زمان عرضه پلی استیشن 6

زمان عرضه پلی استیشن 6 احتمالا به زودی مشخص خواهد شد

در خلال درگیری حقوقی مایکروسافت و FTC بر سر تصاحب اکتیویژن بلیزارد، اطلاعات جدیدی لو رفته که زمان عرضه پلی استیشن 6 را لو می‌دهد!

افرادی که اخبار کنسول های بازی را دنبال می‌کنند، حتما در جریان درگیری حقوقی مایکروسافت و FTC سر تصاحب کمپانی اکتیویژن بلیزارد توسط این کمپانی هستند.

البته هنوز تا جلسه دادگاه و ارائه توضیحات توسط نمایندگان طرفین، زمان زیادی باقی مانده؛ با این وجود نتیجه این دادگاه می‌تواند تاثیر بزرگی بر آینده صنعت ویدیوگیم و توازن قدرت در دنیای کنسول‌ها بین ایکس باکس و پلی استیشن داشته باشد.

سال 2028؛ زمان تقریبی عرضه پلی استیشن 6 و ایکس باکس جدید به بازار!

بر اساس اطلاعاتی که از IGN توانسته از اسناد دادگاهی مایکروسافت استخراج کند، مایکروسافت سال 2028 را به عنوان زمان تقریبی شروع نسل نهم کنسول‌های ویدیویی در نظر دارد.

به این ترتیب کنسول PlayStation 6 و نسل بعدی کنسول‌های ایکس باکس احتمالا در این سال یا حوالی آن روانه بازار خواهند شد.

در کنار این اطلاعات، مایکروسافت همچنین سندی 77 صفحه‌ای هم در دفاع از خرید اکتیویژن بلیزارد با رقم بیش از 68 میلیارد دلار تدوین کرده که ظاهرا در اختیار مقامات قضایی قرار خواهد داد.

بخشی از نگرانی‌های پیرامون این معامله، محبوبیت بسیار زیاد فرنچایز کال آف دیوتی در سرتاسر جهان است که ممکن است در اثر خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت، کراس پلتفرم بودن خود را از دست داده و در آینده، تنها برای ایکس باکس منتشر شود.

زمان عرضه پلی استیشن 6

با این وجود، مایکروسافت هم ادعا کرده که با توافق عرضه ده ساله مبنی بر عرضه فرنچایز کال آف دیوتی برای پلی استیشن موافق است و به این ترتیب، این مجموعه، در آینده، هم برای کنسول نسل هشتمی سونی و هم نسل بعدی آن منتشر خواهد شد.

لو دادن زمان رونمایی از کنسول های نسل بعد؛ اشتباه یا زیرکی؟

انتشار اخبار مبنی بر در دست ساخت بودن کنسول پلی استیشن 6 و اکنون، زمان عرضه آن می‌تواند خبری جذاب و تاثیرگذار در این صنعت باشد؛ خصوصا با در نظر گرفتن این نکته که PS5 همچنان در حال سپری کردن روزهای بسیار خوبی است و از زمان عرضه تا به امروز، فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده است.

با این تفاسیر هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که هدف واقعی از عدم موافقت FTC با خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت و انتشار اسناد مربوط به شروع نبرد کنسول‌های نسل نهم چیست!

نام کنسول PS6 از زمانی که سونی در اعتراض به قرارداد مایکروسافت-اکتیویژن به شورای رقابت تجاری انگلستان (CMA) نامه نوشت، رسما بر سر زبان‌ها افتاد!

مایکروسافت اکتیویژن

در این نامه سونی ادعا کرده بود که در صورت نهایی شدن این توافق، نسل بعدی کنسول‌های این کمپانی از چرخه انتشار فرنچایز کال آف دیوتی و سایر بازی‌های اکتیویژن خارج خواهد شد؛ چرا که اکتیویژن طبق قراردادی با سونی، ناچار به عرضه عناوین مهم خود تا سال 2027 برای کنسول‌های پلی استیشن بوده و برای سال‌های پس از آن تعهدی ندارد!

با این وجود، صرفنظر از اینکه انگیزه پشت انتشار این اخبار چیست، همین که سونی از هم‌اکنون مشغول کار بر روی نسل بعدی کنسول‌های خانگی خود است، برای بسیاری افراد دلگرمی به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، همچنین باید در نظر داشت که تمامی این اخبار و لو رفتن اطلاعات مربوط به زمان عرضه پلی استیشن 6 می‌تواند تلاشی برای به حاشیه بردن اصل دعوای حقوقی مایکروسافت و FTC باشد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*