فاز دوم یلو نام

ایرانسل در الکامپ 1402 از فاز دوم یلو نام رونمایی کرد

ایرانسل در جریان نمایشگاه الکامپ 1402 از فاز دوم سامانه احراز هویت و امضای دیجیتال با نام تجاری یلو نام – Y’ello Name رونمایی کرد.

فاز دوم سامانه یلو نام یا همان سامانه احراز هویت و امضای دیجیتال ایرانسل در جریان نمایشگاه الکامپ 1402 رونمایی شد. فاز اول این سامانه در روز 24 خرداد 1399 با برگزاری مراسمی در ساختمان مرکزی ایرانسل با حضور وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و همچنین برخی اصحاب رسانه رونمایی شده بود. حالا در فاز دوم این سامانه، با ارائه سرویس امضای دیجیتال، امکان امضای آنلاین اسناد تجاری بین کسب و کارها فراهم شده است.

استفاده از فناوری‌های دیجیتال و خدمات اینترنتی در سال‌های اخیر به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و در همین راستا، ثبت نام کاربران در پلتفرم‌های مختلف دیجیتالی به‌منظور انجام کارهای روزمره، ضروری شده است. سامانه یلو نام بر اساس استاندارد «موبایل آی‌دی» طراحی شده که یک استاندارد برتر در این زمینه محسوب می‌شود. این استاندارد بر خلاف استانداردهایی مثل موبایل کانکت، از قابلیت ارائه سرویس امضای دیجیتال نیز برخوردار است.

ویژگی های فاز دوم یلو نام ایرانسل

فاز دوم این سامانه ایرانسل با نام تجاری Y’ello Name در روز دوشنبه پنجم تیر 1402 در جریان بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در این فاز دیگر نیازی به طی کردن فرایندهای جداگانه ثبت نام و احراز هویت در پلتفرم‌های گوناگون و مراجعه حضوری برای احراز هویت نخواهد بود. بنابراین ارائه‌دهندگان خدمات دیجیتال قادر خواهند بود تجربه کاربری بسیار بهتری را در اختیار مشتریان خود قرار دهند و صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در توسعه نرم افزار و سخت افزار مورد نیاز خود داشته باشند.

سامانه یلو نام با استفاده از هوش مصنوعی و با کمک مجموعه ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر کاربر، می‌تواند قابلیت ثبت نام، احراز هویت امن، مدیریت حساب‌های کاربری و دریافت گواهی معتبر امضای دیجیتال را به‌صورت آنلاین به تمامی افراد و کسب‌وکارها ارائه کند. این سامانه همچنین از بالاترین سطح امنیت برخوردار است.

در فاز دوم سامانه یلو نام، سرویس امضای دیجیتال به آن اضافه شده تا یکی از چالش‌های موجود در رابطه با امضای اسناد تجاری بین کسب‌وکارها برطرف شود. این سرویس در سطح ملی، امکان صدور گواهی امضای دیجیتال و امضای اسناد تجاری بین کسب‌وکارها، بانک‌ها و سازمان‌های بزرگ خصوصی و دولتی را به‌صورت آنلاین ایجاد می‌کند. احراز هویت دیجیتال راحت و در لحظه، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، امنیت بالا، محدود نبودن به مکان و زمان خاص، ارائه خدمات 24 ساعته و جلوگیری از کلاهبرداری‌ها از جمله مزایای بزرگ یلو نام محسوب می‌شوند.

کاربرانی که در فضای دیجیتال مشغول به فعالیت هستند، فارغ از این‌که از کدام اپراتور تلفن همراه استفاده می‌کنند، می‌توانند با اتصال کسب‌وکارها به این سامانه از خدمات یلونام بهره ببرند، وارد سامانه‌های مختلف شوند و سطح دسترسی کسب‌وکارها به اطلاعات کاربری خود را تحت مدیریت خود داشته باشند. از دیگر مزایای بزرگ این سامانه می‌توان به انجام فرایند احراز هویت از طریق اپلیکیشن و عدم وابستگی به سیم کارت اشاره کرد؛ بنابراین برای انجام فرایند امضای دیجیتال، نیازی به تغییر سیم کارت نخواهد بود.

سامانه Y’ello Name فرایند احراز هویت را در دو سطح پایه و پیشرفته انجام می‌دهد. سطح پایه شامل احراز هویت به‌وسیله کد پیامکی و کد دستوری USSD است و سطح پیشرفته نیز فرایند احراز هویت را به‌صورت تصویری انجام می‌دهد. شما با نصب اپلیکیشن یلو نام از طریق نشانی اینترنتی yelloname.ir یا وبسایت ایرانسل به نشانی digital.irancell.ir می‌توانید به این سامانه دسترسی داشته باشید.

ایرانسل به‌عنوان نخستین اپراتور ارائه‌دهنده خدمات 5جی در ایران و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنجم تلفن همراه در کشورمان، با رویکرد برنامه جامع تحول دیجیتال به نمایشگاه الکامپ 1402 آمده و در سالن اصلی 38 و سالن 8 و 9 محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران حضور دارد. بازدیدکنندگان تا روز هشتم تیرماه از ساعت 8 تا 16 می‌توانند در نمایشگاه الکامپ با آخرین محصولات، خدمات و دستاوردهای ایرانسل در حوزه‌های مختلف فناوری‌های ارتباطی، هوش مصنوعی، نوآوری و تحول دیجیتال آشنا شوند. همچنین غرفه ایرانسل در این رویداد مثل دوره‌های قبلی، تحت پوشش اینترنت 5G قرار دارد و علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان می‌توانند یوزکیس‌های مختلف 5جی را با ایرانسل تجربه نمایند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*