بهینه‌سازی و نظارت بر این شبکه، مبتنی بر پلتفرم Saga متعلق به این شرکت سوئدی صورت می‌گیرد و ماحصل آن مدیریت و بهینه‌سازی حمل و نقل جاده‌ای بار، فعالیت بی‌وقفه و کاهش آلایندگی‌ها در مناطق مذکور خواهد بود.

انتظار می‌رود که اجرایی‌سازی پروژه صعود شاهین در امارات متحده عربی 5 سال به طول بینجامد. گفته می‌شود که این پروژه تحولی را در حوزه حمل بار در این کشور ایجاد می‌کند و حتی فراتر از این، معیاری برای حمل و نقل سازگار با محیط زیست در نقاط دیگر جهان خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که در آینده با پیشروی هرچه بیشتر این پروژه جدید دولت امارات، چه جزئیات بیشتری درباره آن به‌اشتراک گذاشته می‌شود.

آینراید شرکت نوپایی در نظر گرفته می‌شود که تاسیس آن به سال 2016 بر می‌گردد. این شرکت با وجود عمر کوتاه 7 ساله خود، با امضای این تفاهم‌نامه با امارات متحده عربی، دستاورد چشمگیری را برای خود رقم زده است. این شرکت فعالیت خود را ابتدا از سوئد شروع کرد و به‌سرعت توانست با استقرار اپراتورهایی در تگزاس برای حمل و نقل خودران، محدوده فعالیت خود را به ایالات متحده آمریکا برساند. آن‌ها حتی به سمت بازار اروپا، به‌خصوص مناطق متمرکز روی حمل و نقل بار مثل آلمان حرکت کردند. حالا هم همان‌طور که مشاهده می‌کنید، موفق به ورود به بازار حوزه خلیج فارس شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*