جت 4 موتوره

این جت 4 موتوره جذاب، آینده صنعت هوانودی است

یک طراح ایتالیایی با طراحی جت 4 موتوره جذاب خود، مسیر متفاوت و جدیدی را برای آینده وسایل نقلیه پرنده ترسیم کرده است.

Aircar که توسط پیرپائولو لازارینی، طراح ایتالیایی، در استودیوی خودش طراحی شده است، یک ماشین پرنده لوکس و 4 موتوره است که رویای محقق نشده بشر از مدت‌ها پیش را به واقعیت تبدیل خواهد کرد.

پیرپائولو لازارینی با خلق طراحی‌های بسیار عجیب و غریب شناخته می‌شود. از جمله طراحی‌های او می‌توان به ابر قایق‌های الهام گرفته از قوها، قایق‌های الهام گرفته از خرچنگ‌ها و خودروهای پرنده با طراحی رترو اشاره کرد.

اگر می‌خواهید نگاهی آینده‌نگر به وسایل حمل‌ونقل فوق‌العاده لوکس داشته باشید، دنبال کردن کارهای Lazzarini نقطه بسیار خوبی برای شروع است. جدیدترین پروژه لازارینی یک ماشین پرنده است که آینده صنعت هوانودی را دگرگون خواهد کرد.

ماشین پرنده، واقعیت یا رویا؟

ماشین پرنده 4 موتوره

برای چندین دهه، بشریت رویای یک وسیله حمل و نقل بی‌نظیر را در سر می‌پروراند، وسیله‌ای که یا می‌تواند در خشکی، آب و هوا سفر کند یا عملکردی بی‌نظیر برای کارهای روزمره ارائه دهد. برای تقریباً چندین دهه، آن وسیله نقلیه بی‌نظیر، ماشین پرنده بوده و هست.

در حالت ایده‌آل، خودروی پرنده می‌تواند در زمین و هوا با همان سهولت و بدون کاهش عملکرد حرکت کند. کار با آن آسان است و به ما این امکان را می‌دهد که نه تنها از ترافیک عبور کنیم، بلکه در واقع از ازدحام جلوگیری کنیم.

با یک دیدگاه واقع بینانه و جدای از آنچه بازیگران صنعت سال‌هاست قول آن را می‌دهند، ساخت یک ماشین پرنده حتی با پیشرفت‌های اخیر در زمینه VTOL ها، چه برقی و چه غیر برقی، هنوز فاصله زیادی دارد.

اما اینجاست که AirCar وارد می‌شود: آخرین مطالعه لازارینی که به طور خاص با تصور مجدد وسایل نقلیه پرنده، آینده‌ای را پیشنهاد می‌کند که در آن حمل‌ونقل هوایی شخصی دیگر رویا نیستند.

ماشین پرنده 4 موتوره

ما معمولی‌ها می‌توانیم رویای یک ماشین پرنده را داشته باشیم، اما AirCar برای ما نیست. درست مانند eVTOL های در حال توسعه امروزی، ساخت این خودروی مفهومی نیز اگر به واقعیت بپیوندد، یک سرگرمی جدید و جذاب برای افراد فوق ثروتمند خواهد بود.

قابلیت‌های خارق‌العاده این خودروی مفهومی

این ماشین پرنده ظاهری کوچک و جذاب دارد که با موتورهای جت رولز-رویس کار می‌کند و آن را قادر می‌سازد با سرعتی چشمگیر در آسمان پرواز کند.

جت 4 موتوره

طول این خودروی مفهومی 6 متر (19.6 فوت) است و دارای چهار موتور جت رولز-رویس قابل چرخش است. ویژگی دوم چیزی است که AirCar را از سایر هواپیماهای واقعی یا مفهومی از این نوع متمایز می‌کند، زیرا موتورها دائماً خود تنظیم می‌شوند و به‌طور مستقل شیب و چرخش خود را برای اطمینان از پایداری و مانور آسان تطبیق می‌دهند.

این جت 4 موتوره برای جابجایی یک خلبان و سه مسافر طراحی شده است که به مسافران این امکان را می‌دهد تا از ترافیک جاده‌ای شلوغ خلاص شوند.

بدنه فیبر کربنی این پرنده به این معناست که این وسیله فوق‌العاده سبک است. موتورهای جت رولز-رویس نیز می‌توانند بسته به مسیری که می‌خواهید بروید، در جهات مختلف بچرخند. این ویژگی به پایداری و مانور کلی کمک می‌کند.

این ماشین پرنده با استفاده از سوخت جت می‌تواند با حداکثر سرعت تخمینی 750 کیلومتر در ساعت (460 مایل در ساعت) با برد 3200 کیلومتر حرکت کند.

ماشین پرنده 4 موتوره

نکته خاص‌تر در مورد طراحی لازارینی این است که این خودروی مفهومی به دلیل سیستم موتور 4×4 خود می‌تواند بچرخد و به سرعت به ارتفاعات و سرعت‌های مختلف برسد.

بنابراین می‌توانید در یک شهر شلوغ، یک منطقه کوهستانی یا فضاهای بازتری برای تردد داشته باشید و بتوانید مسیر خود را با آسودگی خاطر طی کنید.

تاکنون این استودیو هیچ رندری از فضای داخلی این پرنده منتشر نکرده است، اما می‌توان تصور کرد که درون آن نیز فانتزی و مملو از فناوری است، زیرا ما در مورد خودروی آینده صحبت می‌کنیم.

چه زمانی شاهد پرواز این جت 4 موتوره در آسمان شهرها خواهیم بود؟

جت 4 موتوره، آینده وسایل نقلیه هوایی

خودروی مفهومی یا خودروی کانسپت، به خودرویی گفته می‌شود که هدف خودروساز از ساخت آن، نشان دادن توانمندی‌های خود در تولید یک خودرو با طراحی مدرن، آینده نگرانه و استفاده از قابلیت‌های فنی فوق‌العاده حرفه‌ای و تکنولوژی‌های جدید است که این‌گونه خودروها را از سایرین متمایز می‌سازد.

این خودروها معمولاً از نظر طراحی به مراتب پیشرفته‌تر از خودروهای دیگری که به مرحله تولید می‌رسند هستند. طراحی این‌گونه خودروها آینده نگرانه است و یک خودروی مفهومی می‌تواند تفکراتی که یک خودروساز برای چندین سال آینده نمایان کند.

در حال حاضر، Aircar یک وسیله نقلیه پرنده مفهومی باقی مانده است و هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای برای تولید AirCar وجود ندارد، که به راحتی قابل درک است: توسعه VTOL ها، چه برقی و چه غیر الکتریکی، علاوه‌بر موانع برد محدود و عملکرد پایین، باید بر موانع بزرگ دیگر غلبه کند.

بنابراین لازارینی فقط در حال آزمایش است و به دنبال آن است تا در سال 2024 با اولین نمونه در مقیاس واقعی به طور رسمی این وسیله خارق‌العاده را عرضه کند و سپس به مرحله تولید برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*