بهترین بازی های پی سی

بهترین بازی های پی سی سال 2023

سال 2023 میلادی با انتشار بازی‌های جذابی همراه بود. از بازی‌های یک دو ساعته گرفته تا بازی‌های چند صد ساعته! در ادامه مطلب با معرفی بهترین بازی های پی سی 2023 همراه گجت نیوز باشید.

تقریباً هفت ماه از آغاز سال 2023 میلادی می‌گذرد و تا اینجا کار سال جاری با انتشار بازی‌های فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیز همراه بوده است. از غول‌های صنعت گیمینگ مانند کمپانی‌هایی همچون بلیزارد – Blizzard، اسکوئر انیکس – Square Enix و الکترونیک آرتس – Electronic Arts گرفته تا کمپانی‌های مستقل و در حال رشد، همگی تاکنون بازی‌هایی را در سال 2023 عرضه کرده‌اند که توانستند با استقبال خوبی همراه شوند و مخاطبانی را از سراسر جهان مجذوب خود کنند.

گیمرها در سال جاری ماجراجویی‌های بی‌نظیری را در این دنیای دیجیتال تجربه کرده‌اند؛ به عنوان مثال در بازی Humanity راهنمایی حجم انبوهی از انسان‌های در حال حرکت را در یک سری مراحل چالش برانگیز برعهده گرفتند یا در بازی Barotrauma به اعماق اقیانوس‌ها در سیاره‌ای دور دست زدند تا بتوانند به بقا ادامه دهند. بازی‌های پی سی که در سال 2023 منتشر شدند گواهی بر قدرت صنعت گیمینگ بودند و نشان دادند که با ارائه دنیای آزاد – open world و داستان‌ها و گیم پلی جذاب هیچ محدودیتی در گیم وجود ندارد.

فرقی ندارد در استیم – Steam بازی می‌کنید یا بتل.نت – Battle.net، در این مطلب سعی کرده‌‌ایم بهترین بازی های پی سی سال 2023 که تاکنون منتشر شده‌اند را به شما معرفی کنیم. این عناوینی که در ادامه از آنها یاد خواهیم کرد با گیم پلی جذاب، جلوه‌های تصویری بی‌نظیر و ساختارهای خلاقانه، اوج برتری صنعت گیمینگ را به نمایش همه‌ قرار داده‌اند. تا انتهای این مطلب هیجان‌انگیز همراه گجت نیوز باشید.

باروتروما – Barotrauma

بازی باروتروما برای اولین‌بار در فاز دسترسی اولیه – early access پلتفرم استیم پدیدار گشت و از شکل نهایی آن در سال 2023 رونمایی شد. باروتروما که در سبک بازی‌های روگ لایک است، بازی‌هایی که از ابتدا تا انتها را باید طی یک بار تلاش به پایان برسانید و اگر در این بین شکست بخورید بازی از اول آغاز خواهد شد، از بازی‌هایی همچون ایستگاه فضایی 13 – Space Station 13 و در میان ما – Among Us الهام گرفته است. جالب است بدانید در لغت باروتروما به معنای آسیب ناشی از تغییر فشار هوا که معمولاً بر گوش یا ریه تأثیر می‌گذارد است.

در بازی باروتروما، بازیکنان وارد یک ماجراجویی جذاب در اعماق اقیانوس‌ها در یک سیاره دور دست شده‌اند که در آن هر بازیکن نقش مهمی را به عنوان عضوی از خدمه یک زیردریایی بر عهده گرفته است. نقش‌هایی که هر بازیکن برعهده می‌گیرد از در جریان نگه داشتن زیردریایی را شامل می‌شود تا دور کردن موجودات دریایی و تقابل شجاعانه با خدایان دریایی ترسناک و مرموز، هر کسی نقش مختص به خود را دارد.

ممکن است هنگامی که برای اولین‌بار باروتروما را بازی می‌کنید تصاویر این بازی یا نحوه رفتار شخصیت‌ها برایتان عجیب و غریب به نظر برسد، اما همه اینها جزوی از تجربه بازی باروتروما است. هنگامی که وارد این بازی شوید، جوری غرق آن خواهید شد که اصلاً متوجه نمی‌شوید. این بازی به حدی خوب طراحی شده که حتی دارای ویژگی‌های بیشتر از حد نیاز است که باعث شده فوق‌العاده جذاب شود. برخلاف نام آن و تصاویری که از آن منتشر شده، در جریان این بازی گاهاً با موقعیت‌هایی رو به رو خواهید شد که خنده از ته دل را تجربه خواهید کرد.

بازی باروتروما هم در حالت تک نفره و هم در حالت چند نفره در دسترس است و می‌توانید از اجرای آن نهایت لذت را ببرید. مانند دیگر بازی‌هایی که در لیست بهترین بازی های پی سی سال 2023 در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد، باروتروما نیز گیمرها را در هنگام بازی سرشار از هورمون آدرنالین خواهد کرد.

برج پیتزا – Pizza Tower

پیتزا تاور از آن دسته بازی‌هایی‌ست که شاید در نگاه اول خیلی مضحک برسد، اما وقتی آن را بازی کنید دیدگاه شما نسبت به آن تغییر خواهد کرد. گرافیک این بازی بسیار عجیب و غریب است؛ انگار یک نفر این بازی را توسط برنامه پینت – Paint موجود در سیستم عامل ویندوز بعد از مصرف ماده مخدر ال سی دی طراحی کرده است.

داستان بازی هم خیلی بامزه است. شخصیت اصلی بازی پپینو اسپاگتی نام دارد که بسیار چابک بوده و خیلی خوب می‌دود. او برای گریز از موانع و چالش‌هایی که در پیش دارد روی دیوارها حرکت می‌کند و از مشت‌های مرگبار استفاده می‌کند تا سالم به مقصد برسد. اگر با این دسته از بازی‌های آشنایی داشته باشید در اولین نگاه متوجه خواهید شد که بازی پیتزا تاور تلفیقی از بازی‌های سوپر ماریو و سونیک خارپشت است.

سطح طراحی آن کاملاً با زیبایی‌شناسی بی‌نظیر این بازی هماهنگ است. در پیتزا تاور گیمر با موجودات هیولایی آشنا می‌شود و همچنین موادی که از آن برای پخت پیتزا استفاده می‌کنیم به همراهان وفادار شما تبدیل خواهند شد تا با استفاده از آنها به سوی پیروزی در این بازی قدم بردارید. هنگامی که به انتهای یک مرحله خواهید رسید، خوش خیالی پایان یافتن مرحله به سرتان نزند زیرا قرار است در یک ماجراجویی هیجان‌انگیز دوباره مسیر را تا ابتدا دوندگی داشته باشید آن هم در شرایطی که شدیداً و بی‌وقفه در حال تعقیب‌شدن هستید.

لای روبی – Dredge

بهترین بازی های پی سی

دِرِج یک ویدیوگیم مستقل ساخته شده توسط استودیو بلک سالت گیمز – Black Salt Games بوده که توسط تیم 17 – Team 17 منتشر شده است. در این بازی یک ماهیگیر وجود دارد که با دلی شجاع وارد مجموعه جزایری در یک جهان باز می‌شود و در آنجا با یک سری موجودات که همه عجیب، وحشتناک و مرموز هستند رو به رو می‌شود. در بازی درج از گرافیک بالا و گیم پلی قوی صرف نظر شده است تا این بازی کمی عجیب و غریب و غیرعادی به نظر برسد.

هر چه که بیشتر وارد دنیای درج می‌شوید و در آن قدم می‌گذارید، قلمروی پر از اسرار عجیب و مرموز که رنگ و بوی وهم آوری دارد کشف خواهید کرد. هر منطقه جدیدی که در این بازی کشف می‌کنید اسرار هراس آوری را در خود جای داده است و وجود حس تالاسافوبیان، ترس از آب‌های عمیق، در این بازی شما را مجذوب خواهد کرد.

ساخت بازی درج از سال 2020 میلادی آغاز شد و تیم سازنده آن از دیگر بازی‌هایی که دارای جوی ناراحت‌کننده، بازی‌هایی همچون مدارک، لطفاً – Papers, Please و فراست پانک – Frostpunk، الهام گرفتند.

بشریت – Humanity

بشریت یک بازی معمایی و جذاب بوده که توسط استودیو LTD ساخته شد و Enhance Games آن را در می 2023 منتشر کرد. گیمر در این بازی کنترل یک سگ از نژاد شیبا اینو را در اختیار دارد که آن سگ گروه انبوهی از انسان‌ها را به منظور رسیدن به هدف و حل معما هدایت می‌کند. این بازی برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4 و 5 و مایکروسافت ویندوز منتشر شد و حتی واقعیت مجازی را نیز پشتیبانی می‌کند.

شاید پس از خواندن خلاصه بازی به این خیال باشید که بازی بشریت بسیار ساده و جذاب است، اما بدانید کاملاً فریب خورده‌اید. انسان‌هایی که در این بازی وجود دارند فوق‌العاده کند ذهن بوده و فقط رو به جلو آن هم طبق دستورالعمل‌هایی خاص حرکت می‌کنند. به عنوان کسی که هدایت و راهنمایی آنها را برعهده دارید باید بسیار احتیاط داشته باشید، زیرا یک سهل انگاری و هدایت نادرست از جانب شما منجر به سرگردانی خنده دار این انسان‌ها خواهد شد. گیمرهایی که طرفدار بازی‌های کلاسیک هستند در اولین نگاه بلافاصله متوجه شباهت بازی بشریت با فرانچایز لمینگ – Lemmings می‌شوند.

لازم به ذکر است که بازی بشریت فقط شامل هدایت انسان‌ها از نقطه A به نقطه B نمی‌شود، بلکه در این بازی همچنین تعداد زیادی معماهای سه بعدی و انبوه زیادی از دشمنان نیز وجود دارند. هرچه در این بازی پیشرفت کنید و به مراحل بالاتر برسید، می‌توانید قفل دستورات هدایتی جدید شامل پریدن، شیرجه زدن و شنا کردن را باز کنید.

بازسازی سیستم شاک – System Shock remake

سیستم شاک یک بازی در ژانر اکشن ماجراجویی بوده که توسط استودیو آمریکایی نایت دایو – Nightdive Studios تولید و توسط پرایم متر – Prime Matter منتشر شده است. این بازی باسازی بازی با همین نام منتشر شده در سال 1994 میلادی که استودیو لوکینگ گلس – Looking Glass Studios آن را ساخته بود است. بازی سیستم شاک روی یک ایستگاه فضایی با زیرساخت سایبرپانک در سال 2072 جریان دارد. گیمر در این بازی نقش یک هکر بی‌نام را برعهده دارد که سعی می‌کند از برنامه‌های شوم یک هوش مصنوعی بدخواه به نام SHODAN جلوگیری کند.

در بازسازی سیستم شاک در کنار اینکه تمام جنبه‌های بازی نسبت به نسخه 1994 آن مدرن شده، اما همچنان ماهیت اوریجینال آن حفظ شده است. گرافیک بازی بسیار مدرن و واقع‌گرایانه شده و موسیقی متن بازی نیز شگفت‌انگیز است. چیزی باقی نمانده تا نسخه اصلی سیستم شاک به سالگرد سی سالگی خود برسد و این بازسازی موفق شد تا جان دوباره‌ای به این اثر وارد شود. کمتر گیمر حرفه‌ای پیدا شده که در سال 2023 خیلی راحت از بازسازی سیستم شاک چشم‌پوشی کند و بدون شک این بازی لایق حضور در لیست بهترین بازی های پی سی در سال 2023 است.

بازسازی سیستم شاک در ابتدا در می 2023 برای مایکروسافت ویندوز منتشر شد و پس از آن پورت‌هایی برای لینوکس، مک، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌ باکس وان و ایکس‌ باکس سری ایکس و سری اس منتشر گشت. این بازی توانست به طور کلی با استقبال مطلوب همراه شود، اگرچه برخی نقدها بر آن وارد شده است.

های فای راش – Hi-Fi Rush

های فای راش از سری بازی‌های ریتمی و اکشن است که توسط استودیو ژاپنی تانگو گیم ورکس – Tango Gameworks تولید شده و ناشر آمریکایی بتزدا سافت ورکز – Bethesda Softworks آن را برای پلتفرم‌های ویندوز و ایکس باکس سری ایکس و سری اس منتشر کرده است.

داستان بازی در مورد شخصیتی به نام چای است که خودش را ستاره آینده‌دار سبک موسیقی راک می‌داند. طی یک عمل جراحی به طور تصادفی پخش کننده موسیقی در سینه چای جاگذاری می‌شود که وی را قادر می‌سازد به صورت ریتمیک مبارزه کند. یک شرکت بدنام که این بلا را سر چای آورد و روی او لقب نقض – DEFECT گذاشت به دنبال چای است و چای نیز با دوستان جدیدش گروه می‌شود تا مدیران شرکت را شکست دهد و به برنامه‌های آنها پایان دهد.

موسیقی این بازی بسیار جذاب است که در ادامه با حمله‌هایی که توسط بازیکن انجام شده هماهنگ می‌شود و سیستم مبارزه‌ای را در معرض نمایش قرار می‌دهد که یادآور سری بازی‌های شیطان هم می‌گرید – Devil May Cry است. حس شوخ طبعی که بازی های فای راش وجود دارد، کاملاً مناسب و خوب است. دیالوگ‌هایی که در بازی وجود دارند با انتخاب موسیقی آن بسیار هماهنگ است که باعث شده تجربه این بازی برای گیمر بسیار دلچسب باشد.

بازی های فای راش پس از انتشار توسط منتقدین مورد تحسین قرار گرفت که آنها سبک جلوه‌های تصویری بازی، پایه طنز بازی و طراحی شخصیت را بسیار عالی دانستند، اگرچه برخی نقدها روی تعداد موسیقی محدود آن نیز وجود دارد.

مسافر اختاپوس 2 – Octopath Traveler II

بهترین بازی های پی سی

بازی مسافر اختاپوس یک بازی نقش آفرینی بوده که توسط دو استودیو ژاپنی اسکوئر انیکس و اکوایر – Acquire تولید شده که ناشر آن اسکوئر انیکس بوده است. این بازی دنباله‌ای بر قسمت اول بازی Octopath Traveler که در سال 2018 منتشر شده بوده و همچنین سومین اثر در مجموعه بازی‌های مسافر اختاپوس بعد بازی موبایل Octopath Traveler: Champions of the Continent که در سال 2020 منتشر شد، محسوب می‌شود. این بازی در فوریه سال 2023 برای پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و ویندوز به صورت جهانی منتشر شد و اولین اثر در سری مسافر اختاپوس تلقی می‌شود که برای پلی استیشن نیز عرضه شد.

قسمت دوم بازی مسافر اختاپوس کاملاً مستقل است که هشت مسافر جدید در آن معرفی شده و نیازی نیست که از وقایع قسمت اول بازی اطلاعی داشته باشید. در قسمت دوم این بازی بازیکنان سفری جذاب را آغاز می‌کنند که از دشمن‌های منحصر به فرد، روایتی جذاب و تصاویری نفس‌گیر و شگفت‌انگیز پر شده است.

در بازی مسافر اختاپوس به طرز شگفت‌انگیز و ماهرانه‌ای سبک RPG قدیمی با تکنولوژی سه بعدی مدرن ترکیب شده است و منجر گشته که پلیر تجربه عالی و واقعاً متمایز از جلوه‌های تصویری در این بازی داشته باشد. سبک مبارزات همانند مسافر اختاپوس یک هنوز هم جذاب و سرگرم کننده است. شناسایی نقاط ضعف و قوت هر یک از هشت مسافر تبدیل به یک عملیات استراتژیک برای پیش بردن بازی شده و فقط فشردن دکمه و تغییر شخصیت نیست. در تمام مبارزات، مسافرها باید با یک دیگر هماهنگ باشند و مانند حل یک معما بهترین راه برای حمله، دفاع و کشتن هیولاها را پیدا کنند.

مبارز خیابانی 6 – Street Fighter 6

مبارز خیابانی 6 یک بازی مبارزه‌ای است که توسط کمپانی کپ کام – Capcom تولید و نشر یافته است. این بازی هفتمین اثر در مجموعه مبارزه خیابانی محسوب می‌شود که برای پلتفرم‌های پلی‌ استیشن 4، پلی‌ استیشن 5، ویندوز و ایکس‌ باکس سری ایکس و سری اس در تاریخ 2 ژوئن 2023 منتشر شد؛ همچنین نسخه آرکید آن توسط تایتو در اواخر سال جاری عرضه خواهد گشت.

شاید بزرگ‌ترین تغییری که در مبارز خیابانی 6 مشاهده خواهید کرد که نسبت به دیگر آثار فرانچایز متفاوت است، معرفی یک کنترل اسکیم مدرن بوده که پتانسیل این را دارد تجربه کل بازی را از نو متحول سازد و انگار اثر جدید و متمایز نسبت به دیگر آثار مبارز خیابانی را بازی می‌کنید. این کنترل اسکیم مدرن برای راحت سازی انجام حملات ویژه طراحی شده است. با فشردن تنها یک دکمه، گیمرها می‌توانند حرکت‌های منحصر به فرد هر شخصیت را پیاده کنند. این بدان معناست که بازیکنان می‌توانند فینیشرها را زودتر اجرا کنند.

اگرچه به همین سادگی‌ها هم نبوده و در عوض این کنترل‌های ساده آسیب کمتری را وارد می‌کنند. همچنان کاربران می‌توانند با دکمه‌های ترکیبی درست حرکات خاص هر شخصیت را پیاده کنند و این کنترل اسکیم ساده به پلیرها در تمامی سطوح امکان داده است تا فینیشر را اجرا کنند؛ با این حال برای بازیکنان قدیمی و حرفه‌ای کنترل‌های ترکیبی و دقیقی وجود دارد که آنها را متمایزتر خواهند کرد.

جالب است بدانید بازی مبارز خیابانی 6 با تحسین منتقدین همراه بوده و تاکنون که مدت زمان زیادی از انتشاز آن نمی‌گذرد موفق شده بیش از یک میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته باشد. حضور این بازی در تمامی لیست‌های بهترین بازی پی سی در سال 2023 ضروری است.

قلب‌های وحشی – Wild Hearts

بهترین بازی های پی سی

قلب‌های وحشی یک بازی اکشن نقش آفرینی بوده که توسط استودیو ژاپنی اومگا فارس – Omega Force تولید شد و ناشر معروف آمریکایی یعنی الکترونیک آرتس – Electronic Arts آن را منتشر کرد. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که از بازی شکارچی هیولا – Monster Hunter مورد علاقه شما بوده، حتماً از اجرای بازی قلب‌های وحشی لذت خواهید برد.

بازی قلب‌های وحشی از نظر جلوه‌های تصویری بی‌نظیر و خیره‌کننده است. هیولاهای حاضر در این بازی که با عنوان کیمونو – Kemono خطاب می‌شوند به زیبایی هر چه تمام‌تر طراحی شده‌اند. مبارزه و نبرد در این بازی از سرعت بالایی برخوردار است که اصلاً جای تعجب ندارد، زیرا استودیو سازنده بازی خاندان قهرمانان – Dynasty Warriors پشت سیستم مبارزه بازی قلب‌های وحشی بوده است. داستان بازی از این قرار است که گیمر وظیفه دارد تا در دنیایی فانتزی به نام آزوما – Azoma به شکار هیولاهای عظیم برود.

گیم پلی این بازی آنقدرها هم منحصر به فرد و خاص نیست، اما به حدی خوب و جذاب ساخته شده که ارزش دارد آن را در بین بهترین بازی های پی سی سال 2023 قرار دهیم. شک نکنید که بازی قلب‌های وحشی روح و جانی تازه به سبک بازی‌های هانتینگ یا شکار داده است. تنها نکته منفی که می‌توان از این بازی گرفت، مشکلات اجرای آن است. اگر مجهز به سیستم قوی و تجهیزات لازم نباشید، احتمال دارد هنگام اجرای بازی کمی دچار مشکل شوید.

بازی قلب‌های وحشی در ماه فوریه سال 2023 برای پلتفرم‌های مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن 5، و ایکس‌ باکس سری اکس و سری اس منتشر شد. بازی با استقبال خوبی همراه بود و توانست به طور کلی نظرهای مطلوبی را از سوی منتقدین کسب کند.

جنگ ستارگان جدای: بازمانده – Star Wars Jedi: Survivor

یک بازی جذاب در سبک اکشن و ماجراجویی که توسط استودیو آمریکایی رسپاون اینترتیمنت – Respawn Entertainment تولید و الکترونیک آرتس آن را منتشر کرده است. اتفاقات جنگ ستارگان جدای: بازمانده که دنباله‌ای مستقیم بر بازی جنگ ستارگان جدای: محفل سرنگون شده – Fallen Order بوده، پنج سال پس از دوره زمانی بازی اول رخ می‌دهد جایی که شوالیه جوان جدای کال کستیس و همراهانش به مبارزه و تقلا خود برای زنده مانده در برابر ظلم و ستم امپراتوری ادامه می‌دهند.

از این بازی انتظار یک گرافیک خوب و جلوه‌های تصویری بی‌نظیر داشته باشید. در مقایسه با محفل سرنگون شده، بازمانده با پنج شمشیر نوری جدید همراه بوده است که حس مبارزه و نبرد بهتری را به گیمر منتقل می‌کند. جنگ ستارگان جدای: بازمانده در روزهای اول انتشار برای طرفداران این فرنچایز و گیمرهایی که بازی را پیش خرید کرده بودند به دلیل وجود برخی باگ‌ها و اشکالات تا حدودی تجربه‌ای ناامیدکننده بود، اما خوشبختانه پچ‌هایی که آمد این باگ‌ها و اشکالات را برطرف کرد تا یک بازی همه‌چی تمام را گیمرها در اختیار داشته باشند.

متأسفانه آثاری که توسط الکترونیک آرتس منتشر می‌شوند گاهاً دارای اشکالات فنی و در برخی مواقع حتی مضحک هستند که این امری بسیار ناراحت‌کننده است که گریبانگیر بازمانده هم شد، اما با گذشت چند ماه و پچ‌های متعدد جنگ ستارگان جدای: بازمانده توانست به عنوان یکی از برجسته‌ترین عناوین سال 2023 میلادی لقب گیرد و به راحتی وارد لیست بهترین بازی های پی سی سال 2023 شود.

جنگ ستارگان جدای: بازمانده برای پلت‌فرم‌های پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری اکس و سری اس و مایکروسافت ویندوز عرضه شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*