مک مورتری Spéirling

ابر خودرو برقی مک مورتری Spéirling یک موشک زمین به زمین با شتاب 1.4 ثانیه‌ای است

نسخه تولید محدود مک مورتری Spéirling در آینده عرضه می‌شود. اسپیرلینگ، هایپرکاری برقی با قدرت 1000 اسب بخار و شتاب صفرتاصد 1.4 ثانیه‌ای است!

مک مورتری اسپیرلینگ (Spéirling) که نام آن کمتر شنیده شده، هایپرکاری الکتریکی با خروجی و سرعت فوق‌العاده است که به لطف طراحی و مهندسی متفاوت، باید آن را یکی از آینده‌گرایانه‌ترین خودروهای کنونی بر شمرد. شرکت بریتانیایی «مک مورتری اتومتیو» (McMurtry Automotive) اخیراً اعلام کرد که این خودرو را در تعداد محدود 100 دستگاه به تولید می‌رساند؛ البته بدون شک با قیمتی سرسام‌آور! ماه آینده نمونه‌های اولیه اسپیرلینگ برای تایید در فستیوال گودوود حضور پیدا می‌کنند و در سال 2024 نمونه‌های پیش‌تولید آن از راه می‌رسند تا نهایتاً در سال 2025 شاهد تحویل آن به خریداران باشیم.

معرفی مک مورتری Spéirling، هایپرکار الکتریکی 1000 اسب بخاری

نمای جلو مک مورتری اسپیرلینگ - Spéirling

اول از همه جای بحث ندارد که مک مورتری Spéirling صرفاً برای قشری خاص تولید می‌شود. اسپیرلینگ خودرویی عملکردبالا و مختص به پیست است که بنا به اعلام شرکت تولیدکننده، با قیمت 1.04 میلیون دلار بدون احتساب هزینه‌های اضافی نظیر مالیات عرضه می‌شود. البته با توجه به عملکرد سطح بالا و تعداد فوق محدود این محصول، کاملاً قابل پیش بینی بود که قیمت بالایی داشته باشد. در توصیف عملکرد استثنائی این هایپرکار باید اشاره کرد که سال 2022 رکورد تاریخ تپه‌نوردی در گودوود را با ثبت زمان ۳۹.۰۸ ثانیه تصاحب کرد. همچنین اواخر سال گذشته موفق شد ظرف تنها 1.4 ثانیه از 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد؛ رقمی که هر فردی را انگشت به دهان می‌گذارد!

نمای کناری مک مورتری اسپیرلینگ - Spéirling

مک مورتری Spéirling که بر پایه یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی ساخته شده، دارای 3.45 متر طول، 1.58 متر عرض و 1.02 متر ارتفاع است. هرچند در نگاه اول این‌طور به نظر نمی‌رسد، ولی این ابرخودرو گنجایش فردی با حداکثر قد 2 متر و همچنین وزن 150 کیلوگرم را به‌خاطر پدال و غربیلک فرمان قابل تنظیم دارد. وزن آن هم کمتر از 1000 کیلوگرم است، درحالی که قدرتش به 1000 اسب بخار می‌رسد. مدت زمان شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این نسخه تولیدی مشخص نیست، ولی مطلع شده‌ایم که حداکثر سرعت آن 306 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

نمای عقب نمای کناری مک مورتری اسپیرلینگ - Spéirling

رینگ‌هایی 18 اینچی با تایرهای 270 میلی‌متری در جلو و 300 میلی‌متری در عقب برای نسخه تولیدی مک مورتری Spéirling در نظر گرفته شده است که سبک‌تر و کوچک‌تر از رینگ‌های 19 اینچی سال قبل آن به حساب می‌آید. مک مورتری همچنین یک سیستم خنک‌کننده جدید با 15 درصد بازدهی بیشتر و 14 درصد وزن کمتر نسبت به سیستم قبلی را در این هایپرکار برقی به‌کار گرفته است. تغذیه این قوای محرکه برقی را هم یک باتری 60 کیلووات ساعتی بر عهده دارد که ظرف 20 دقیقه به‌صورت کامل شارژ می‌شود. اسپیرلینگ با شارژ کامل این باتری، می‌تواند 10 دور پیست سیلورستون بریتانیا را بپیماید.

علاوه بر این‌ها، هایپرکار الکتریکی مک مورتری اسپیرلینگ از اصلاحاتی در قسمت‌های مختلف، از شاسی، بدنه و المان‌های آیرودینامیک تا سیستم تعلیق، ترمزها و ساختار الکتریکی برخوردار شده است. پدال‌های تنظیم شده، گیربکس بهبود یافته، باتری سبک‌تر تازه‌ساخت با مدیریت حرارت بهتر و آپشن ترمزهای ضد قفل برخی دیگر از ویژگی لازم به ذکر این هایپرکارند.

نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به ابرخودرو 1000 اسب بخاری مک مورتری Spéirling چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*