میتسوبیشی کلت 2024

میتسوبیشی کلت 2024 ؛ احتمالا آخرین سامورایی در ایران

میتسوبیشی کلت 2024 ، همان رنو کلیو اما با لباس ژاپنی است که احتمالا راهی ایران شود. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت Mitsubishi Colt 2024 همراه می‌شویم.

شرکت آرین پارس موتور که در حال حاضر با لاماری ایما می‌تازد، در سال‌های قبل‌تر مسئولیت واردات محصولات میتسوبیشی را بر عهده داشت. هرچند که واردات میتسوبیشی به ایران فعلا مشخص نیست و آرین پارس موتور هم سرگرم لاماری ایما فیس لیفت و فول آپشن است اما می‌توان امیدوار بود که شاید میتسوبیشی کلت 2024 برای رقابت با هیوندای i20 کرمان موتور به ایران بیاید. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت و امکانات و آپشن‌های میتسوبیشی کلت جدید و هیبریدی همراه می‌شویم.

فهرست عناوین:

مشخصات فنی میتسوبیشی کلت 2024

اجازه دهید یک مثال بزنیم؛ رنو ساندرو در بسیاری از کشورهای اروپایی با نام داچیا به فروش می‌رسد. همین اتفاق برای رنو کلیو هم رخ داده و با اسم میتسوبیشی کلت راهی بازار شده است. حتی میتسوبیشی ASX جدید هم نقش و نگار رنو کپچر را دزدیده! این خودرو دقیقا سه تریم مختلف شامل موتور تنفس طبیعی، توربو شارژر و هیبریدی دارد که آپشن‌ها و امکانات هر کدام از ‌آن‌ها، با دیگری فرق می‌کند.

مدل پایه با موتور 3 سیلندر تنفس طبیعی

میتسوبیشی کلت 2024

تریم ارزان و استاندارد میتسوبیشی کلت 2024 از یک موتور 3 سیلندر توربو شارژ 1 لیتری بهره می‌برد که به طور دقیق، 66 اسب بخار قدرت و 95 نیوتن متر گشتاور را راهی چرخ‌های جلویی می‌کند.

مدل توربو شارژ با موتور 3 سیلندر

نسخه بعدی، همین موتور 1 لیتری را با یک توربو شارژ جفت می‌کند و توان خود را به 90 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور می‌رساند. از نظر توان، ام وی ام ایکس 22 پرو توربو شارژ نزدیک‌ترین رقیب میتسوبیشی کلت 2024 در ایران به حساب می‌آید.

مدل هیبریدی با موتور 1.6 لیتری و باتری‌های 1.2 کیلو واتی

در نهایتا به میتسوبیشی کلت هیبریدی مدل 2024 می‌رسیم که از موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد و یک موتور برقی هم در محور جلویی دارد که مجموع آن‌ها، تقریبا 141 اسب بخار قدرت را به راننده می‌دهند. موتور بنزینی به تنهایی حدود 148 نیوتن متر گشتاور دارد در حالی که موتور برقی می‌تواند تا 205 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

خودرو هاچ بک جدید میتسوبیشی Colt هیبریدی

شتاب 0 تا 100 میتسوبیشی کلت هیبرید حدود 9.3 ثانیه است که این عدد در مدل توربو شارژر تا 12.2 ثانیه بالا می‌رود و مدل 1 لیتری تنفس طبیعی هم زیاد چابک نیست و تقریبا 17 ثانیه طول می‌کشد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت میتسوبیشی کلت 2024 در نسخه هیبریدی و توربو شارژ هم به 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ در حالی که این فاکتور برای مدل استاندارد (سه سیلندر تنفس طبیعی) به 160 کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود.

خودرو هاچ بک جدید میتسوبیشی Colt

گیربکس میتسوبیشی کلت 2024 در مدل پایه، یک گیربکس دستی 5 دنده و در مدل توربو شارژ، گیربکس دستی 6 سرعته است اما مدل هیبریدی به گیربکس اتوماتیک CVT مجهز خواهد بود. از دیگر مزایای میتسوبیشی کلت HEV یا همان هیبرید می‌توان به پکیج باتری‌های 1.2 کیلو واتی، سیستم ترمزهای احیا شونده و رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی اشاره کرد.

در ادامه به سراغ آپشن‌ها و امکانات میتسوبیشی کلت 2024 می‌رویم:

  • مولتی مدیای 9.3 اینچی
  • شارژر وایرلس
  • 2 پورت شارژ USB و شارژر فندکی
  • سیستم صوتی بوز با 9 اسپیکر و ساب ووفر مستقل
  • کلاستر دیجیتال 7 اینچی استاندارد و 10 اینچی آپشنال
  • گرمکن فرمان
  • چراغ‌های bi-LED
  • دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن
  • استارت کی لس
  • کروز کنترل
  • سانروف برقی
  • سیستم تهویه هوای اتوماتیک آپشنال
  • سنسور نور
  • دی لایت و اتولایت

طراحی ظاهری و ابعاد

خودرو هاچ بک جدید میتسوبیشی Colt هیبریدی

اندازه و ابعاد میتسوبیشی کلت 2024 فرق خاصی با رنو کلیو ندارد و شامل 4050 میلی متر طول، 1798 میلی متر عرض و 1440 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به 2580 میلی متر می‌رسد.

خودرو هاچ بک جدید میتسوبیشی Colt هیبریدی

چهره هم از هزار متری داد می‌زند که رنو هستم! فقط به فرم چراغ‌ها و هواکش سپر نگاه کنید. البته فرم دی لایت‌ها کمی با رنو کلیو فرق می‌کند اما طرح کاپوت و حتی خط‌های روی رکاب هم دقیقا همان کلیو هستند.

خودرو هاچ بک جدید میتسوبیشی Colt

نمای عقبی هم فقط آرم رنو را از روی خط زده و اسم میتسوبیشی را با فونت درشت اضافه کرده است. دو هواکش مصنوعی هم به این قسمت اضافه شده و سر اگزوزها هم خود را مخفی کرده‌اند.

طراحی کابین و داشبورد

میتسوبیشی کلت 2024

داشبورد میتسوبیشی کلت 2024 ضمن اینکه سادگی را نشان می‌دهد، اما از فاکتورهای مدرن هم بهره می‌برد. کلاستر دیجیتال 10 اینچی و مولتی مدیای 7 اینچی با فرم ایستاده و اهرم اسپرت دنده، از زیباترین قطعاتی هستند که در کابین میتسوبیشی کلت جدید به چشم می‌آیند.

میتسوبیشی کلت 2024

همچنین نوارهای جذاب با طرح کرومی در قسمت‌هایی مثل غربیلک فرمان، گردگیر دنده، قاب پشت آمپر و دریچه‌های سیستم تهویه، این هاچ بک کوچک را درخشان‌تر کرده‌اند. هرچند که سیستم تهویه اتوماتیک در اتاق میتسوبیشی کلت 2024 دیده نمی‌شود اما گرمکن صندلی و فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده، ترمز پارک برقی و اتوهلد را می‌توانید در اینجا پیدا کنید.

قیمت میتسوبیشی کلت 2024 و شانس واردات به ایران

میتسوبیشی کلت 2024

فعلا هیچ عددی به صورت رسمی اعلام نشده است اما با شانس بالایی می‌توان گفت که قیمت میتسوبیشی کلت معمولی از 20 هزار دلار شروع می‌شود. در حال حاضر واردات هیوندای i20 به ایران قطعی شده و شرکت آرین پارس موتور با واردات میتسوبیشی کلت 2024 به ایران، می‌تواند یک رقابت جذاب از مدل هاچ بکی را شروع کند. هرچند که قیمت آن حسابی ترسناک خواهد بود و شاید به بالای 2 میلیارد تومان هم برسد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*