جذابترین برنامه قفل صفحه نمایش اندروید

10 مورد از جذابترین برنامه های قفل صفحه نمایش در اندروید که باید امتحان کنید

در ادامه تعدادی از جذابترین برنامه های کنترل قفل صفحه نمایش سیستم عامل اندروید را معرفی می‌کنیم که ظاهر یکنواخت این بخش را به‌طور قابل ملاحظه‌ای بهبود می‌بخشند!

گوگل از همان نسل‌های نخست اندروید امکان استفاده از ابزارک‌ها (ویجت‌ها) در صفحه لاک اسکرین را در اختیار کاربرانش قرار داده بود. با این وجود، در سال 2014 و در نسخه آبنبات چوبی، به یک باره امکان استفاده از ویجت‌ها از کاربران گرفته شد.

این تصمیم در آن زمان بسیار عجیب به نظر می‌رسید؛ چراکه کاربران استقبال فراوانی از ابزارک‌ها کرده بودند و معمولا از آن‌ها در صفحه لاک اسکرین خود استفاده می‌کردند!

از آن زمان به بعد، کاربران اندروید می‌توانند ویجت‌هایی را به لاک اسکرین خود اضافه کنند. با این حال محدودیت‌های فراوانی در استفاده از آن‌ها و نمایششان وجود دارد که باعث می‌شوند بسیاری افراد قید استفاده از آن‌ها را بزنند.

از جمله ویجت‌های قابل استفاده در لاک اسکرین گوشی‌های اندرویدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساعت
  • موزیک پلیر
  • آلارم تنظیم‌شده بعدی
  • آب و هوا
  • پایش سلامت
  • ضبط کننده صدا

البته گوگل تعدادی ویجت را نیز برای لاک اسکرین آیفون‌ها عرضه کرده؛ بنابراین امید می‌رود در آینده شاهد بهبود وضعیت ابزارک‌های اندرویدی باشیم.

با این حال اگر ویجت‌های کنونی لاک اسکرین اندروید مورد پسندتان نیستند تا پایان این متن با گجت نیوز همراه باشید؛ چرا که قصد داریم به بررسی تعدادی از جذابترین برنامه هایی بپردازیم که می‌توانند کنترل قفل صفحه نمایش گوشی اندروید شما را به دست گرفته و تجربه کاربری قابل قبولی ارائه دهند.

جذابترین برنامه های مخصوص قفل صفحه نمایش در گوشی های اندروید

AppLock

نرم افزار AppLock

اپلیکیشن AppLock امکان ورود به گوشی شما از طریق پین کد یا الگو را فراهم کرده و از چهره افرادی که سعی داشته باشند بدون اجازه وارد گوشی شوند، عکس سلفی می‌گیرد!

علاوه بر این، طراحی بصری جذاب و خصوصا استفاده از تم‌های متحرک باعث می‌شوند که AppLock بتواند جایگزین بسیار خوبی برای صفحه اصلی لاک اسکرین اندروید باشد که فاقد هرگونه جذابیت بصری است.

به کمک اپ‌لاک می‌توانید به جای وارد کردن پسورد به‌صورت حروف یا اعداد، از اموجی‌ها هم استفاده کنید. در این شرایط، تم‌های بسیار جذاب نیز به کمک شما خواهند آمد تا وارد کردن پسورد یا الگو در گوشی اندرویدی برای‌تان تجربه‌ای دلچسب باشد!

البته AppLock، همان‌طور که از نامش پیداست، صرفا مخصوص صفحه قفل اندروید شما نیست و می‌تواند هریک از اپلیکیشن‌های گوشی شما نظیر پیام‌رسان‌ها، گالری، اپلیکیشن‌های ایمیل و… را مطابق نظر شما قفل کند.

در این شرایط حتی اگر گوشی خود را قفل نکرده در محلی رها کنید می‌توانید مطمئن باشید که کسی قادر نخواهد بود وارد اپلیکیشن‌های حساس شما شود.

دانلود اپلیکیشن AppLock از فروشگاه گوگل پلی

Keypad Lock Screen

جذابترین برنامه قفل صفحه نمایش اندروید

اپلیکیشن Keypad Lock Screen برای افرادی مناسب است که تنها قصد دارند ظاهر لاک اسکرین گوشی اندرویدی خود را تغییر دهند.

پس از این که اپلیکیشن را دانلود و نصب کردید، باید قابلیت تعیین پین کد را از بخش تنظیمات آن فعال کرده و سپس یک پسورد مجزا برای آن تعیین کنید.

پس از این کار شما می‌توانید وارد اپلیکیشن شده و از قابلیت‌های جذاب آن لذت ببرید.

اپلیکیشن Keypad Lock Screen مجموعه‌ای از والپیپرهای جذاب برای لاک اسکرین را پیش روی‌تان قرار می‌دهد که می‌توانید به‌راحتی یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. این قابلیت برای افرادی مناسب است که مایل به عوض کردن دائمی تصویر پس‌زمینه صفحه لاک اسکرین هستند؛ اما وقت و حوصله انجام این کار را ندارند!

علاوه بر این، روش‌های امنیتی ارائه شده توسط این اپلیکیشن نیز پین کد یا الگو هستند که مشابه نمونه ارائه شده در خود سیستم عامل اندروید خواهند بود.

در این برنامه همچنین می‌توانید عکس‌های موجود در گالری خود را به‌عنوان تصویر پس‌زمینه صفحه قفل انتخاب کنید؛ هرچند که این قابلیت توسط خود اندروید نیز به کاربران ارائه می‌شود.

از سوی دیگر، برخی انیمیشن‌ها و صداهای مربوط به باز شدن قفل لاک اسکرین نیز می‌توانند جذابیت بیشتری به قفل صفحه نمایش در گوشی های اندرویدی ببخشند.

دانلود اپلیکیشن Keypad Lock Screen از فروشگاه گوگل پلی

Door Lock Screen

اپلیکیشن Door Lock Screen

یکی دیگر از جذابترین برنامه های مخصوص قفل صفحه نمایش اندروید نیز Door Lock Screen است که در حقیقت یک روش تعاملی برای ورود به گوشی به شمار می‌رود.

به‌طور خلاصه، این اپلیکیشن درهایی با طراحی و شکل مختلف را بر روی لاک اسکرین شما قرار می‌دهد که برای وارد شدن به صفحه اصلی گوشی باید آن‌ها را همانند درهای واقعی حرکت دهید!

در این اپلیکیشن بیش از 15 در مختلف وجود دارند که هریک انیمیشن‌ها و صداهای مخصوص به خود را دارند. اگر صدای گوشی شما روشن باشد، می‌توانید در کنار انیمیشن، صدای بسیار واقعی باز شدن، بسته شدن و یا کشیده شدن لنگه‌های در به طرفین را مشاهده فرمایید.

در این خصوص، نورپردازی و سایه‌زنی بسیار واقع‌گرایانه اپلیکیشن را نیز نباید از یاد برد!

اپلیکیشن Door Lock Screen از دو تم تیره و روشن پشتیبانی کرده و می‌توانید در بخش تنظیمات آن تعیین کنید که آیا امکان نمایش نوار اعلان‌ها (Notification Bar) در لاک اسکرین فراهم باشد یا خیر!

در صورتی که این قابلیت فعال باشد، می‌توانید در لاک اسکرین به بخش اعلانات و تنظیمات سریع دسترسی داشته باشید و گزینه‌هایی چون چراغ قوه یا هات اسپات را بدون نیاز به ورود به گوشی فعال کنید.

در صورتی که برای گوشی خود رمز تعیین کرده باشید، ابتدا باید رمز را وارد کنید و سپس انیمیشن مربوط به باز شدن در را مشاهده فرمایید.

همچنین از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن هم می‌توان به ثبت سلفی از چهره افرادی که با ورود رمز یا الگوی اشتباه سعی دارند بدون اجازه به گوشی وارد شوند، اشاره کرد.

دانلود اپلیکیشن Door Lock Screen از فروشگاه گوگل پلی

Lock Screen iOS 15

اندروید iOS 15

همان گونه که نام این اپلیکیشن به‌خوبی گویاست، Lock Screen iOS 15 قرار است ظاهر صفحه قفل گوشی اندرویدی شما را شبیه به آیفون کند!

طراحی عناصر مختلف این اپلیکیشن بسیار دقیق و مشابه با نمونه اصلی انجام شده؛ به گونه‌ای که می‌توانید تجربه‌ای کاملا مشابه با یک آیفون 2000 دلاری را روی یک گوشی اندرویدی اقتصادی تجربه کنید.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید تمامی اعلان‌های خود را بر روی صفحه اصلی مشاهده کنید و دقیقا همانند iOS، با ضربه زدن بر روی یک نوتیفیکیشن یا گروهی از نوتیفیکیشن‌ها، محتوای آن‌ها را مشاهده کرده و سپس با کشیدن به چپ، آن‌ها را ببندید.

البته این اپلیکیشن برای این که بتواند تمامی قابلیت‌های خود را نشان دهد، نیازمند دسترسی به برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های سیستمی اندروید است.

به عنوان مثال، در صورت دسترسی دادن به دوربین می‌توانید می‌توانید دوربین را به‌سرعت از لاک اسکرین باز کنید.

کاربران همچنین باید دسترسی‌هایی نظیر امکان اجرای آن بر روی لاک اسکرین اصلی گوشی، خواندن و نوشتن از روی حافظه خارجی و قابلیت دسترسی به تماس‌ها را نیز به Lock Screen iOS 15 بدهند.

دانلود اپلیکیشن Lock Screen iOS 15 از فروشگاه گوگل پلی

Wave Live Wallpapers Maker 3D

جذابترین برنامه قفل صفحه نمایش اندروید

اپلیکیشن Wave Live Wallpapers Maker 3D مجموعه‌ای بسیار گسترده از تصاویر پس‌زمینه متحرک را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید به کمک آن‌ها سلیقه منحصربفرد هنری خود را به معرض نمایش بگذارید.

این اپلیکیشن همچنین در کنار امکان دانلود والپیپرهای متحرک، قابلیت ساخت تصویر پس‌زمینه متحرک منحصربفرد را هم در اختیارتان قرار می‌دهد.

اگر قصد دانلود والپیپر را داشته باشید، مجموعه بسیار گسترده‌ای از تصاویر پس‌زمینه در دسته‌های متعددی چون طبیعت، حیوانات، تکنولوژی، هنر، فانتزی، سایبرپانک و… پیش روی‌تان قرار خواهد داشت!

علاوه بر این، افکت‌های جذابی مثل پارالاکس (Parallax) دوبعدی و سه‌بعدی، Live 3D و پس‌زمینه ویدیویی هم همگی در اختیارتان قرار داشته و می‌توانید بسته به نظر خود از آن‌ها استفاده کنید.

افکت پارالاکس دوبعدی قادر است تصاویر را در دو لایه مختلف نمایش دهد؛ به‌طوری که با تغییر زاویه دید بتوانید نمای متفاوتی از تصویر را مشاهده کنید. همچنین پارالاکس سه‌بعدی نیز با استفاده از تصویر شما یک تصویر سه‌بعدی می‌سازد که می‌تواند در زوایای مختلف، نمای متفاوتی داشته باشد.

بعلاوه، پس‌زمینه‌های Live 3D نیز تصاویری تعاملی هستند که به لمس کردن شما واکنش نشان می‌دهند و پس‌زمینه ویدیویی نیز بخشی از یک فایل ویدیویی را با افکت‌های جذاب سه‌بعدی به‌عنوان پس‌زمینه انتخاب می‌کند.

البته قابلیت‌های Wave Live Wallpapers Maker 3D تنها محدود به صفحه لاک اسکرین نیست و می‌تواند برای صفحه اصلی هم به کار رود.

دانلود اپلیکیشن Wave Live Wallpapers Maker 3D از فروشگاه گوگل پلی

Always On AMOLED

صفحه نمایش همیشه روشن

گوشی‌های جدید اندروید عموما از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) پشتیبانی می‌کنند. به واسطه این قابلیت، اکثر اطلاعات کلیدی مانند ساعت، تاریخ و اعلان‌ها به‌صورت کاملا مینیمالی همواره بر روی صفحه نمایش کاملا سیاه لاک اسکرین نمایش داده می‌شود تا مصرف باتری به حداقل برسد.

در صورتی که مایلید چنین قابلیتی را روی گوشی اندرویدی قدیمی‌تر خود تجربه کنید، اپلیکیشن Always On AMOLED مناسب شماست!

این اپلیکیشن علاوه بر ویژگی‌های کلیدی که به آن‌ها اشاره کردیم، همچنین از تصاویر پس‌زمینه متعددی نیز پشتیبانی کرده و مد اختصاصی Pocket Mode را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد که با قرار گرفتن گوشی در جیب، صفحه نمایش را کاملا خاموش می‌کند.

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های این اپلیکیشن، امکان نوشتن یک متن دلخواه و نمایش آن در حالت صفحه نمایش همیشه روشن است. به این ترتیب، متن مورد نظر شما با حداقل مصرف انرژی، همواره پیش چشم شما خواهد بود.

علاوه بر این، می‌توانید نحوه روشن شدن صفحه نمایش را نیز تغییر دهید و بنا به صلاح‌دید خود، با استفاده از روش‌هایی چون سوایپ کردن، دو بار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش و یا فشردن کلیدهای کنترل صدا، صفحه نمایش را روشن کنید.

دانلود اپلیکیشن Always On AMOLED از فروشگاه گوگل پلی

Gesture Lock Screen

جذابترین برنامه قفل صفحه نمایش اندروید

Gesture Lock Screen نیز یکی دیگر از جذابترین اپلیکیشن های قفل صفحه نمایش اندروید است که به شما اجازه می‌دهد به جای وارد کردن پین کد یا الگو، با کشیدن طرح دلخواه خود بر روی صفحه، وارد گوشی شوید.

شما می‌توانید یک حرف، عدد، نماد و یا امضا را به عنوان رمز ورود خود در نظر بگیرید و با وارد کردن آن، صفحه گوشی را آنلاک کنید.

علاوه بر این، می‌توانید چندین طرح یا امضای مختلف را به‌طور مجزا به‌عنوان رمز ورود خود تعیین کنید تا گزینه‌های مختلفی پیش روی‌تان قرار داشته باشد.

همچنین اگر نگران حدس زدن رمزتان توسط سایرین هستید، می‌توانید با استفاده از گزینه نامریی کردن رمز، امنیت خود را ارتقا دهید.

همچنین در صورتی که کسی طرح اشتباهی را بر روی صفحه نمایش بکشد یا پین کد اشتباه را وارد کند، اپلیکیشن به‌طور خودکار تصویری از او را ثبت کرده و به ایمیل شما ارسال خواهد کرد. علاوه بر این، دفعه بعدی که وارد گوشی شوید، ورود غیرمجاز این فرد، توسط اعلانی به شما نمایش داده می‌شود.

Gesture Lock Screen همچنین امکان نمایش اعلان‌های مربوط به تماس‌های از دست رفته، پیام‌ها، آلارم ها، موزیک در حال پخش و… را نیز داشته و قابلیت‌های شخصی‌سازی فراوانی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

دانلود اپلیکیشن Gesture Lock Screen از فروشگاه گوگل پلی

Live Backgrounds & Lockscreen

اپلیکیشن پس زمینه گوشی

اگر قصد استفاده از تصاویر متحرک روی لاک اسکرین گوشی خود را دارید، یکی از بهترین گزینه‌ها،  Live Backgrounds & Lockscreen است.

این اپلیکیشن مجموعه‌ای گسترده از تصاویر متحرک با رزولوشن 2K و 4K را در اختیارتان قرار می‌دهد که جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای به گوشی شما خواهند افزود.

همچنین گالری تصاویر مربوط به این اپلیکیشن روز به روز در حال افزایش است؛ چرا که توسعه‌دهندگان آن قابلیت ارسال تصاویر متحرک را در اختیار تمامی کاربران قرار داده‌اند. بنابراین می‌توانید تصویر متحرکی که بر روی گوشی‌تان استفاده می‌کنید را به‌راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید.

بعلاوه، استفاده از این اپلیکیشن نیز بسیار ساده بوده و راه‌اندازی آن با چندین گام ساده امکان‌پذیر خواهد بود.

Live Backgrounds & Lockscreen همچنین بسیار کم‌حجم است و حتی قابلیت حذف کردن کش دانلود به‌صورت آنی را در نیز دراختیار کاربرانی که نیاز به فضای اضافی روی حافظه‌شان دارند، قرار می‌دهد.

دانلود اپلیکیشن Live Backgrounds & Lockscreen از فروشگاه گوگل پلی

LockScreen Calendar

تقویم پس زمینه اندروید

اپلیکیشن LockScreen Calendar نیز گزینه‌ای بسیار ایده‌آل برای افرادی‌ست که تمایل دارند برنامه کاری و تقویم خود را بر روی قفل صفحه نمایش مشاهده کرده و از قرارهای روزمره خود جا نمانند.

علاوه بر امکان افزودن رویداد به تقویم، به کمک این اپلیکیشن همچنین می‌توانید از طریق لاک اسکرین، لیست خرید، لیست کارهای روزمره و سایر اطلاعات را نیز مشاهده کرده و پس از انجام هریک، به‌راحتی آن‌ها را از لیست روزمره خود حذف کنید.

این برنامه همچنین امکان دسته‌بندی امور روزانه را نیز فراهم کرده و پوشه‌های مخصوصی را هم به‌طور پیش‌فرض در اختیارتان قرار می‌دهد.

این دسته قابلیت‌ها، LockScreen Calendar را به یکی از جذابترین برنامه های قفل صفحه نمایش گوشی اندروید تبدیل می‌کند که تمامی اطلاعات روزانه شما را به محض نگاه کردن به گوشی در اختیارتان قرار خواهد داد.

در این بین، کاربران حتی می‌توانند برای هریک از قرارها یا کارهای روزمره خود، اعلانی هم در نظر بگیرند تا امکان فراموش کردن آن به حداقل برسد!

این برنامه همچنین امکان شخصی‌سازی تصویر پس‌زمینه، اندازه فونت و دیگر موارد را هم برایتان فراهم خواهد کرد.

دانلود اپلیکیشن LockScreen Calender از فروشگاه گوگل پلی

Wallshow – Wallpaper Changer

جذابترین برنامه قفل صفحه نمایش اندروید

اپلیکیشن Wallshow در حقیقت ویترینی از تمامی تصاویری است که به‌عنوان پس‌زمینه برای لاک اسکرین یا صفحه هوم گوشی خود انتخاب کرده‌اید.

به کمک این اپلیکیشن جذاب می‌توانید تمامی تصاویری که قصد دارید به‌عنوان بکگراند گوشی خود انتخاب کنید را در یک جا قرار داده و به‌صورت آلبوم‌وار تماشایشان کنید.

این اپلیکیشن همچنین می‌تواند بسته به نظر شما تصویر پس‌زمینه را در فواصل زمانی سه ثانیه‌ای، پنج ثانیه‌ای، سه دقیقه‌ای و یا حتی دوازده ساعتی تعویض کند.

Wallshow همچنین یک ویجت مخصوص نیز به کاربران ارائه می‌کند که می‌توان از طریق آن به‌طور اتوماتیک تصاویر انتخاب‌شده برای پس‌زمینه را مشاهده کرد.

بنابراین به کمک این برنامه می‌توانید کلکسیونی از تصاویر خانوادگی، انتزاعی و یا انگیزشی را در یک آلبوم مجزا ریخته و ضمن مشاهده سریع آن، هرکدام که مایل باشید را به‌عنوان پس‌زمینه لاک اسکرین یا هوم اسکرین انتخاب کنید.

دانلود اپلیکیشن Wallshow از فروشگاه گوگل پلی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*