قابلیت چت بات هوش مصنوعی در اینستاگرام

هوش مصنوعی با 30 شخصیت مختلف به اینستاگرام می‌آید

احتمالاً چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی به اینستاگرام اضافه می‌شوند. این بات‌های Instagram با 30 شخصیت متفاوت، در اختیار کاربران خواهند بود.

موج جدید هوش مصنوعی چند ماهی است که در بین رسانه‌ها به راه افتاده است و هر شرکتی در هر مقیاسی تلاش دارد که همگام با این موج به جلو برود. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا یا همان فیسبوک سابق مدتی قبل در اوایل سال 2023 اظهار داشت که این شرکت شخصیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی را در دست توسعه دارد که می‌توانند به روش‌های مختلف به کمک مردم بیایند. همچنین اینکه آن‌ها به‌دنبال ارائه بات‌های هوش مصنوعی برای مکالمات متنی مثل واتساپ و مسنجر هستند. حالا شنیده‌ها حکایت از این دارند که چت بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به‌زودی به اینستاگرام راه پیدا می‌کنند.

چت بات‌های هوش مصنوعی، در راه اینستاگرام

قابلیت چت بات هوش مصنوعی در اینستاگرام

افشاگر «الساندرو پالوزی» به‌تازگی از طریق حساب توییتر خود اسکرین‌شاتی از قابلیت گفتگو با هوش مصنوعی در اینستاگرام را به اشتراک گذاشت. بنا به گفته او، در آینده بات‌های هوش مصنوعی موسوم به «AI Agents» به اینستاگرام اضافه می‌شوند که توانایی پاسخ به سوالات کاربران، توصیه به آن‌ها و همچنین کمک به آن‌ها برای نوشتن پیام را دارند. کاربران می‌توانند شخصیت مشخص دلخواه خود برای این بات‌های هوش مصنوعی را از مجموع 30 شخصیت موجود انتخاب کنند.

اینکه چنین قابلیتی در بستر Instagram چقدر کاربرد دارد، محل بحث است. گذشته از این، بات‌های هوش مصنوعی اینستاگرام باید به شکلی طراحی شوند که گفتگو با آن‌ها برای کاربر سرگرم‌کننده و هرچه نزدیک‌تر به یک شخصی واقعی باشد. در همان حال، نباید این بات‌ها در گفتگو با کاربران از مرز مشخصی بگذرند؛ به‌عنوان مثال، توصیه‌ای اشتباه به کاربران خصوصاً کاربران کم‌سن و سال‌تر بکنند.

متا تنها شرکتی نیست که به ایده چت بات‌های هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از المان‌های پلتفرم خود پرداخته است. چند ماه قبل اسنپ‌چت هم چت بات My AI را در اختیار کاربران خود قرار داد که بر پایه چت بات چت جی پی تی محصول شرکت OpenAI توسعه پیدا کرده بود. حتی وب‌سایت‌هایی نظیر Character.ai که امکان گفتگو با چت بات‌های مبتنی بر شخصیت‌های غیرواقعی پرطرفدار را فراهم می‌کنند، مورد استقبال قرار گرفته‌اند. در مجموع استفاده از چت بات‌های هوش مصنوعی برای کاربری‌های متفاوت ثمربخش بوده است و متا هم می‌تواند از این فناوری جهت بهبود تجربه کاربری اینستاگرام بهره بگیرد.

حال باید منتظر و ماند دید که متا نهایتاً از چنین قابلیتی برای اینستاگرام رونمایی می‌کند یا خیر. حداقل در مقطع کنونی این شرکت شایعه اضافه شدن چت بات هوش مصنوعی به این پلتفرم را تایید یا تکذیب نکرده است. نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به ارائه چنین قابلیتی در اینستاگرام چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*