رکورد جدید تسلا مدل S پلید در پیست نوربرگ رینگ آلمان

تسلا مدل S پلید رکورد پیست نوربرگ رینگ را شکست + ویدیو

تسلا مدل S باری دیگر موفق به ثبت رکورد سرعت در پیست نوربرگ رینگ شد. این خودرو تسلا در این دور اختلافی چشمگیر نسبت به رکورد پورشه داشته است.

ثبت رکورد در پیست نوبرگ رینگ، معروف به جهنم سبز آلمان برای خیلی از خودروسازان اهمیت ویژه‌ای دارد و از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای خودنمایی استفاده می‌کنند. تسلا و پورشه هم دو خودروسازی‌اند که طی چند سال اخیر، رقابت تنگاتنگی برای ثبت رکورد در این پیست معروف داشته‌اند. حالا تسلا با خودرو مدل S پلید موفق شده است باری دیگر از رقیب خود جلو بزند و رکورد سریع‌ترین دور در پیست نوربرگ رینگ بین خودروهای الکتریکی را متعلق به خود کند.

رکورد جدید تسلا مدل S پلید در پیست نوربرگ رینگ آلمان

رکورد جدید تسلا مدل S پلید در پیست نوربرگ رینگ آلمان

حساب رسمی تسلا در توییتر به‌تازگی با انتشار چند تصویر و یک ویدیو، از تصاحب رکورد جدیدی در پیست نوربرگ رینگ توسط مدل S پلید خبر داد. به‌طور دقیق، این خودرو تسلا توانسته است با اختلافی 8 ثانیه‌ای نسبت به رکورد 7 دقیقه و 33 ثانیه‌ای پورشه با تایکان توربو S، ظرف 7 دقیقه و 25.231 ثانیه این پیست را دور بزند؛ اختلافی که در نوربرگ رینگ به هیچ وجه پایین در نظر گرفته نمی‌شود. تسلا برای این خودرو از پکیج ویژه‌ای با نام Track Package استفاده کرده است که ترمزها و تایرهای جدید و حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعتی را به‌دنبال دارد.

شکل‌گیری رقابت بین تسلا و پورشه به سال 2019 بر می‌گردد که پورشه خودرو الکتریکی جدید تایکان را جهت ثبت رکوردی تازه راهی پیست نوربرگ رینگ کرد. پس از آن، تسلا هم عزم خود را جزم کرد تا قدرت نسخه پلید خودرو مدل S را به رخ بکشد و در همین راستا نمونه‌های اولیه این نسخه را در پیست به آزمایش گذاشت که موفق شدند رکوردهایی جالب توجه را ثبت کنند. نهایتاً پس از دو سال تاخیر، نسخه نهایی پلید در سال 2021 عرضه شد و رکورد پیشین را شکست که در اختیار پورشه بود.

با این حال، پورشه تایکان توربو S در سال 2022 رکورد خود در نوربرگ رینگ را از مدل اس پلید با اختلاف 2 ثانیه‌ای پس گرفت. این تایکان توربو S هرچند در اصل همان نسخه استاندارد تولیدی بود، از یک کیت عملکرد ویژه بهره می‌بُرد. همان‌طور که مشاهده کردید، حالا در سال 2023 مدل اس پلید باری دیگر رکورد این پیست معروف را از رقیب چند ساله‌اش تصاحب کرده است؛ موضوعی که این رقابت را هرچه جذاب‌تر از قبل می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*