بهترین تلویزیون اولد 50 تا 55 اینچی

بهترین تلویزیون های اولد 50 تا 55 اینچی بازار

در اینجا تعدادی از بهترین تلویزیون های اولد با اندازه بین 50 تا 55 اینچی را معرفی می‌کنیم. این محصولات، بهترین کیفیت و بیشترین امکانات را با هم ترکیب کرده‌اند.

تلویزیون‌های OLED و QLED در شمار محبوب‌ترین انواع تلویزیون‌های بازار به شمار می‌روند. از بین این دو، مدل‌های اولد طرفداران بسیار بیشتری داشته و انتخاب نخست بسیاری افراد به شمار می‌روند.

اغلب برندهای تولیدکننده تلویزیون حداقل یک مدل OLED در سبد محصولات خود داشته و به‌صورت سالانه مدل‌های جدید آن را با قابلیت‌ها و مشخصات جدید روانه بازار می‌کنند.

بزرگترین اندازه برای تلویزیون‌های اول خانگی بین 80 تا 85 اینچ است. با این حال، نیاز آن‌ها به فضای بسیار زیاد در کنار قیمت فوق‌العاده بالا باعث شده که صرفا افراد خاصی نسبت به خرید این تلویزیون‌ها تمایل نشان دهند.

به‌طور کلی اکثر کاربران به سراغ تلویزیون‌هایی با اندازه کمتر از 70-75 اینچی می‌روند. گزینه‌های فوق‌العاده‌ای در بازه اندازه 70 تا 75 اینچی وجود دارد‌ که علاقمندان می‌توانند از میان آن‌ها انتخاب مناسبی داشته باشند.

در گجت نیوز بخوانید:

۸ مورد از بهترین تلویزیون های ۷۰ تا ۷۵ اینچ بازار در سال ۲۰۲۳

به‌طور مشابه بازه قیمتی بین 60 تا 65 اینچ نیز پر از محصولات جذاب از برندهای مختلف است که قابلیت‌ها و مشخصات متفاوتی را با قیمت‌های متفاوت پیش روی کاربران قرار می‌دهند.

با این وجود، بازه 50 تا 55 اینچی شلوغ‌ترین دسته از تلویزیون‌ها به شمار می‌رود که دربرگیرنده تعداد زیادی محصولات متنوع از برندهای مختلف است.

این تنوع، انتخاب را برای کاربران بیش از حد سخت می‌کند. به همین جهت امروز سعی داریم به معرفی تعدادی از بهترین تلویزیون های اولد با اندازه بین 50 تا 55 اینچی بازار بپردازیم و مشخصات و قابلیت‌های هریک را به‌طور مختصر با هم مقایسه کنیم.

تمامی محصولات انتخابی ما کیفیت تصویر فوق‌العاده و قابلیت‌های اتصالاتی فراوانی داشته و نسبت به قیمتشان محصولاتی ایده‌آل به شمار می‌روند.

بهترین تلویزیون های اولد با اندازه بین 50 تا 55 اینچی در بازار

LG C2

ال جی C2

با وجود این که ال جی هم اکنون تلویزیون C3 را هم در بازار به فروش می‌رساند، اما مدل قبلی این سری، ال جی C2، گزینه انتخابی ماست.

مدل C3 مقدار روشنایی صفحه نمایش را قدری ارتقا داده و رابط کاربری WebOS را نیز بهینه‌سازی کرده. با این وجود، قیمت آن به‌طرز قابل ملاحظه‌ای بالاتر از C2 است!

به بیان دقیق‌تر، مدل C3 قیمتی 1900 دلاری دارد؛ در حالی که مدل C2 را می‌توان با قیمت حدود 600 دلار در بازار پیدا کرد.

مدل C2 علیرغم قیمت بسیار پایین‌تر از پانلی یکسان با C3 استفاده می‌کند و کیفیت تصویری عالی را ارائه می‌نماید. این محصول همچنین از نرخ نوسازی متغیر 120 هرتز و قابلیت جذاب بهینه‌سازی برای بازی (Game Optimizer) هم پشتیبانی کرده و طراحی فوق‌العاده مینیمالی دارد.

ال جی در تلویزیون C2 خود از نسل پنجم پردازنده α9 استفاده می‌کند که قابلیت آپ‌اسکیل کردن ویدیوها به رزولوشن 4K را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین ویدیوهای با رزولوشن پایین، بر روی این تلویزیون کیفیت بسیار بالاتری خواهند داشت.

از سوی دیگر، پشتیبانی از دالبی اتموس نیز باعث ارائه صدای محیطی بسیار باکیفیت از سوی این تلویزیون شده است.

ال جی در این محصولش از سیستم عامل اختصاصی Smart TV OS بهره برده و آن را با مجموعه گسترده ای از پلتفرم‌های استریم نظیر اپل تی وی، دیزنی پلاس، نتفلیکس و Hulu سازگار کرده است.

به‌طور کلی LG C2 تلویزیونی بسیار خوش‌ساخت و باکیفیت به شمار می‌رود که ارزش خرید فوق‌العاده‌ای دارد.

Samsung S95C

بهترین تلویزیون اولد 50 تا 55 اینچی

نسل جدید از تلویزیون‌های اولد سامسونگ قصد دارد یکی از بزرگترین انتقادات به این دسته محصولات را رفع کند.

پیش‌تر بسیاری افراد میزان روشنایی مدل‌های اولد سامسونگ را پایین‌تر از نمونه‌های QLED توصیف کرده بودند که استفاده از آن‌ها در اتاق‌های با روشنایی بالا را با مشکل روبرو می‌کرد.

سامسونگ ادعا کرده که در مدل S95C با بهره‌گیری از تکنولوژی کوانتوم دات، میزان روشنایی پانل‌ها را در مقایسه با پانل‌های معمولی اولد تا 30 درصد ارتقا داده است.

سامسونگ همچنین در این محصول با پانتون نیز همکاری نزدیکی داشته تا کیفیت رنگ پانل‌ها را بهبود ببخشد.

تلویزیون S95C سامسونگ همچنین از مد اختصاصی گیمینگ هم بهره برده و قادر است از نرخ رفرش متغیر 144 هرتز پشتیبانی کند. این در حالی‌ست که نرخ رفرش پایه این پانل‌ها برابر با 120 است.

پردازشگر عصبی کوانتوم به کار رفته در این تلویزیون، امکان آپ‌اسکیل کردن هوشمند ویدیوها به رزولوشن 4K را فراهم کرده و با پشتیبانی از قابلیت‌های دالبی اتموس و Object Tracking Sound+ به بهترین شکل صداهای متحرک را تعقیب نموده و با کیفیت فوق‌العاده‌ای به گوش کاربر می‌رساند.

مدل S95C سامسونگ مسلما یکی از بهترین تلویزیون های اولد 50 تا 55 اینچی بازار است. با این وجود، این قابلیت‌های فوق‌العاده و سازگاری بالا باعث شده‌اند که قیمت این محصول نسبتا بالا باشد.

این تلویزیون در حال حاضر 2500 دلار قیمت دارد که البته با در نظر گرفتن توانایی‌های آن، چندان سرسام‌آور نیست!

Sony Bravia A95K

سونی براویا A95K

سری تلویزیون‌های براویا سونی مدت‌هاست که به‌عنوان محصولاتی پرچمدار در دنیا شناخته می‌شوند و مدل A95K هم از این قضیه مستثنی نیست.

پانل اولد کوانتوم دات به کار رفته در این تلویزیون هم روشنایی بالا و هم دقت رنگ فوق‌العاده‌ای را برای این تلویزیون‌های به همراه داشته و پردازش XR Triluminos Max نیز با پررنگ‌تر کردن هوشمند برخی رنگ‌ها و سایه‌ها، تصویری طبیعی‌تر را پیش چشم مخاطب قرار می‌دهد.

مدل A95K همچنین مانند بسیاری رقبایش از برندهای ال جی و سامسونگ از قابلیت آپ‌اسکیل کردن هوشمند با رزولوشن 4K بهره می‌برد. بنابراین حتی تماشای محتوای با رزولوشن پایین نیز در این تلویزیون با رزولوشن بالای نزدیک به 4K امکان‌پذیر خواهد بود.

در کنار این قابلیت‌های پیشرفته پانل، تلویزیون براویا A95K سونی همچنین با استفاده از طراحی خلاقانه استند خود قادر است به‌خوبی با طراحی اتاق ادغام شده و ظاهری جذاب به آن ببخشد.

این پایه‌ها هم در قسمت جلو و هم در قسمت پشت دستگاه قابل استفاده هستند. استفاده از این استندها در قسمت پشت، آن‌ها را از چشم کاربر مخفی کرده و ظاهری یکپارچه‌تر به آن می‌بخشد.

مدل 55 اینچی این تلویزیون در حال حاضر با قیمت حدود 2500 دلار قابل خرید است. این در حالی‌ست که علاقمندان به صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر هم می‌توانند مدل‌های 60 تا 65 اینچی این تلویزیون را تهیه کنند.

LG A2

بهترین تلویزیون اولد 50 تا 55 اینچی

LG A2 هم یکی از بهترین تلویزیون های اولد 50 تا 55 اینچی بازار به شمار می‌رود که قیمت فوق‌العاده مناسبی نیز دارد.

این محصول ال جی از تراشه α7 نسل پنجم بهره می‌برد و نرخ رفرش 60 هرتزی دارد. این مشخصات البته در مقایسه با بسیاری پرچمداران کنونی بازار تلویزیون‌های اولد کمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. با این حال، با در نظر گرفتن قیمت 1000 دلاری این تلویزیون، با محصولی پرقابلیت و جذاب طرف هستیم.

ال جی همچنین به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته خود موفق شده ضمن نمایش بیش از یک میلیارد رنگ، مشکی‌های بسیار عمیقی را پیش چشم مخاطب قرار دهد و A2 را به یک تلویزیون OLED جذاب اقتصادی تبدیل کند.

البته اسپیکرهای 20 واتی این تلویزیون کیفیت متوسطی داشته و چنگی به دل نمی‌زنند. با این حال، قیمت این تلویزیون در مقایسه با بسیاری رقبا به‌قدری پایین است که می‌توانید یک ساندبار خارجی باکیفیت را نیز در کنار آن تعبیه کنید تا از صدای سینماتیک خروجی آن نهایت لذت را ببرید.

پلتفرم WebOS اختصاصی ال جی به‌طور کامل از همه سرویس‌های استریم مطرح نظیر نتفلیکس و Hulu پشتیبانی کرده و قادر است به YouTube TV و iHeartRadio نیز متصل شود.

البته علاقمندان به تلویزیون‌های حرفه‌ای با نرخ رفرش بالا و پردازنده قدرتمند می‌توانند مدل C2 تلویزیون‌های ال جی را خریداری کنند.

با این حال، قیمت مدل LG A2 مهم‌ترین برگ برنده آن در نبرد با رقبا به شمار می‌رود.

Samsung S95B

تلویزیون S95B سامسونگ

سال گذشته، سامسونگ تلویزیون‌های اولد مدل S95B را به‌عنوان جایگزین‌هایی ارزان‌تر برای مدل S95C به بازار عرضه کرد و اکثر قابلیت‌های مدل پریمیوم S95C را با قیمتی مناسب‌تر در اختیار علاقمندان قرار داد.

این مدل نیز از تکنولوژی کوانتوم دات بهره برده و ضمن ارائه روشنایی بیشتر در مقایسه با پانل‌های اولد معمولی، رنگ‌هایی بسیار غنی را به نمایش درمی‌آورد.

علاوه بر این، پردازنده عصبی کوانتوم به کار رفته در این تلویزیون هم قادر است به کمک فناوری آپ‌اسکلینگ، محتوای با رزولوشن پایین را به کیفیت نزدیک به 4K رسانده و کیفیت آن‌ها را به‌طور چشمگیری ارتقا دهد.

همچنین تکنولوژی صدای دالبی اتموس این تلویزیون هم صدای محیطی باکیفیتی را به گوش مخاطب رسانده و پشتیبانی از HDR+ نیز دامنه عریض‌تری از رنگ‌ها را به نمایش می‌کشد.

در عین حال مهم‌ترین تفاوت‌های مدل S95B با S95C سامسونگ در میزان روشنایی پانل و نرخ رفرش آن است.

به‌طور دقیق‌تر، پانل جدیدتر به کار رفته در S95C قادر به ارائه نرخ رفرش 144 هرتز است؛ در حالی که در مدل S95B صرفا با نرخ رفرش 120 هرتز سر و کار داریم.

S95B همچنین علیرغم طراحی بسیار شیک و باکیفیتی که دارد، در مقایسه با S95C کمی قدیمی به نظر می‌رسد؛ هرچند که حاشیه‌های آن بسیار باریک طراحی شده‌اند و عملا قابل رویت نیستند.

به این ترتیب، تفاوت‌های میان دو مدل از تلویزیون های اولد سامسونگ چندان زیاد نیست و انتخاب بین آن‌ها صرفا به تمایل کاربران به پرداخت هزینه بیشتر در ازای قابلیت‌های بیشتر مدل S95C بر می‌گردد.

قیمت مدل S95B سامسونگ اکنون حدود 2200 دلار است.

LG B3

ال جی B3

ال جی بی 3 هم یکی دیگر از بهترین تلویزیون های اولد 50 تا 55 اینچی و میانرده بازار است که از نسل ششم پردازنده α5 بهره برده و قادر به آپ‌اسکیل کردن ویدیوها به رزولوشن 4K و نمایش آن‌ها با نرخ 120 هرتز است.

این تلویزیون ال جی همچنین از قابلیت‌های بهینه‌سازی بازی ال جی، NVIDIA Geforce Now و Utomik پشتیبانی کرده و چه برای گیمینگ و چه برای تماشای محتوای ویدیویی و تلویزیونی گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌رود.

علاوه بر این، پلتفرم WebOS ال جی نیز قادر به پشتیبانی از الکسا، دستیار گوگل و ادغام با Apple Home بوده و بستری کامل و پرامکانات محسوب می‌شود.

تلویزیون B3 ال جی هم همانند بسیاری رقبا از صدای محیطی دالبی اتموس و مد اختصاصی ساخت فیلم بهره برده و به مخاطب امکان می‌دهد سینمایی‌ترین نسخه ممکن از فیلم‌ها را تماشا کنند.

این تلویزیون ال جی به‌تازگی به بازار عرضه شده و قیمتی 1700 دلاری دارد.

Sony Bravia A80K

بهترین تلویزیون اولد 50 تا 55 اینچی

تلویزیون اولد سونی براویا A80K در سال 2022 به بازار عرضه شده و فاقد برخی قابلیت‌های مدل پریمیوم ای این تلویزیون‌هاست.

با این وجود قابلیت‌هایی نظیر آپ‌اسکیل کردن 4K و نرخ رفرش متغیر تا سقف 120 هرتز همچنان در این تلویزیون حضور دارند.

علاوه بر این، سیستم پردازش XR که بخش‌هایی از تصویر که بیشتر مورد توجه مخاطب است را به طور هوشمند هایلایت می‌کند، قابلیت جذاب دیگر این تلویزیون است که آن را به محصولی بسیار ارزشمند در کلاس قیمتی خود تبدیل کرده است.

در کنار این قابلیت‌های فوق‌العاده، ساب ووفر دوگانه A80K نیز دیگر ویژگی جذاب آن به شمار می‌رود که صدای خروجی بسیار کوبنده و شفافی داشته و برای علاقمندان به تماشای فیلم کاملا ایده‌آل به شمار می‌رود.

این تلویزیون اولد همچنین از صدای محیطی دالبی اتموس هم پشتیبانی کرده و یک مد اختصاصی استریم با نتفلیکس را ارائه می‌دهد که محتوای موجود در این پلتفرم را در قالبی کاملا بهینه به نمایش در می‌آورد.

سونی همچنین علاقمندان به این تلویزیون را به خرید دوربین براویا (Bravia Cam) هم ترغیب می‌کند. این دوربین بالای تلویزیون نصب شده و امکان برقراری تماس تصویری برای اعضای خانواده را فراهم می‌کند.

LG G3

ال جی G3

تلویزیون اولد G3 گل سرسبد محصولات ال جی به شمار می‌رود. بنابراین اگر قصد خرید یکی از بهترین و پرامکانات‌ترین تلویزیون های اولد 50 تا 55 اینچی بازار را دارید، این محصول انتخاب شماست.

کمپانی کره‌ای ادعا کرده که تکنولوژی افزایش روشنایی به کار رفته در مدل G3 باعث خواهد شد که میزان روشنایی این تلویزیون نسبت به قبل 70 درصد افزایش پیدا کند تا بتوان به‌راحتی از آن در محیط‌های روشن استفاده کرد.

علاوه بر این، ضخامت استند طراحی شده برای الی جی G3 هم به‌حدی پایین است که با نصب آن، عملا فاصله‌ای بین این تلویزیون و دیوار وجود نخواهد داشت.

همانند دیگر تلویزیون‌های ال جی، مدل G3 هم از سیستم عامل WebOS بهره می‌برد که قابلیت ادغام با تمامی پلتفرم‌های مهم استریم محتوا را داشته و می‌توان به‌راحتی بین آن‌ها جابجا شد.

این صفحه نمایش همچنین از نرخ رفرش پایه 120 هرتز بهره برده و به نسل ششم از پردازنده‌های α9 مجهز است که بهترین و هوشمندترین نوع از تکنولوژی آپ‌اسکلینیگ 4K را به کاربران ارائه خواهد کرد.

علاوه بر این، زمان پاسخگویی فوق‌العاده پایین 0.1 میلی ثانیه‌ای پانل به کار رفته در این تلویزیون تضمین‌کننده تجربه بازی بسیار سریع و روان در آن است و چهار درگاه HDMI 2.1 نیز امکان اتصال بی‌نقص آن به دستگاه‌ها و گجت‌های مختلف را فراهم می‌کنند.

شاید تنها ایرادی که بتوان به این تلویزیون ال جی گرفت، نبود نرخ بازیابی 144 هرتزی در آن است. با این وجود نمی‌توان هیچ نقص دیگری در LG G3 پیدا کرد تا با یکی از بهترین تلویزیون‌های 55 اینچی بازار طرف باشیم که البته برچسب قیمتی هنگفت 2500 دلاری هم دارد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*