گوشی زیر 100 دلار ایرانی

گوشی های زیر 100 دلار ایرانی امسال روانه بازار می‌شوند

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت گوشی های زیر 100 دلار ایرانی امسال روانه بازار می‌شوند.

جلسه هیات دولت، روز گذشته برگزار شد و پس از این جلسه، عیسی زارع پور به‌عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به برخی سوالات پاسخ داد. وی در خصوص هوش مصنوعی گفت مرکز ملی فضای مجازی، تقسیم کار درباره هوش مصنوعی را در نهادهای مختلف دولت انجام می‌دهد و متولی ایجاد قوانین پیرامون آن است. وی افزود این مرکز از مدت‌ها پیش روی سند توسعه هوش مصنوعی کار می‌کند و پژوهشگاه ارتباطات نیز از یک و نیم سال پیش روی نقشه راه هوش مصنوعی مشغول به کار است.

وزیر ارتباطات در ادامه افزود، پرداخت به هوش مصنوعی در برنامه هفتم توسعه جزو تکالیف بوده و ارتباطات، هوشمندسازی و استفاده حداکثری از این فناوری برای همه دستگاه‌ها توصیه شده است. به‌همین دلیل امیدواریم در نهایت تمام نهادهای حاکمیت با استفاده از هوش مصنوعی دچار تحول شوند.

همکاری وزارت ارتباطات و صمت برای تولید گوشی های ایرانی زیر 100 دلار

زارع پور در ادامه صحبت‌های خود به تولید گوشی های ایرانی اشاره کرد و در این رابطه گفت بر اساس برنامه، امسال یک میلیون گوشی ایرانی زیر 100 دلار تولید می‌شود و در این خصوص با وزارت صمت همکاری می‌کنیم. بر این اساس تولید گوشی همراه داخلی امسال جلوه دیگری پیدا می‌کند و چند بازیگر جدید نیز به حوزه تولید گوشی های همراه بومی وارد می‌شوند. قابل ذکر است چندی پیش نیز معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفته بود ۵۰۰ میلیارد تومان وام بانکی برای تولید گوشی ایرانی اختصاص پیدا کرده است.

گوشی زیر 100 دلار ایرانی

وزیر ارتباطات همچنین به بومی‌سازی پلتفرم‌های مورد نیاز مردم اشاره کرد و گفت با حمایت‌های صورت گرفته و همت جوانان، متخصصان پلتفرم‌های داخلی مشغول فعالیت و پاسخ به نیاز مردم هستند تا پلتفرم‌های مورد نیاز مردم برای ارتباط مردم با مردم، بومی‌سازی شوند. وی افزود طبق مصوبه دولت، وزارت صمت مکلف شده تا روی تجهیزاتی غیر از گوشی همراه که دارای سیستم عامل هستند، از سیستم عامل مورد تایید وزارت ارتباطات استفاده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*