سیستم ویپ

استفاده از سیستم ویپ در دورکاری

با توجه به گسترش تکنولوژی، می‌توان گفت کسب و کارها دیگر به مکان و زمان محدود نیستند شما می‌توانید در هر ساعتی و هر مکانی باید کار کنند تا از رقبا عقب نمانند.

با توجه به گسترش اینترنت و دستگاه‌های مدرن، بیشتر سرویس‌ها روی بستر وب و اینترنت ارائه می‌شود و همینطور بعضی از برنامه‌ها مثل برنامه‌های حسابداری یا بررسی کسب و کار به‌صورت دورکاری قابلیت اجرا دارند و فقط موردی که جهت اجرای دور کاری می‌ماند استفاده از خط تلفن شهری و داخلی‌های مجموعه است که با راه اندازی سیستم ویپ می‌توانید این مشکل را به‌صورت کامل رفع نمایید.

نحوه راه اندازی سیستم تلفنی ویپ

جهت راه اندازی تلفن ویپ نیاز به تجهیزات دارید این تجهیزات اعم از سرور، مودم، می کروتیک، اینترنت و آی پی استاتیک است. نرم افزار مرکز تماس ویپ بر روی سرور نصب می‌شود و امکانات نرم افزاری مثل ایجاد داخلی، صف تماس، تلفن گویا، ضبط مکالمات و امکان تماس ورودی و خروجی را آماده می‌کند که باید سرور به مودم وصل شده و با استفاده از می کروتیک درخواست‌های شبکه را برای ارسال و دریافت تماس را مدیریت کند همین‌طور وجود اینترنت و آی پی استاتیک برای استفاده دورکاری مورد نیاز است.

در واقع نرم افزارهای استفاده از ویپ به‌عنوان یک دسترسی ریموت یا وی پی ان جهت اتصال به خطوط شرکت می‌باشند. به این سرویس که باعث ایجاد و استفاد از تلفن‌ها روی بستر اینترنت می‌شود تلفن اینترنتی می‌گویند.

مزایا و خدمات ویپ جهت دور کاری چیست؟

کارمندان می‌توانند داخلی ارائه شده توسط سیستم مرکز تماس را روی گوشی خود رجیستر کنند تا تماس ورودی و خروجی در خارج از مکان دفتر داشته باشند.

  • امکان گزارش گیری
  • امکان انتقال مکالمه
  • امکان ضبط مکالمه
  • تنظیم ساعت کاری جهت تماس ورودی و خروجی
  • امکان اتصال به CRM و دیگر برنامه‌های داخلی مجموعه

دور کاری در چه زمانی می‌تواند به ما کمک کند؟

پس از شیوع بیماری کرونا و بیماری‌های واگیردار تعداد افراد زیادی از مجموعه‌ها نیاز به استراحت و مراقبت دارند و از این رو می‌توان گفت بیش از 30 درصد نیروهای مجموعه امکان حضور در شرکت را ندارند و به‌کمک خدمات تلفنی ویپ می‌توانند دور کاری انجام دهند.

موارد امنیتی در این سرویس چگونه تامین می‌شود؟

راهکارهایی جهت ایجاد امنیت است شما می‌توانید از فایروال‌های sbc کمک بگیرید همینطور می‌توانید محدودیت‌هایی دسترسی آی پی به کمک می کروتیک ایجاد کنید تا افراد با آی پی و دسترسی مشخصی به سرور ویپ دسترسی داشته باشند و افرادی که خارج از این شبکه و دسترسی باشند امکان اتصال به سیستم و ایجاد تماس ورودی و خروجی را نداشته باشند.

سیستم ویپ

آیا امکان استفاده از خدمات تماس تلفنی روی اپلیکیشن و سیستم‌ها اختصاصی مجموعه است؟

بله با کمک api و مستندات مرکز تماس می‌توانید استفاده از خدمات را در هر بستری ایجاد نمایید و روی اپلیکیشن‌های اختصاصی یا وب سایت‌های اختصاصی مجموعه امکان ایجاد تماس ورودی و خروجی را ایجاد نمایید.

استفاده از سیستم ویپ، در همه کسب و کارها علی‌الخصوص مراکز تلفن شرکت‌ها، فرصت‌های خوبی را جهت پرسنل و مدیریت مجموعه به وجود می‌آورد تا از همه پتانسیل‌های خود به خوبی کمک بگیرند و با نظارت دقیق بر عملکرد کارکنان، بهره وری را افزایش دهند. به همین منظور در این مقاله سعی کردیم در کنار معرفی ویپ، به مزایایی که سیستم‌های ویپ در اختیار شرکت‌ها علی‌الخصوص شرکت‌ها و مشاغل دورکار قرار می‌دهد، اشاره کنیم.

کدام برند تلفن ویپ بهترین انتخاب ما خواهد بود؟

تلفن ویپ های بسیاری توسط برندهای مختلف در جهان تولید شده‌اند که هر کدام می‌توانند خدمات سرویس ویپ را به شما ارائه کنند، توصیه ما خرید تلفن ویپ است که دارای ظاهر زیبا، کیفیت ساخت بالا و بهترین خدمات ارائه ارتباطات بر پایه سیستم ویپ می‌باشد. تلفن‌های برند سیسکو دارای انوع مختلفی هستند که می‌توانید با توجه به نیاز اصلی خود، بهترین خرید را داشته باشید.

کاربرد ویپ در شرکت‌ها و مشاغل دورکار

تحقیقات نشان می‌دهند که تعداد مشاغل و کارمندان دورکار از سال 1996 میلادی، چهار برابر شده. در مشاغل دورکار کارمندان از نظر زمان و مکان محدودیت ندارند، و وظایف خود را طی برنامه‌ای منعطف انجام می‌دهند. کارفرما هم اجباری جهت پرداخت حق بیمه ندارد و همینطور هزینه‌های جاری شرکت هم کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین استرس کمتر ناشی از عدم حضور در محل کار و انتخاب محیط کاری دلخواه و مطلوب توسط خود کارمندان، یکی از عوامل افزایش رضایت پرسنل در مشاغل دورکار می‌باشد.

البته در مشاغل دورکاری، شاید چالش‌هایی مثل هماهنگ سازی کارمندان وجود داشته باشد، اما سیستم ویپ (ویپ) به‌عنوان مناسب‌ترین ابزار جهت مشاغل دورکار، علاوه بر این‌که این مشکل را مرتفع نموده، گزارشات مدیریتی دقیقی هم به مدیران شرکت ارائه می‌دهد تا مانیتورینگ پرسنل دورکار و نحوه عملکرد آنها، به راحتی بررسی و ارزیابی شود.

مزایای استفاده از تلفن‌های تحت شبکه جهت دورکاری پرسنل

ارتباط از راه دور

ساده‌ترین مزیت سیستم‌های ویپ، امکان برقرار ارتباط از راه دور بوده که کمک می‌کند کارمندان از راه دور در هر زمانی به یکدیگر متصل شوند. این خطوط ارتباطی فقط منحصر به صدا و تماس صوتی نیستند، بلکه امکان برقراری تماس ویدئویی را هم می‌دهند. پرونده‌ها و فایل‌های گوناگون به راحتی و با یک کلیک منتقل می‌شود و موجب سهولت در کارها می‌شود.

امکان ارسال فکس

در ویپ بدون نیاز به دستگاه‌های گران قیمت فکس، به راحتی می‌توان با استفاده از خطوط تلفن، فکس ارسال کرد. اسناد مهمی که باید جهت کارمندان خود ارسال کنید یا برعکس، دیگر در صف خطوط تلفن نمی‌ماند و به سرعت منتقل خواهند شد.

ایجاد ارتباط ارزان و به صرفه

شما جهت کارمندان دورکار نیاز به تامین فضای اداری مناسب، هزینه برق، سیستم کامپیوتری یا پرداخت اجاره دفتر ندارید. همچنین اگر در فاصله زمانی مشخصی از سیستم ویپ جهت دورکاری پرسنل کمک بگیرید و سپس هزینه‌های آن را با سیستم سانترال مقایسه کنید، می‌بینید که ویپ تقریبا رایگان می‌باشد.

شخصی سازی با امنیت بالا

یکی از کاربردهای ویپ در دورکاری پرسنل، امکان شخصی سازی منحصر به شرکت یا مجموعه شما می‌باشد. این شبکه خصوصی فقط به سیستم‌هایی اجازه ورود و اتصال می‌دهد که شماره آنها در سیستم ثبت شده باشند. بنابراین مدیران و پرسنل با خیالی آسوده و بدون نگرانی از حمله سایبری یا هک شدن داده‌ها حتی زمان استفاده از وای فای، می‌توانند به اطلاعات شرکت دسترسی داشته باشند.

برقراری کنفرانس صوتی و تصویری

یکی از امکانات ویپ، کنفرانس‌های صوتی و تصویری بوده که به شما امکان می‌دهد با پرسنل و مشتریان خود در هر گوشه از دنیا ارتباط برقرار کنید و جلسات منظم روزانه، ماهیانه و هفتگی خود را برگزار کنید. این ویژگی سبب راحتی پرسنل و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها می‌شود زیرا دیگر کسی مجبور نیست جهت یک شرکت در جلسه، مسافت زیادی را طی کند.

ارتباط بدون محدودیت جغرافیایی

گاهی اوقات کارمندان به‌صورت حضوری در شرکت می‌باشند و با سیستم‌های کامپیوتری مجموعه کار می‌کنند. اما زمانی مجبورند جهت کار سفر کنند چه؟ آیا باید با قبض‌ها و هزینه‌های ارتباط تلفنی زیاد، مواجه شوند؟ تکنولوژی ویپ این امکان را جهت کارفرمایان و کارمندان آماده کرده تا خطوط تلفن خود را بر روی هر دستگاه ارتباطی انتقال دهند و از هر نقطه جغرافیایی دلخواه، بدون هزینه‌های مازاد ارتباطی با کارفرما یا مشتریان، در تماس باشند.

گزارش دهی و نظارت بر کار پرسنل

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که کسب‌وکارها در گذشته به سراغ مشاغل دورکاری نمی‌رفتند این بود که نظارت بر پرسنل جهت آنها تقریبا غیرممکن بود. این احتمال وجود داشت که کارمند کارش را به هر دلیلی متوقف کند یا آن را به شخص دیگری واگذار کند و این مسئله تا وقتی کیفیت کار بررسی می‌شد یا متوجه عقب ماندگی در برنامه‌ریزی‌ها می‌شد، قابل پیگیری نبود، اما اکنون یکی از ویژگی‌هایی که فناوری ویپ در اختیار شما قرار می‌دهد، نظارت و ارزیابی مداوم پرسنل می‌باشد. این ویژگی کارفرما را قادر می‌سازد تا با تهیه یک برنامه گزارش‌گیری روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه بهره‌وری کارمندان را بررسی کند. با استفاده از این ویژگی می‌توان بر نحوه پاسخگویی به مشتری و خروجی خدمات شرکت هم نظارت کرد.

ثبت ساعات کاری

بعضی از شرکت‌ها با توجه به ساعات کاری، دستمزد پرداخت می‌کنند. حال مشاغل ممکن بوده که جهت ثبت ساعات کار کارکنان دورکار خود با مشکل مواجه شوند، اما سیستم‌های ویپ این مشکل را هم حل کرده‌اند. کارمندان با توجه به میزان بازدهی خود در طول روز می‌توانند ساعات کاری خود را گزارش کنند و آن را در سامانه ویپ به ثبت برسانند.

به‌عنوان مثال اگر شخصی در نیمه شب مناسب ترین بازدهی را دارد، می‌تواند این مسئله را با کارفرمای خود درمیان بگذراد تا کارفرما با وارد کردن ساعات کاری وی در سامانه ویپ ساعات کاری او را با ورود و خروج از سیستم ارزیابی کند. همینطور ویپ این امکان را دارد تا گزارشات را مطابق با سیستم کاری هر فرد پردازش و تحلیل کند.

ایجاد ارتباطات سازمانی

یکی از اصول مهم در محیط کاری ارتباط موثر مدیران مجموعه با کارمندان می‌باشد. گاهی اوقات مدیران به علت شکاف بزرگ ارتباطی که بین مدیران و پرسنل دورکار وجود دارد، شک دارند که به سراغ دورکاری بروند. از جمله مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این بوده که گاهی پرسنل امکان دارد فراموش کنند که یک ایمیل مهم را در زمان مقرر ارسال کنند و موجب کاهش کیفیت کار مجموعه شوند.

از سوی دیگر امکان دارد مدیر مجموعه همیشه در دسترس نباشد و کارمندان جهت ارتباط با او در خارج از ساعات کاری دچار مشکل شوند. در این مواقع باز هم تکنولوژی ویپ راه حلی جهت این مشکل ارائه می‌دهد. با این سیستم می‌توان قوانینی را جهت کارمندان و پرسنل دورکار تعیین کرد تا از بروز این مشکلات جلوگیری شود. به‌طور کلی، ویپ به مدیران مجموعه امکان می‌دهد تا پرسنل دورکار خود را ببینند و عملکرد آنها را کنترل و ارزیابی کنند.

استفاده از اینترنت

ویپ جهت برقراری ارتباط از اینترنت استفاده می‌کند. پس مشکلات و نگرانی‌هایی مثل قبض تلفن، خرابی دستگاه یا خدمات مخابرات وجود ندارد. در صورتی که اینترنت جهت کاربران ویپ در دسترس نباشد، این فناوری امکان انتقال خطوط ویپ را آماده می‌کند تا مجددا ارتباط برقرار شده و تماس از دست رفته نداشته باشیم.

امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب به شما کمک کنیم به بهترین شکل از تلفن ویپ در دورکاری بهره‌مند شوید.

این مطلب توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*