بهترین فیلم های تابستان

جذاب‌ترین فیلم‌های تابستان 2023 ؛ از ایندیاناجونز 5 تا باربی

در فصل تابستان همراه با گرما هوا، بازار فیلم و سینما نیز بسیار گرم و پرهیجان است. تعداد زیادی از بهترین فیلم‌های هرسال در فصل تابستان اکران می‌شوند و امسال هم این قائده مستثنی نیست. با گجت نیوز همراه باشید تا بهترین فیلم های تابستان 2023 را به شما معرفی کنیم.

فیلم‌هایی که در فصل تابستان اکران می‌شوند همیشه از جذابیت‌هایی خاصی برخوردار بوده‌اند و حتی رقابتی که بین فیلم‌ها در جدول باکس‌آفیس وجود دارد نیز پرهیجان می‌شود. تابستان 2023 با اکران فیلم‌هایی همراه خواهد بود که نه تنها جزو بهترین فیلم‌های امسال خواهند شد، بلکه در بین برترین آثار چند سال گذشته نیز قرار خواهند گرفت. از ساخته جدید کارگردان پرطرفدار و نابغه بریتانیایی، کریستوفر نولان، گرفته تا جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های مأموریت: غیرممکن – Mission: Impossible که طرفداران سینما بیشتر از سه سال است که انتظار اکران این فیلم را می‌کشند.

علاوه بر اکران فیلم‌های سینمایی، تابستان 2023 با اکران انیمیشن‌ها و لایو اکشن‌های موردانتظار همراه خواهد بود که توجه‌ها به این لیست را بیشتر می‌کند. تاکنون فیلم‌هایی که در سال 2023 اکران شده‌اند بسیار جذاب و قابل قبول بوده‌اند؛ فیلم‌هایی همچون کرید 3 – Creed III، جان ویک: قسمت چهارم – John Wick: Chapter 4، استخر بی‌انتها – Infinity Pool، ایر – Air، فست ایکس – Fast X و سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت دزدها – Dungeons and Dragons: Honor Among Thieves که اوقات بسیار خوشی را برای تماشاگران در سینما به ارمغان آوردند و فیلم‌های زیر نیز قصد ادامه این روند را دارند.

فیلم‌های داغ تابستان ۲۰۲۳

در ادامه به معرفی بهترین فیلم های تابستان 2023 خواهیم پرداخت. تا انتهای این مطلب با گجت نیوز همراه باشید.

مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی – Spider-Man: Across the Spider-Verse

بهترین فیلم های تابستان 2023

  • تاریخ اکران: 2 ژوئن 2023 – 12 خرداد 1402
  • کارگردان: ژواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز و جاستین کی. تامپسن
  • بازیگران: شامیک مور، هیلی استاینفلد، برایان تایری هنری، لورین ولز، جیک جانسون، جیسون شوارتزمن، ایسا رای، کاران سونی، دنیل کالویا و اسکار آیزاک
  • توزیع‌کننده: گروه سینمایی سونی پیکچرز

یکی از آثاری که طرفداران کامیک مارول – Marvel چندین سال است منتظر تماشای آن هستند همین انیمیشن در میان دنیای عنکبوتی بوده که ادامه‌ای بر انیمیشن درون دنیای عنکبوتی است. در واقع این انیمیشن هم‌اکنون در سینماهای ایالات متحده آمریکا و جهان در حال اکران است و با استقبال بسیار گسترده و مثبتی همراه شده و توانسته در کمتر از یک ماه اکران بیش از نیم میلیارد دلار فروش داشته باشد. قسمت اول این انیمیشن در سال 2018 اکران گردید که در مجموع توانست 385 میلیون دلار درآمد کسب کند و برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال نیز شده بود.

داستان در میان دنیای عنکبوتی چندین سال بعد از وقایع قسمت اول اتفاق میفتد و قهرمان داستان مایلز مورالز تجربه زیادی را در راه مرد عنکبوتی بودن کسب کرده است. در میان دنیای عنکبوتی علاوه بر اینکه توانست توجه تماشاگران را به خود جلب کند، همچنین در کسب نظر مثبت منتقدین سینما نیز موفق عمل کرد و در سایت راتن تومیتوز – Rotten Tomatoes از مجموع 332 نقد توانست نمره 96 از 100 را به خود اختصاص دهد. تماشاگرانی در روز اول اکران انیمیشن آن را در سینماها تماشا کردند به آن نمره A را دادند و همه شواهد و مدارک بر فوق‌العاده بودن این انیمیشن اشاره دارند.

مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول – Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One

  • تاریخ اکران: 12 جولای 2023 – 21 تیر 1402
  • کارگردان: کریستوفر مک‌کوری
  • بازیگران: تام کروز، ربکا فرگوسن، وینگ ریمز، سایمون پگ و ونسا کربی
  • توزیع‌کننده: گروه سینمایی پارامونت پیکچرز

یکی از موردانتظارترین فیلم‌های چندین سال گذشته که بدون شک جزو بهترین فیلم های تابستان 2023 قرار خواهد گرفت، قسمت جدید از سری فیلم‌های مأموریت: غیرممکن خواهد بود که با بازگشت ستاره بدون همتا تاریخ هالیوود، تام کروز، به سینماها همراه خواهد شد. این فیلم بالاخره بعد از چند سال تأخیر خوردن در تاریخ اکران قرار است ماه آینده در سینماها ایالات متحده آمریکا و جهان اکران شود و از حالا طرفداران برای تماشای آن لحظه‌شماری می‌کنند. یکی از دلایلی که انتظار برای این فیلم بسیار بالاست، پخش ویدیوهایی از بدلکاری‌های تماشایی تام کروز در فضای مجازی بوده که باعث شگفتی همگان شده است.

روزشمار مرگ قسمت اول دنباله‌ای بر فیلم مأموریت:غیرممکن – فال اوت بوده و هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های مأموریت: غیرممکن است.کریستوفر مک‌کوری برای سومین بار در قامت کارگردان این مجموعه فعالیت کرده که او را تبدیل به نخستین کسی می‌کند که بیش‌تر از یک فیلم مأموریت: غیرممکن را کارگردانی کرده‌ است. قابل ذکر است که همراه با این فیلم، دنباله آن و قسمت هشتم مجموعه با عنوان روزشمار مرگ قسمت دوم نیز فیلم‌برداری شده است و در تاریخ 28 ژوئن 2024 اکران خواهد شد.

فلش – The Flash

بهترین فیلم های تابستان 2023

  • تاریخ اکران: 16 ژوئن 2023 – 26 خرداد 1402
  • کارگردان: اندی موسکیتی
  • بازیگران: ازرا میلر، ساشا کایه، مایکل شنون، ران لیوینگستون، ماریبل وردو، کرسی کلمونس، آنتیه تراوه و مایکل کیتون
  • توزیع‌کننده: گروه سینمایی برادران وارنر پیکچرز

پا ثابت سینماها در فصل تابستان فیلم‌های ابرقهرمانی هستند و یکی از پرحاشیه‌ترین آنها به تازگی اکرانش را آغاز کرده است. فلش که سیزدهمین فیلم از دنیای سینمایی دی‌سی است هم‌اکنون در سینماهای ایالات متحده آمریکا و جهان در حال اکران بوده و تا حدودی شروع خوبی داشته است. داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که بری آلن – فلش برای جلوگیری از مرگ مادرش به گذشته سفر می‌کند که این کار با عواقب ناخواسته‌ای همراه است.

فیلم فلش تا پیش از اکران به دلایلی همچون همه‌گیری ویروس کرونا، مشکلات پس از تولید و تغییر کارگردان بارها با تأخیر در تاریخ اکران و روند تولید مواجه شد. این فیلم بابت داستانش، سکانس‌های اکشن و طنر و همچنین بازیگری ازرا میلر و مایکل کیتون مورد تحسین قرار گرفت، اما جلوه‌های بصری آن آنچنان مورد تأیید منتقدان نبود. در این فیلم چندین شخصیت معروف از کمیک‌های دی‌سی، از جمله دو بتمن از دو دنیای مختلف، بن افلک و مایکل کیتون، در آن حضور دارند.

تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران – Transformers: Rise of the Beasts

  • تاریخ اکران: 9 ژوئن 2023 – 19 خرداد 1402
  • کارگردان: استیون کیپل جونیور
  • بازیگران: آنتونی راموس، دومینیک فیش بک و لورین ولز
  • توزیع‌کننده: گروه سینمایی پارامونت پیکچرز

هفتمین قسمت از سری فیلم‌های تبدیل‌شوندگان با عنوان ظهور جانوران که هم‌اکنون در سینماهای ایالات متحده آمریکا و جهان در حال اکران است توانسته در لیست بهترین فیلم های تابستان 2023 قرار گیرد. این فیلم دنباله‌ای بر بامبلبی – Bumblebee و پیش‌درآمدی بر تبدیل‌شوندگان – Transformers محصول سال 2007 است. آنتونی راموس و دومینیک فیش بک به عنوان بازیگران اصلی نقش انسان در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند. فیلم با نظرات مختلف از سوی منتقدان همراه بود اما اکثریت آنها صحنه‌های اکشن را مورد تحسین قرار دادند و از کارگردانی آن راضی بودند.

ظهور جانوران تاکنون توانسته بیشتر از 200 میلیون دلار فروش داشته باشد و همچنان به اکران خود ادامه می‌دهد. در فوریه 2022 نیز اعلام شده بود که این فیلم آغازی بر یک سه‌گانه جدید در مجموعه تبدیل‌شوندگان است و دو قسمت بعدی آن در سال‌های آینده منتشر خواهد شد. پیتر کولن بار دیگر به عنوان صداپیشه شخصیت ماندگار آپتیموس پرایم هنرنمایی کرده و داستان فیلم نیز این شخصیت است. فیلم‌برداری ظهور جانوران در لس آنجلس، نیویورک سیتی، مونترئال و کشور پرو انجام شد.

پری دریایی کوچولو – The Little Mermaid

بهترین فیلم های تابستان

  • تاریخ اکران: 26 می 2023 – 5 خرداد 1402
  • کارگردان: راب مارشال
  • بازیگران: هیلی بیلی، جونا هاوئر کینگ، داوید دیگز، آکوافینا، جیکوب ترمبلی، نوما دومزونی، خاویر باردم و ملیسا مک‌کارتی
  • توزیع‌کننده: استودیو والت دیزنی

فیلم موزیکال و فانتزی پری دریایی کوچولو که یک لایو اکشن اقتباس‌شده از انیمیشنی به همین نام محصول سال 1989 بوده، یکی از فیلم‌های جنجالی چندسال گذشته کمپانی دیزنی است. هنرنمایی هیلی بیلی سیاه‌پوست در نقش پری دریایی با موافقین و مخالفین زیادی همراه بوده که حاشیه و توجه‌ها نسبت به این فیلم را بسیار بالا برد. داستان فیلم درمورد یک پری دریایی به نام آریل است که شیفته دنیا انسان‌ها بوده و برای نزدیک‌شدن به شاهزاده اریک با یک جادوگر دریایی خبیث به نام اورسولا معامله‌ای را انجام می‌دهد.

آلن منکن، آهنگساز و پیانیست برجسته آمریکایی که در کارنامه هنری خودش هشت جایزه اسکار را می‌بیند، آهنگسازی فیلم پری دریایی کوچولو را برعهده داشته است.منتقدان نظرهای مختلفی راجع به این فیلم داشته‌اند. آنها اجرای بازیگران و صحنه‌های موزیکال فیلم پری دریایی کوچولو را مورد تحسین قرار دادند، اما بابت جلوه‌های بصری و طراحی شخصیت‌ها نقدهای بسیاری داشتند. این فیلم که با بودجه 250 میلیون دلاری تهیه شده، تاکنون بیش از 430 میلیون دلار فروش داشته و فعلاً به عنوان هشتمین فیلم پرفروش سال 2023 لقب گرفته است.

باربی – Barbie

  • تاریخ اکران: 21 جولای 2023 – 30 تیر 1402
  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • بازیگران: مارگو رابی، رایان گاسلینگ، آمریکا فررا، سیمو لیو، کیت مک‌کینون، آریانا گرینبلات، الکساندرا شیپ، اما مکی، ویل فرل، ایسا رای، مایکل سرا، هری نف و دوا لیپا
  • توزیع‌کننده: گروه سینمایی برادران وارنر پیکچرز

اولین اقتباس سینمایی از باربی قرار است تا ماه آینده در سینماها اکران شود. این فیلم کمدی فانتزی که با هنرنمایی بازیگران برجسته‌ای همچون مارگو رابی و رایان گاسلینگ همراه است، توسط گرتا گرویگ کارگردانی شده که اولین پروژه کارگردانی‌اش بعد از فیلم تحسین‌شده زنان کوچک – Little Women است. داستان فیلم درمورد شخصیتی به نام باربی بوده که از سرزمین باربی‌لند اخراج می‌شود و به دنیای واقعی می‌آید تا خوشبختی واقعی را پیدا کند.

تا قبل از این اثر، چندین انیمیشن تلویزیونی از عروسک باربی تولید شده بود و این اولین لایو اکشن سینمایی حول محور شخصیت باربی است. رایان گاسلینگ در مصاحبه‌هایی که انجام داده این فیلم را بهترین اثر در کارنامه هنری خود دانست و تمام بازیگرها از فیلمنامه و کارگردانی گرویگ تمجیدهای بسیار کردند.

اوپنهایمر – Oppenheimer

  • تاریخ اکران: 21 جولای 2023 – 30 تیر 1402
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: کیلین مورفی، امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور، مت دیمون، فلورنس پیو، رامی ملک و بن سفدی
  • توزیع‌کننده: گروه سینمایی یونیورسال پیکچرز

شاید بتوان گفت موردانتظارترین فیلم تابستان برای طرفداران ایرانی فیلم و سینما همین فیلم اوپنهایمر باشد. فیلمی که تمام فاکتورهای لازم برای تبدیل‌شدن به یک اثر ماندگار را در اختیار دارد؛ از گروه بازیگری بی‌نظیر که هر کدام‌شان جزو ستاره‌های درجه یک هالیوود هستند گرفته تا کارگردانی کریستوفر نولان. این فیلم براساس کتابی با نام American Prometheus نوشته کای بیرد ساخته شده و درمورد زندگی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری که به ساخت و توسعه اولین سلاح هسته‌ای کمک کرد است. نولان مانند دیگر آثار قبلی خودش از جلوه‌های طبیعی و حداقل تصویرسازی تولیدشده توسط کامپیوتر استفاده کرد.

از نکات جالب توجه راجع به این فیلم گزارش وب‌سایت ورایتی است که اشاره داشت با در نظر گرفتن بودجه فیلم و هزینه‌های بازاریابی، اوپنهایمر برای سودآوری باید حداقل 400 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد.

ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت – Indiana Jones and the Dial of Destiny

بهترین فیلم های تابستان

  • تاریخ اکران: 30 ژوئن 2023 – 9 تیر 1402
  • کارگردان: جیمز منگولد
  • بازیگران: هریسون فورد، فیبی والر-بریج، آنتونیو باندراس، جان ریس-دیویس، توبی جونز، بوید هالبروک، ایتان ایزیدور و مس میکلسن
  • توزیع‌کننده: استودیو والت دیزنی

پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های ایندیانا جونز با هنرنمایی هریسون فورد برای بار آخر در نقش دکتر باستانشناس همراه خواهد بود. گردانه سرنوشت اولین فیلم در مجموعه ایندیانا جونز است که هیچکدام از استیون اسپیلبرگ یا جورج لوکاس آن را کارگردانی نکرده‌اند، اما هر دو به عنوان تهیه‌کننده مسئولیت داشته‌اند. گردانه سرنوشت با بودجه ساخت 300 میلیون دلاری خود نه تنها به عنوان پرهزینه‌ترین فیلم مجموعه ایندیانا جونز لقب می‌گیرد، بلکه جزو یکی از پرخرج‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما می‌شود.

این فیلم برای اولین‌بار در هفتاد و ششمین دوره از جشنواره فیلم کن برای حضار به نمایش درآمد و منتقدان نسبت به آن نظرهای متفاوتی داشتند. گردانه سرنوشت آخرین قسمت از مجموعه بوده و دیگر فیلمی از ایندیانا جونز ساخته نخواهد شد.

عمارت متروکه – Haunted Mansion

  • تاریخ اکران: 28 جولای 2023 – 6 مرداد 1402
  • کارگردان: جاستین سیمین
  • بازیگران: رزاریو داوسون، تیفانی هدیش، کیت استنفیلد، اوون ویلسون، دنی دویتو، جرد لتو و جیمی لی کورتیس
  • توزیع‌کننده: استودیو والت دیزنی

عمارت متروکه یک فیلم در ژانر ماوراءطبیعیه، ترسناک و کمدی بوده که توسط جاستین سیمین براساس فیلمنامه‌ای نوشته کتی دیپولد کارگردانی شده است. این فیلم دومین اقتباس سینمایی از جاذبه‌های دیزنی‌لند است که در آن شخصیت‌های گابی و تراویس از یک تیم خبره جن‌گیری کمک طلب می‌کنند تا بتوانند ارواح اطراف عمارت خودشان را از بین ببرند.

فیلم عمارت متروکه دقیقاً از آن دسته فیلم‌هایی‌ست که اوقات خوشی را برای تماشاگران حاضر در سینماها فراهم خواهد کرد و با توجه به گروه بازیگری حاضر در فیلم شکی در امر وجود ندارد. گجت نیوز این فیلم را در لیست بهترین فیلم های تابستان 2023 قرار داده و حتماً پیشنهاد می‌شود که این فیلم را در لیست تماشای خود قرار دهید.

لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته – Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem

  • تاریخ اکران: 2 آگوست 2023 – 11 مرداد 1402
  • کارگردان: جف رو
  • بازیگران: میکا ابی، شامون براون جونیور، هانیبال بورس، رز بیرن، نیکلاس کانتو، جان سینا، جکی چان، آیس کیوب، ناتاشا دمتریو و ست روگن
  • توزیع‌کننده: گروه سینمایی پارامونت پیکچرز

هفتمین اثر سینمایی از شخصیت‌های دوست‌داشتنی و پرطرفدار لاک‌پشت‌های نینجا توانسته است تا در لیست بهترین فیلم های تابستان 2023 قرار گیرد. در این فیلم، لاک‌پشت‌ها امیدوارند تا با انجام کارهای قهرمانانه در جامعه به عنوان نوجوانان عادی پذیرفته شوند و ارتشی از جهش‌یافته‌ها را در اختیار بگیرند.

با توجه به گروه بازیگری که در این انیمیشن به عنوان صداپیشه حضور دارند، نوید یک انیمیشن سرتاسر کمدی را می‌دهند که با تجربه چندین ساله خودشان در ژانر طنز قرار است تماشاگران حین تماشای این انیمیشن لبخندهای زیادی را تجربه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*