بیوک E4 در بازار چین

بیوک E4 در چین معرفی شد؛ آمریکایی‌ها در تلاش برای کسب سهم از بازار چین

بیوک از شاسی بلند الکتریکی E4 برای بازار چین رونمایی کرد. اس یو وی برقی ای 4 قدمی از سوی جنرال موتورز برای کسب سهم از بازار پررونق چین است.

بیوک، خودروساز آمریکایی زیرمجموعه جنرال موتورز، چند روز قبل شاسی بلند کوپه تمام الکتریکی E4 را به بازار چین معرفی کرد. بیوک درحالی که در بازار اصلی خود یعنی آمریکا همچنان روی محصولات درون‌سوز تمرکز دارد، این شاسی بلند را در تلاش برای حضور در بازار رو به رشد خودروهای الکتریکی در چین توسعه داده است. در ادامه به جزئیات بیوک ای 4 از جمله طراحی، مشخصات فنی و قیمت می‌پردازیم.

بیوک E4، شاسی بلند کوپه الکتریکی جدید بازار چین

نمای جلو بیوک E4 برای بازار چین

بیوک شاسی بلند E4 را بر پایه پلتفرم «اولتیوم» (Ultium) ساخته و طراحی آن مبتنی بر زبان طراحی PURE Design صورت گرفته است. در طراحی نمای بیرونی این خودرو چراغ‌های باریک کشیده جلو، چراغ‌های سرتاسری عقب با الگویی شبیه به بومرنگ، خطوط و تو رفتگی‌های ناحیه کناری و سقف شیب‌دار به سبک و سیاق کوپه توجه را جلب می‌کنند. در زمینه ابعاد هم باید ذکر کرد که این شاسی بلند برقی بیوک 4818 میلی‌متر طول، 1912 میلی‌متر عرض، 1581 میلی‌متر ارتفاع و 2954 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد.

نمای عقب بیوک E4 برای بازار چین

نسخه GS بیوک E4 حتی از طراحی اسپرت‌تری برخوردار است که می‌تواند قشر جوان‌تر بازار چین را به خود جذب کند. به این نسخه المان‌هایی نظیر رینگ‌های 20 اینچی، جلوپنجره کریستالی مشکی با الگوی لوزی و کالیپرهای ترمز 6 پیستونی برمبو اضافه می‌شود. این المان‌ها طراحی این نسخه را اسپرت‌تر و منحصر به فردتر می‌کنند.

کابین بیوک E4 برای بازار چین

ای 4 جدیدترین پلتفرم کابین با چیپ 8155 اسنپدراگون کوالکام را در اختیار دارد و در کابین آن یک نمایشگر بزرگ عریض 30 اینچی با رزولوشن 6K و تراکم پیکسلی 200 پیکسل بر اینچ قرار گرفته است. سقف پانوراما با پوشش نور 1.2 متر مربعی، صندلی‌های عقب تاشو و محفظه‌های ذخیره‌سازی متعدد برخی دیگر از امکانات رفاهی در دسترس راننده‌اند. همچنین همان‌طور که انتظار می‌رود، این شاسی بلند فناوری‌های کمک‌راننده پیشرفته متعددی را در اختیار راننده می‌گذارد تا تجربه آن از رانندگی هرچه راحت‌تر شود.

بیوک E4 در دو نسخه تک‌ دیفرانسیل و دو دیفرانسیل در بازار چین ارائه می‌شود. نسخه تک دیفرانسیل یا دو چرخ محرک با بهره‌گیری از 1 موتور الکتریکی، حداکثر 200 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین با اتکا به یک باتری 65 کیلووات ساعتی توانایی پیمایش مسافت 530 کیلومتر با یک بار شارژ را دارد. نسخه دو دیفرانسیل یا چهار چرخ محرک 2 موتور الکتریکی دارد که حداکثر خروجی آن‌ها به 191 اسب بخار می‌رسد. باتری 80 کیلووات ساعتی این نسخه هم پیمایش 620 کیلومتر با یک بار شارژ را ممکن می‌کند.

شاسی بلند ای 4 برای بازار چین

شاسی بلند تمام برقی کوپه ای 4 از ماه ژوئیه (تیر تا مرداد) به مشتریان تحویل داده می‌شود. قیمت این اس یو وی در بازار چین بین 26 هزار و 400 دلار تا 36 هزار و 200 دلار خواهد بود.

بیوک پیش از E4 اقدام به معرفی الکترا E5 برای بازار چین کرد. E5 که اولین خودرو الکتریکی این شرکت مبتنی بر پلتفرم اولتیوم در بازار چین است، بین 545 تا 620 کیلومتر شعاع حرکتی دارد. طراحی آن هم مشابه E4 جلوه‌ای به‌روز و به زبان ساده، چینی‌پسند دارد. حالا در نهایت نظر شما درباره بیوک E4، محصول جدید آمریکایی‌ها برای بازار چین چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*