فیدلیتی جک S5

مقایسه فیدلیتی با جک S5؛ کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

فیدلیتی پرایم و جک S5 نیوفیس به‌عنوان دو رقیب بزرگ یکدیگر در بازار ایران محسوب می‌شوند؛ اما از میان دو شاسی بلند چینی Fidelity و Jac s5 کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

فیدلیتی پرایم و جک S5 نیوفیس به‌عنوان دو شاسی بلند تک دیفرانسیل پرفروش بازار ایران محسوب می‌شوند که میان آنها رقابت نزدیکی وجود دارد؛ اما از میان آنها کدام‌یک برای خرید گزینه بهتری است؟ برای پاسخ به این پرسش قصد داریم جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات این دو شاسی بلند چینی بازار ایران را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه فیدلیتی با جک S5

بخش طراحی ظاهری

فیدلیتی

جک اس 5 بر پایه توسان مدل 2011 توسعه پیدا کرده و به‌همین دلیل از لحاظ طراحی یک خودرو قدیمی محسوب می‌شود؛ اما فیدلیتی پرایم که در سال 2019 معرفی شده از طراحی جذاب‌تر و مدرن‌تری بهره می‌برد.

فیدلیتی

از این رو فیدلیتی پرایم در بخش ظاهری نسبت به جک اس 5 نیوفیس برتری دارد و یک گزینه جذاب‌تر محسوب می‌شود. البته کرمان موتور برای جک S5 نیوفیس تغییراتی را در نظر گرفته است، اما کماکان قادر به رقابت با فیدلیتی پرایم نیست.

فیدلیتی

فیدلیتی

در بخش طراحی داخلی نیز برتری با فیدلیتی پرایم است؛ چرا که داشبورد فیدلیتی پرایم طبق زبان جدیدی طراحی شده و سازگار با سلیقه مشتریان امروزی است. در طرف مقابل داشبورد جک اس 5 نیوفیس طبق زبان طراحی بیش از 10 سال قبل توسعه پیدا کرده و دیگر جذاب به‌نظر نمی‌رسد. از این رو فیدلیتی پرایم در بخش طراحی برتری کاملی دارد.

جک اس 5 نیوفیس

جک اس 5 نیوفیس

علاوه بر این، فیدلیتی فضای داخلی و فضای صندوق بیشتری را نسبت به جک اس 5 به‌همراه دارد و به‌همین دلیل یک خودرو جادارتر برای مالکان محسوب می‌شود. در واقع ظرفیت صندوق عقب فیدلیتی پرایم برابر با 1260 لیتر و فضای صندوق جک S5 نیوفیس نیز برابر با 505 لیتر است.

مشخصات فنی

هرچند جک اس 5 از لحاظ طراحی ظاهری یک خودرو قدیمی به‌شمار می‌رود، اما کرمان موتور برای آن پیشرانه و گیربکس جدیدی در نظر گرفته و آن را از لحاظ فنی در سطح شاسی بلند کی ام سی کی 7 قرار داده است. در واقع جک S5 به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 171 اسب بخار و گشتاور 251 نیوتن‌متر را به‌تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها می‌رسد.

جک اس 5 نیوفیس

فیدلیتی پرایم هم به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با سیستم پاشش سوخت غیر مستقیم مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 155 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را به‌تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 دنده اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

fidelity prime

جک اس 5 نیوفیس به‌دلیل پیشرانه قدرتمندتر و وزن کمتر از شتاب بهتری نسبت به فیدلیتی پرایم برخوردار است. جک S5 نیوفیس می‌تواند ظرف مدت 11 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، اما فیدلیتی پرایم ظرف مدت 11.9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

البته هر دو خودرو سواری خیلی نرمی را به‌همراه ندارند، اما جک S5 نسبت به رقیب خود از سواری نسبتا نرم‌تری برخوردار است. فیدلیتی پرایم نیز در بخش هندلینگ و پایداری بهتر از جک اس 5 نیوفیس است.

امکانات رفاهی

فیدلیتی

فیدلیتی پرایم و جک اس 5 نیوفیس از لحاظ امکانات رفاهی تا حدودی در یک سطح قرار دارند. هرچند فیدلیتی پرایم از سیستم تهویه اتوماتیک بی‌‌بهره مانده و یک نقطه ضعف بزرگ برای آن به‌شمار می‌رود، اما بهمن موتور برای آن در صندوق برقی هوشمند، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو، سقف پانوراما و دوربین 360 را در نظر گرفته که جک اس 5 نیوفیس از آنها بی‌بهره است. در ادامه جدول مقایسه امکانات رفاهی این دو شاسی بلند مونتاژی را مشاهده می‌کنید:

امکاناتجک اس 5 نیوفیسفیدلیتی پرایم
چراغدی‌لایت، اتولایت، مه‌شکن جلو و عقبچراغ جلو LED، مه‌شکن عقب، دی‌لایت، اتولایت
سیستم‌های مالتی مدیاصفحه نمایشگر، 6 بلندگو، GPS، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، دوربین عقبتعداد 8 اسپیکر، صفحه لمسی 10.25 اینچی، هندزفری، دوربین 360 و نویگیشن
رینگ‌ها18 اینچی آلومینیومی20 اینچی آلومینیومی
شیشه و آینهشیشه‌های برقی، آیینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار و گرم‌کن‌دار،‌ سانروفشیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، سانروف پانوراما
تهویه مطبوعاتوماتیکدستی دیجیتال
صندلیصندلی راننده 6 حرکته برقی با مموری، صندلی شاگرد دستی، گرم‌کن جلو، روکش چرمیصندلی‌ راننده و سرنشین جلو برقی، روکش چرم، گرم‌کن جلو
سایر امکاناتکروز کنترل، سنسور باران، پورت 12 ولت، ورود و استارت بدون کلیدکروز کنترل، سنسور باران، پورت 12 ولت، ورود و استارت بدون کلید

امکانات ایمنی

جک اس 5 نیوفیس

جک S5 توانسته 5 ستاره ایمنی را از موسسه C-NCAP چین از آن خود کند که از ایمن بودن این خودرو حکایت دارد؛ اما تاکنون فیدلیتی پرایم در این تست‌ها شرکت نکرده و به‌همین دلیل نمی‌توان در خصوص امنیت آن به‌طور قطعی نظر داد. البته فیدلیتی پرایم روی پلتفرم جدیدتری توسعه پیدا کرده و به‌دلیل برخورداری از امکانات ایمنی چون 4 کیسه هوا، رادار تغییر خط و رادار هشدار نقطه کور از لحاظ ایمنی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

امکاناتجک S5 نیوفیسفیدلیتی پرایم
تجهیزات ایمنی و حفاظتیسیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، حسگر پارک جلو و عقب، پایش فشار بادرادار هشدار نقاط کور و تغییر لاین، ایموبلایزر، حسگر پارک جلو و عقب، پایش فشار باد
کیسه هواراننده و سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو (در مجموع 4 عدد)راننده و سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو (در مجموع 4 عدد)
سیستم ترمز و پایداریترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی هیدرولیک (HBA)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل سرعت در شیب (HDC)ترمز دیسكی جلو و عقب، سیستم ترمز ضد قفل (EBD+ABS)، سیستم كمکی در سربالایی (HSA)، سیستم كنترل پایداری الكتریكی (ESP)، سیستم كنترل كشش (TCS)، کنترل سرعت در شیب

فیدلیتی پرایم بهتر است یا جک اس 5 نیوفیس؟

به‌طور کلی فیدلیتی پرایم به‌دلیل برخورداری از امکانات رفاهی متنوع‌تر، امکانات ایمنی مدرن‌تر، رونق مناسب بازار خرید و فروش، نمای ظاهری و داخلی جذاب‌تر به‌همراه کابین جادارتر به‌عنوان گزینه بهتری برای خرید محسوب می‌شود.

البته جک اس 5 نیوفیس برای آن دسته از مشتریانی که عملکرد فنی و چابکی برای آنها در اولویت قرار دارد، گزینه بهتری بوده و سواری هیجان‌انگیز و لذت‌بخش‌تری را به‌همراه دارد. همچنین قیمت جک S5 نیوفیس نسبت به فیدلیتی پرایم کمتر بوده و برای مشتریان با بودجه محدود گزینه مناسبی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام واقعا بعضی خودرو سازها کشور رو کردن مال پدرشون هیچ قانونی هم سرشون نمی شه تا امثال برخی سیاسیون رشوه خور رو دارن . کرمان موتور خودرو خودشو با شرایط میذاره به تعهداتشان کاری ندارم ولی قانون درست کردن اگه در هر زمان بخواهید تسویه حساب کنید و خودرو رو از رهن در بیارید باید تمام سود رو تاپایان قرداد پرداخت کنید . این مدل قوانین دیکتاتور مآبانه حتی توکشور های آفریقای بد حکومت هم دیده نشده کاش یکی اینا رو تو کتاب ها رکورد ثبت کنه، اینقدر ظلم و بی عدالتی و قلدری ….. وقتی کشور دست این مدل تفکر سرمایه داری می‌افته… شاه رو از کشور بیرون کردند ولی امثال این بیشرفها در کشور هستند.خدایاما از دست این سرمایه داران بی درد نجات بده.