سونامی کاهش قیمت خودرو در بازار

سونامی کاهش قیمت خودرو در بازار؛ ۵۰ درصد ثبت نام کنندگان خودروهای مونتاژی انصراف دادند

سونامی کاهش قیمت خودرو در بازار گریبان سامانه یکپارچه خودرو را نیز گرفته و طبق آمار، نیمی از متقاضیان خرید خودرو منصرف شده‌اند. حقیقت چیست؟

طی هفته‌های اخیر قیمت خودرو به‌طرز عجیب و غریبی وارد فاز نزولی شد و این روند همچنان نیز ادامه دارد. نوسان قیمت ماشین در بازار ایران بسیار است و در برهه‌ای از زمان شاهد افزایش لجام گسیخته نرخ‌ها هستیم و گاهی اوقات هم کاهشی شدن بازار تعجب همگان را بر می‌انگیزاند.

سونامی کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه دارد

سونامی کاهش قیمت خودرو در بازار

با ادامه روند نزولی نه‌تنها قیمت محصولات داخلی بلکه قیمت تمامی خودروهای چینی و خارجی هم کاهش یافتند؛ به‌طوری که آمار و ارقام جدید نشان می‌دهند نیمی از متقاضیان خرید خودرو در سامانه یکپارچه از ادامه خرید انصراف داده‌اند. طبق اعلام تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو، قرعه کشی محصولات دور دوم سامانه روز گذشته انجام شده و نتایج آن که شامل اولویت‌بندی و موعد  تحویل محصولات است از 24 خرداد ماه به سمع و نظر مشتریان خواهد رسید. وی گفت:

بیش از 20 درصد متقاضیان خودروهای داخلی و حدود 50 درصد از خریداران خودروهای مونتاژی مرحله نخست پیش فروش خودرو اقدام به تکمیل وجه نکرده و انصراف داده‌اند. با این اوصاف ظرفیت بسیاری از محصولات افزایش یافته و موعد تحویل ماشین‌ها زودتر از حد معمول خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد نزولی بودن بازار و قیمت‌های کاهش یافته خودرو باعث شود نتایج دور دوم نیز به‌همین منوال پیش برود و انصراف قطعی مشتریان در این مرحله بیشتر ادامه یابد. همچنین جالب است بدانید که حاشیه سود خودروهای دور دوم بیش از دور اول است و این موضوع یعنی درصد بیشتری از متقاضیان اقدام به انصراف خواهند کرد.